کد خبر : 1243128 | 06 خرداد 1394 ساعت 16:31 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

عطایی: نباید اذهان را منحرف کرد

مربی اسبق تیم ملی والیبال شانس ملی پوشان برای صعود به دور بعد لیگ جهانی را به اندازه سایر تیم ها می داند و معتقد است ایران همیشه بیش از سایر تیم ها این مسابقات را جدی می گیرد.

عطایی: نباید اذهان را منحرف کرد
به گزارش "ورزش سه"، با هم گروه شدن روسیه، لهستان و آمریکا با تیم ملی والیبال کشورمان در لیگ جهانی والیبال اکثر علاقه مندان و کارشناسان والیبال شانس ایران برای صعود به مرحله بعد لیگ جهانی را کم دانستند و اعتقاد داشتند با حضور چنین قدرت هایی شاگردان کواچ کمترین شانس را برای راهیابی به دور بعد دارند. این موضوع در حالی است که روسیه بازیکنان اصلی خود را به لهستان نبرده است و سرمربی این تیم اعتراف کرده که لیگ جهانی برای این تیم اهمیت سایر مسابقات را ندارد. آمریکا هم زمان زیادی را برای آماده سازی لیگ جهانی صرف نکرده و لهستان هم در پروسه تغییر نسل است. حالا با توجه شرایط تیم های رقیب آیا ایران کمترین شانس را برای صعود دارد ؟

بهروز عطایی درباره حضور ایران در لیگ جهانی امسال و شانس صعودش به کاپ می گوید : واقعیت این است که ایران در شرایط خوبی قرار دارد و فدراسیون والیبال تمام قدرتش را برای آماده سازی تیم به کار گرفته است. کمتر تیمی در دنیا این زمان طولانی را برای آماده سازی بازیکنان تیم ملی اش صرف کرده و چنین هزینه هایی را کرده است. لیگ جهانی نسبت به مسابقات قهرمانی جهان و المپیک از اهمیت کمتری برخوردار است و از نظر امتیازی و تاثیر در رنکینگ FIVB اعتبار کمتری دارد و به همین دلیل بسیاری از تیم ها با تمام قوا به این مسابقات نمی آیند. از طرفی دیگر اهمیت جام جهانی امسال و المپیک سال آینده نگاه تیم های مدعی به این مسابقات را تغییر داده است و بیشتر نگاه مربیان به لیگ جهانی یک تدارک خوب برای مسابقاتی بزرگ است. نباید اذهان والیبال دوستان را منحرف کرد که ایران هیچ جور شانسی برای صعود ندارد و باید با منطق در مورد حضور ایران در لیگ جهانی صحبت کرد. ما بهترین تدارک را دیده ایم، بهترین تمرین را کرده ایم و اهمیت زیادی برای این مسابقات قائل شده ایم و شاید در این زمینه ها هیچ کشوری به اندازه ایران وقت نگذاشته باشد.

اینکه گروه ایران در لیگ جهانی امسال بسیار سخت است را همه به آن اذعان دارند اما عطایی از دیدگاهی دیگر معتقد است : روسیه بسیاری از بازیکنان خود را برای مسابقات به همراه ندارد، آمریکا زمان زیادی را برای آماده سازی تیم صرف نکرده است و لهستان هم تغییرات بسیاری را در ترکیب خود دارد. اما ایران با تمام قوا به لیگ جهانی رفته است. بارها از زبان رییس فدراسیون والیبال شنیده ایم که والیبال ایران هرف سکوی المپیک را دارد که تقربیا 16 ماه دیگر شروع می شود. تیمی که برای سکوی المپیک تلاش می کند نباید برای صعود از دور گروهی لیگ جهانی این قدر نگران باشد. سطح المپیک و اهمیت تیم ها به آن مسابقات کاملا متفاوت با لیگ جهانی است و ما هم باید سیاستی خاص برای حضور در این مسابقات داشته باشیم. در حال حاضر فقط تعداد خاصی از بازیکنان ایرانی تعداد بازی های شان به عنوان نفر اصلی به 100 می رسد در حالی که شاید یک بازیکن دیگر در همان پست شاید 250 بازی انجام داده باشد. لیگ جهانی باید به والیبال ایران اعتبار بدهد اما به نظر می رسد نگاه به این مسابقات فقط نتیجه گرایی است و ساخت یک رزومه. ما در لیگ چند بازیکن را به پختگی رساندیم و یا کلاس چند مربی را در حد این مسابقات کردیم ؟ لیگ جهانی بیشتر در مسیر پیشرفت چند بازیکن و کلی مربی خارجی بوده است و آن طور که باید برای والیبال ایران و آینده والیبالی موثر نبوده است . باید تعداد بازیکنان بیشتری به اردو های خارج از کشور می رفتند و جالب این است که ما هیچ وقت به دو پاسور دست نمی زنیم و حتی برای آنها جایگزین هم به اردو نمی بریم. اگر خدایی نکرده معروف یا مهدوی در اردوها مصدوم هم نه بیمار می شدند تکلیف چه بود ؟ ما معیار خاصی برای اتنخاب بازیکن نداشتیم و در این جمع حاضر بازیکن جوان، پا به سن گذاشته، مصدوم، بدون ویزا و همه چیز داشتیم و فکر می کنم دستیاران کواچ یا اطلاعات درستی ندارند و یا نمی توانند تاثیری روی او بگذارند.

دیدگاه‌ها