کد خبر : 1242734 | 04 خرداد 1394 ساعت 16:16 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

فشاری از مجلس برای لغو مزایده وجود ندارد

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اجاره یا مذاکره برای فروش سرخابی‌ها گمانه زنی بوده و هیچ فشاری از مجلس برای لغو مزایده نیست.

فشاری از مجلس برای لغو مزایده وجود ندارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، سیدجعفر سبحانی با اشاره به کم و کیف لغو نتایج مزایده دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: گزارش صورت جلسه هیات واگذاری که باید توسط سه وزیر به سازمان خصوصی سازی ارایه شود، هنوز به دست این سازمان نرسیده و به همین علت جلسه ظهر امروز لغو شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: به محض دریافت گزارش این جلسه نسبت به اعلام نتایج اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی زمزمه‌ها مبنی بر اجاره‌ دو تیم استقلال و پرسپولیس شنیده می‌شود، تصریح کرد: طبق قانون دو شرکت دولتی استقلال و پرسپولیس در گروه 2 واگذاری‌ها یعنی این که 80 درصد آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود بود، اما دولت علاقه مند است که 100 درصد این دو شرکت واگذار شود و مصوبه هیات واگذاری نیز دال بر فروش این دو تیم بوده است.

این مقام مسئول افزود: اجاره سرخابی‌های نیز مشکلات قدیم را به همراه خواهد داشت و نمی‌تواند مفید باشد.

سبحانی با اشاره به مصوبه هیات واگذاری مبنی بر اینکه تا پایان تیرماه مالک این دو باشگاه باید شناخته شده و بعد منحل شوند، عنوان کرد: اگر احساس کنیم این موضوع مشمول زمان شده و فرصت واگذاری وجود ندارد، مجدداً در هیات واگذاری مطرح و این موضوع قابل اصلاح است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود احتمال واگذاری سرخابی‌ها با مذاکره وجود دارد، بیان داشت: یکی از روش‌ها مذاکره بوده، اما اکنون قصد این کار را نداریم و مزایده در حال حاضر برگزار شده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه گفته می‌شود، دولت قصد ندارد تیم پرسپولیس را به شرکت استیل ‌آذین واگذار کند، به همین دلیل شرکت‌های خودروساز وارد عمل شده‌اند، تاکید کرد: این موضوع ظن و گمان بوده و به کسی تکلیف نخواهیم کرد که آیا باشگاه را بدهیم و یا واگذار نکنیم.

وی همچنین در مورد شائبه فشار برخی نمایندگان مجلس برای لغو مزایده و بررسی ورود شرکت‌های خودرو ساز به این موضوع گفت: چنین برداشتی نداریم و فهمی برای اینکه از مجلس فشار آورده باشند ندارد، قطعا قانون را رعایت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها