کد خبر : 1242765 | 04 خرداد 1394 ساعت 17:59 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

دانشگاه آزاد در یک قدمی قهرمانی لیگ بسکتبال

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با پیروزی مقابل مهرام در آستانه قهرمانی در لیگ حرفه‌ای بسکتبال قرار گرفت.

دانشگاه آزاد در یک قدمی قهرمانی لیگ بسکتبال
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال، دانشگاه آزاد و مهرام تهران در سالن حکیمیه به مصاف یکدیگر رفتند که دانشگاهی‌ها با پیروزی 77 بر 67 در این دیدار موفق شدند با حساب 3 بر یک از مهرام پیش بیفتند و تنها به یک برد دیگر تا قهرمانی احتیاج داشته باشند. فینال لیگ حرفه ای بسکتبال به صورت 4 از 7 برگزار می‌شود.

در کوارتر نخست دانشگاه آزاد بهتر از مهرام کار کرد و توانست فاصله امتیازی خوبی از مهمانش بگیرد. شاگردان هاشمی در 4 دقیقه نخست مسابقه بدون امتیاز بودند و در طرف مقابل خارجی‌های دانشگاه آزاد یعنی رایان ریچارد و فیلیپ ویدونوف با دو پرتاب سه امتیازی دانشگاه را پیش انداختند.

بازی با برتری دانشگاه آزاد در دفاع و حمله در جریان بود تا اینکه بالاخره تاکوان دین آمریکایی طلسم ناکامی مهرام در امتیازآوری را با یک پرتاب سه امتیازی شکست.

مصطفی هاشمی که از عملکرد شاگردانش راضی نبود، با فریادهای بلند آن‌ها را به دفاع بهتر فرامی‌خواند و در چند صحنه نیز با ناظر مسابقه صحبت کرد. دانشگاه آزاد که در این دیدار به خوبی حامد حدادی و تاکوان دین را کنترل کرده بود در حمله نیز موفق بود و بازی را 13 بر 3 کرد.

در ادامه مسابقه مهرام با شوت سه امتیازی تاکوان دین می‌توانست به بازی برگردد اما دوباره دانشگاه آزاد که با آمدن آرن داودی به زمین تقویت شده بود، اجازه نداد مهرام موفق شود. در دقایق پایانی کوارتر دو تیم در حمله‌های خود اشتباه‌های زیادی داشتند و نمی‌توانستند امتیازآوری کنند که آرمان زنگنه بازیکن پست چهار مهرام با یک نفوذ زیبا این طلسم را شکست و امتیازی برای مهمان کسب کرد.

کوارتر نخست مسابقه با برتری دانشگاه آزاد همراه بود. اسلم دانک زیبای رایان ریچارد در ثانیه پایانی دانشگاه آزاد را از روحی نیز تقویت کرد تا این تیم در کوارتر نخست 25 بر 14 برنده دیدار شود.

در ثانیه‌های پایانی کوارتر نخست مصطفی هاشمی و حامد حدادی با اعتراض به بازیکنان تیم خود نشان دادند که از عملکرد ناهماهنگ‌شان ناراضی هستند.

کوارتر دوم توپ و میدان برای مهرام بود. آن‌ها در این کوارتر بدون توجه به نتیجه مسابقه نمایش هماهنگی داشتند و به خوبی امتیاز‌آوری می‌کردند. با اینکه اشتباه‌های دو تیم در دفاع و حمله زیاد بود اما مهرام از تک موقعیت‌های خود بهتر استفاده می‌کرد و فاصله امتیازی را کاهش می‌داد. در کوارتر دوم اشتباه‌های فردی بازیکنان دانشگاه آزاد زیاد بود و آن‌ها در به ثمر رساندن توپ‌های خود نیز ناکام بودند. عملکرد پرنوسان شاگردان شاهین‌طبع در کوارتر دوم فرصت خوبی بود تا مهرامی‌ها بتوانند با استفاده از قدرت زیر سبد حامد حدادی و نفوذ‌های فرید اصلانی و سجاد مشایخی فاصله امتیازی را کاهش دهند و در نهایت بازی را 29 بر 29 مساوی کنند.

کوارتر دوم که برای دانشگاه آزاد کم‌امتیاز بود به دقایق پایانی نزدیک می‌شد تا اینکه محمد حسن‌زاده بازیکن پست 4 این تیم وارد زمین شد و با استفاده از قدرت ریباندش این تیم را به بازی برگرداند. دو تیم در ثانیه‌های پایانی کوارتر دوم پایاپای پیش می‌رفتند تا اینکه دوباره رایان ریچارد سنتر انگلیسی دانشگاه آزاد با یک پرتاب سه امتیازی میزبان را پیش انداخت تا دانشگاهی‌ها در نیمه نخست 36 بر 33 به پیروزی برسند.

کوارتر دوم با نتیجه 19 بر 11 به سود مهرام تمام شد.

نیمه دوم مسابقه با عملکرد پایاپای دو تیم آغاز شد. دانشگاه آزاد سعی داشت از ابتدا برتری نسبی‌اش را برابر مهرام حفظ کند اما با ناکامی در حمله‌هایش توپ و میدان را در اختیار مهمان قرار داد تا مهرامی‌ها سوار بر بازی شوند.

شوت سه امتیازی آرمان زنگنه و نفوذ‌های حامد حدادی باعث شد تا شاگردان هاشمی 45 بر 44 از میزبان خود پیشی بگیرند. کوارتر سوم مسابقه پایاپای و نزدیک پیش می‌رفت. از نکات جالب توجه این کوارتر می‌توان به اعتراض کادر فنی مهرام به ناظر مسابقه اشاره کرد که اعتقاد داشتند شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد، با اعتراض‌های پیاپی به داوری، قصد در تاثیرگذاری بر روند مسابقه دارد.

در این کوارتر مهرام بهتر بود و توانست از دانشگاه آزاد پیش بیفتد. این تغییر روند باعث شد تا بازیکنان دانشگاه تحت فشار قرار بگیرند و اعتراض‌های شدیدی به داوری داشته باشند. خطای فنی داوران به جواد داوری و مهران شاهین طبع و پس از آن مصدومیت حامد حسین‌زاده و خروج او از زمین فرصت خوبی بود تا مهرام بتواند بازی را در اختیار بگیرد اما رایان ریچارد سنتر انگلیسی دانشگاه آزاد که در نیمه نخست نیز عملکرد خوبی داشت با پرتاب سه امتیازی خود توانست دانشگاه آزاد را به بازی برگرداند. در دقایق پایانی این کوارتر، مسابقه 52 – 52 بود.

در ثانیه‌های پایانی دو تیم تا توانستند توپ‌هایش را لو دادند و نتوانستند امتیازگیری کنند که در پایان دوباره ریچارد منجی دانشگاه آزاد شد و با سه امتیاز دیگر تیمش را پیش انداخت. در کوارتر سوم دانشگاه آزاد 22 بر 18 به پیروزی رسید.

کوارتر چهارم اوج حساسیت مسابقه بود که با اسلم دانک زیبای آرمان زنگنه شروع شد. در این کوارتر مهرام فاصله را کاهش داد اما پنج خطائه شدن اوشین ساهاکیان و تاکوان دین باعث شد که این تیم نتواند روند خوبش را در کوارتر چهارم حفظ کند. اما در طرف مقابل دانشگاه آزاد توانست در غایب این دو بازیکن مهرام برتری نسبی‌اش را به دست بیاورد.

در این کوارتر محمد حسن‌زاده، رضا لطفی و جواد داوری از دانشگاه آزاد پنج خطائه شدند اما دیگر زمان برای مهرام از دست رفته بود تا جایی که شوت سه امتیازی بازیکن خارجی دانشگاه آزاد آب سردی بر پیکر شاگردان مصطفی هاشمی ریخت و نتیجه 73 بر 62 به سود دانشگاه شد.

مهرامی‌ها در دقایق پایانی هرچه داشتند در زمین گذاشتند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند تا در نهایت دانشگاه آزاد 77 – 67 پیروز میدان شود و در یک قدمی قهرمانی لیگ برتر حرفه‌ای بسکتبال قرار بگیرد.

کوارتر پایانی این دیدار 19 بر 12 به سود دانشگاه آزاد تمام شد.

رایان ریچارد بهترین بازیکن زمین

در این مسابقه رایان ریچارد با کسب 25 امتیاز 12 ریباند و تاثیرگذاری 27 بهترین بازیکن میدان بود. حامد حدادی با 17 امتیاز و تاثیرگذاری 17 و آرمان زنگنه با تاثیر گذاری 24 از بهترین‌های این میدان بودند.

از نکات جالب توجه این مسابقه می‌توان به عملکرد ضعیف دو تیم در پرتاب‌های آزاد اشاره کرد. مهرام از 40 پرتاب 19 امتیاز کسب کرد و دانشگاه آزاد از 27 پرتاب به 11 امتیاز رسید.

در این مسابقه محمد دادگان ، امیرمحمد گنجی و رضا مشحون بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند.

سعید داورپناه ملی‌پوش مهرام به دلیل مصدومیت از جایگاه تماشاگران بازی تیمش را تماشا می‌کرد.

دیدگاه‌ها