کد خبر : 1242896 | 05 خرداد 1394 ساعت 13:58 | 115K بازدید | 0 دیدگاه

دوباره به رئیس جمهور نامه دادیم

عباسی: تاوان اشتباه فغانی محرومیت است

سعید عباسی مدیرعامل تراکتورسازی بالاخره سکوتش را شکست و به طور مفصل از اتفاقات تبریز با ورزش سه صحبت کرد.

عباسی: تاوان اشتباه فغانی محرومیت است
عباسی اعتقاد دارد تاوان اشتباه داوری محرومیت است تا حقی از مردم تبریز ضایع نشود. گفت و گوی مفصل عباسی با "ورزش سه" را بخوانید:

هنوز مدیرعامل هستم

من نمی دانم این اطلاعات از کجا می آید که من استعفا داده ام و در باشگاه نیستم. مگر قرار است چون در باشگاه نیستم پیگیر کارها نباشم. مسوولان هیات مدیره هم این خبر را تکذیب کردند و من همچنان در خدمت باشگاه هستم.

تراکتور گوشت قربانی شده

اتفاقات بعد از بازی با نفت تهران در دو بعد سخت افزاری و داوری بوده که از طریق وزارت ورزش و مسسولان فدراسیون باید پیگیری شود.ما نمی دانیم دستور العمل فدراسیون و وزارت ورزش چطور است. بحثی که در مورد اسکوربورد، قطع شدن تلفن ها و موبایل ها و مساله کثیف نتیجه 2-2 بازی سپاهان باید از سوی مسوولان سازمان لیگ و برگزاری بازی مورد پیگیری قرار بگیرداما برای ماجرای داوری از کانال سازمان لیگ، فدراسیون و کمیته داوران اقدام کردیم و باید به اشتباه فغانی در این بازی رسیدگی شود.نمی دانیم در فدراسیون کی با کی خوبه و کی با کی مشکل دارد اما فقط تراکتورسازی گوشت قربانی شده است.

مردم تبریز جوابیه می خواهند

اینکه چه کسانی پشت ماجرا هستند و هر کس بخواهد تقصیر را گردن کسی بیاندازد برای باشگاه تراکتور و مردم تبریز جوابیه نمی شود. تراکتور مظلوم واقع شده و اشتباهات داوری در این بازی تاثیرگذار بوده.چند مشکل داوری وجود نداشت که اگر اتفاق نمی افتاد حاشیه های 2-2 هم شاید پیش نمی آمد.

بازی از شرایط عادی خارج شده بود

چند عامل باعث می شود بازیکن به بازی اش ادامه دهد که شرایط روحی خیلی مهم است اما وقتی داور در بازی مشکل ایجاد می کند و روحیه بازیکن را بهم می ریزد و نمی تواند بازی را کنترل کند بازیکن هم اعصابش بهم می ریزد. بازیکنان نفت هم هاج و واج مانده بودند چون بازی از شرایط عادی خارج شده بود.

داور بزرگ اشتباهاتش هم بزرگ است

ما در اجماعی به داوری اعتراض کردیم و اعتقاد داریم داوری در این بازی اشتباه تاثیرگذار داشته. داور هر چقدر بزرگتر و بین المللی تر باشد اشتباهاتش هم بیشتر به چشم می آید. باید به حق از دست رفته تراکتور در این ماجرا رسیدگی شود.

قرار بود ترکی داور باشد

شورای تامین برای برگزاری این بازی سه جلسه برگزار کرد که من در هر سه جلسه بودم.در این جلسه فرماندار استان که مسوول امنیت است به این قضیه که آقای فغانی داور هستند اعتراض کردند و حتی من به آقای تاج هم گفتم و شنیدم که به آقای کفاشیان هم منعکس شده است. تا دو روز قبل از بازی قرار بود آقای ترکی داور این بازی باشد و من نمی دانم چرا این ماجرا مدام به عقب تر برمی گردد.

مردم تبریز از فغانی ناراحت بودند

مردم تبریز از آقای فغانی ناراحت بودند چون در بازی با سپاهان یک پنالتی برای حریف گرفت و هواداران ناراحت شدند. در این بازی مقابل نفت تهران هم یک پنالتی برای ما نگرفت. در هر صورت تراکتور از قضاوت ایشان ضرر کرده است.

حرفی از تبانی نزدیم

ما حرفی از تبانی نزدیم و نمی زنیم چون نمی خواهیم از لحاظ شرعی و عرفی مشکلی پیش بیاید. به هرحال برای زدن این حرف باید مستنداتی داشته باشیم. به قول آقای فردوسی پور وقتی این پازل را کنار هم می چینیم سرنخ بدست می آید.

برای دفاع از اشتباه کمپین درست کردند

آقای خسروی تا حالا کجا بوده و هیچ سر و صدایی از ایشان نبود اما حالا ایشان و بقیه کمپین حمایت از فغانی درست کرده اند. آنها اعتراض کردند و در واقع در حمایت از اشتباه داوری کمپین درست کردند که این حرکتی غلط است. ما قاونی شکایت کردیم که اشتباه داوری از سوی وزیر ورزش هم تائید شده است.

برای دیدار با وزیر از من دعوتی نشد

من در جلسه ای که بین وزیر و مسوولان در تبریز برگزار شد نبودم و در واقع روزی که رئیس جمهور به تبریز تشریف آورند از من دعوتی نشد که باشم. وقتی خبرنگار به من زنگ می زند من مصاحبه می کنم و نمی توانم خودم زنگ بزنم و بگویم، با من مصاحبه کنید. هیچ دعوتی از من که مدیرعامل باشگاه بودم انجام نشد.

لیگ را جمع کنند

باید جواب این مردم داده شود چون آنها خیلی ناراحت هستند. وظیفه ماست که این مساله را پیگیری کنیم. ما یک سال زحمت کشیدیم و هزینه های زیادی برای باشگاه شده و باید به حقوق پایمال شده باشگاه تراکتور هم رسیدگی شود.اگر واقعا مرجعی برای تصمیم گیری نیست لیگ را جمع کنند.

فکر می کردم سکوت کنم، رسیدگی می کنند

وقتی این ماجرا ها پیش می آید دیگر نشاطی برای هواداران باقی نمی ماند. این مسائل نباید ادامه دار شود و در سال های گذشته هم بوده. اگر من در این مدت صحبت نکردم به خاطر این بود که از طریق اعتراض قانونی به حق مان برسیم و رسیدگی شود. به همین دلیل کمتر مصاحبه کردم تا زیاد شلوغ نشود. ما هم حرف هایی برای گفتن داریم و حرف هایمان را از طریق مدیررسانه ای به آقای فردوسی پور هم اطلاع دادیم.

دوباره به رئیس جمهور نامه زدیم

ما تا بحال هیچ صحبتی با آقای فغانی نداشتیم نه خنده و نه گریه. اما اشتباه اشتباه است و وقتی داور اشتباه می کند چرا نباید محروم شود؟وقتی داور ابزارش کارت زرد و قرمز است ما نباید ابزاری داشته باشیم. از دقیقه 63 بازی همه چیز بهم ریخت. همه می گویند چرا تراکتور گل هایش را حفظ نکرد اما نمی گویند اگر داور پنالتی را می گرفت ما گل چهارم را هم می زدیم. در اینکه حق تراکتور ضایع شده جای شکی نیست.واقعا انصاف نیست که تراکتور ضرر کند و امیدواریم از طریق آقای کفاشیان و وزیر به این مسائل رسیدگی شود. ما دوباره به رئیس جمهور نامه زدیم تا پیگیر باشند چون قرار بود 2 روزه رسیدگی کنند اما 10 روز طول کشیده شده است.

این داور از ملت تبریز عذرخواهی نکرد

ما برای فصل بعد محکم برنامه ریزی می کنیم و در جلسه هیات مدیره برای سال آینده مصوباتی داریم. اگر لیگی باقی باشد ما محکم تر از قبل کار می کنیم تا مشکلات فصل قبل هم نباشد. اما ما دل چرکین هستیم چون در این مدت یک نفر به ما دلداری نداد و حتی آقای فغانی از ملت تبریزی یک عذرخواهی نکرده است.

تاوان اشتباه فغانی محرومیت است

انتقادات و اعتراضات ما ورزش است و در چارچوب مسائل ورزشی سوالات داریم. بحث حواشی بازی و اینکه گفتند بازی سپاهان 2-2 شده و حاشیه ها را مسوولان برگزاری باید پیگیری کنند و اگر به باشگاه مربوط می شد ما وارد ماجرا می شویم اما بحث ما داوری است. اخراج آنتونیو، آندو و رفتارهای داخل زمین از لحاظ روان شناسی به ما لطمه زد و با هجمه ای که به این تیم وارد شد نتوانستیم گل چهارم را بزنیم. در بازی ایران و عراق هم اگر داور یادش بود که پولادی کارت دارد شاید به او کارت نمی داد. چرا به او اعتراض می کنیم و نمی توانیم به اشتباه فغانی اعتراضی داشته باشیم؟تاوان اشتباه فغانی در این بازی و حقی که از تراکتور ضایع شد، محرومیت است.

دیدگاه‌ها