کد خبر : 1243060 | 06 خرداد 1394 ساعت 12:18 | 183.2K بازدید | 0 دیدگاه

برتری مطلق در همه جبهه ها

راز پیروزی پرگل الهلال در ریاض

الهلالی ها در حالی به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافتند که در بازی برگشت خود در مقابل پرسپولیس، حاکم برتر میدان بودند.

راز پیروزی پرگل الهلال در ریاض
به گزارش "ورزش سه"، الهلالی ها در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، علاوه بر نتیجه نهایی قاطعی که به دست آوردند، از نظر آماری نیز حاکم برتر میدان بودند.

گردش توپ برای الهلال

در حفظ توپ و گرداندن آن در میدان الهلالی ها در هر دو نیمه حاکم برتر میدان بودند، عربستانی ها در نیمه اول با درصد 67 به 33 و در نیمه دوم با درصد 51 به 49 و در مجموع 59 به 41، توانستند بیشتر از حریف شان توپ را در زمین بگردانند و برتری خود در این زمینه را به سرخپوشان دیکته کنند.

عربستانی ها موفق در ایجاد موقعیت گلزنی

در تلاش برای گلزنی و ایجاد حملات موثر نیز الهلالی ها تیم برتر میدان بودند، آنها که در نیمه اول حاکم مطلق میدان بودند 6 حمله موثر که منجر به خطر جدی شده بود روی دروازه سرخپوشان داشتند، این در حالی بود که پرسپولیسی ها در نیمه تنها یک خطر جدی داشتند، اما در نیمه دوم و با توجه به اینکه سرخپوشان پس از دریافت گل دوم در دقیقه 58 چیزی را برای از دست دادن نداشتند، دست حملات بیشتری زدند و می توان گفت در این نیمه هر دو تیم چهار حمله جدی و موثر روی دروازه های یکدیگر داشتند. در نهایت و در طول 90 دقیقه الهلالی ها با 10 حمله موثر و ایجاد خطر جدی در مقابل 5 تلاش پرسپولیسی ها برای گلزنی، در این قسمت نیز تیم موثر میدان بودند.

الهلالی ها شوت زن تر از پرسپولیس

در قسمت شوتزنی به سمت دروازه ها نیز الهلالی ها در هر نیمه دو شوت به داخل چهارچوب داشتند، چهار شوت الهلالی ها در حالی به دروازه سوشا مکانی زده شد که سرخپوشان فقط یک شوت و آن هم در نیمه دوم به سمت دروازه خالد شراهیلی داشتند.

در شوت های خارج از دروازه نیز آبی پوشان شهر ریاض، شش بار اقدام کردند تا دروازه سرخپوشان را باز کنند اما توپ شان راهی به دروازه نیافت، از شش شوت خارج از چهارچوب آنها، چهار ضربه در نیمه اول و دو ضربه در نیمه دوم زده شد. اما پرسپولیسی ها، چهار شوت خارج از دروازه را به نام خود ثبت کردند، آنها یک بار در نیمه اول و سه بار در نیمه دوم اقدام به این کار کردند.

آنها در خطاها هم سرتر بودند

الهلالی ها با 19 خطا در این بازی و در مقابل 11 خطای سرخپوشان در این آیتم نیز سرتر بودند، آنها 11 بار در نیمه اول و 8 بار در نیمه دوم برروی بازیکنان پرسپولیس خطا کردندو در این حالی بود که پرسپولیسی ها 8 بار در نیمه اول و 3 بار نیز در نیمه دوم بازیکنان تیم الهلال را متوقف کردند.

مساوی در کرنرها

تنها آیتمی که سرخپوشان در بازی اخیرشان توانستند پابه پای الهلالی ها تا پایان بازی پیش بیایند، به دست آوردن ضربات کرنر بود، هر دو تیم در این بازی 4 ضربه کرنر به دست آوردند، این اتفاق در حالی افتاد که عربستانی ها هر 4 ضربه کرنر خود را در نیمه اول به دست آوردند و پرسپولیسی ها نیز یک بار در نیمه اول و سه بار در نیمه دوم توانستند به کرنر برسند که هیچکدام از آنها دردی از این تیم دوا نکرد.

دیدگاه‌ها