کد خبر : 1243149 | 06 خرداد 1394 ساعت 18:17 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

فرهاد کاظمی، تنها منجی لیگ 14 ساله

هیچ کدام از تیم هایی که حداقل 8 هفته از مسابقات نیم فصل دوم لیگ را در ته جدول قرار داشتند در 13 سال گذشته لیگ نتوانستند خود را در لیگ‌برتر حفظ کنند و راه‌آهن با فرهاد کاظمی اولین نمونه در این عرصه بوده است.

فرهاد کاظمی، تنها منجی لیگ 14 ساله
به گزارش "ورزش سه"، در لیگ اول تیم تراکتورسازی قعرنشین تمام هفته های نیم فصل دوم به دسته اول سقوط کرد.

* در سال 1381، این ماجرا درباره ملوان با صالح نیا مصداق داشت و ملوان هم سقوط کرد.

* شموشک در سال 82 تیم آخر شد اما به علت افزایش تعداد تیم های لیگ، در مسابقات مورد اشاره ماندنی شد.

* در سال 83، تیم شهید قندی یزد، در سال 85 فولاد خوزستان و در سال 86 شیرین فراز کرمانشاه با بیشترین حضور در قعرجدول سقوط کردند. این وضعیت در مورد برق شیراز از سال 87، استقلال اهواز 88 و استیل آذین سال 89 مصداق داشت.

در سه سال اخیر هم تیم های مس سرچشمه، گهردورود و مس کرمان قعرنشین مطلق بودند و نتوانستند خود را نجات دهند اما راه‌آهن امسال که از هفته نوزدهم تا هفته 27 لیگ، در 9 هفته، 8 بار قعرنشین بود با سه برد متوالی، از حریم سقوط نجات پیدا کرد و تا رتبه دوازدهم خود را بالا کشید. برای اولین بار در تاریخ لیگ فوتبال ایران که بخشی از مصادیق آن در لیگ‌برتر، قابل ملاحظه بود، یک تیم نجات یافت تا فرهاد کاظمی در این عرصه تنها منجی ته جدولی ها در تاریخ لیگ باشد. قعرنشین های هفته های مختلف لیگ در سال گذشته عبارتند از:

هفته اول: پیکان، هفته دوم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته سوم: ذوب‌آهن، هفته چهارم: استقلال‌خوزستان، هفته پنجم: پیکان، هفته ششم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته هفتم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته هشتم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته نهم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته دهم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته یازدهم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته دوازدهم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته سیزدهم: ملوان، هفته چهاردهم: ملوان، هفته پانزدهم: ملوان، هفته شانزدهم: ملوان، هفته هفدهم: ملوان، هفته هجدهم: ملوان، هفته نوزدهم: ملوان، هفته بیستم: راه‌آهن، هفته بیست و یکم: راه‌آهن، هفته بیست و دوم: راه‌آهن، هفته بیست و سوم: راه‌آهن، هفته بیست و چهارم: راه‌آهن، هفته بیست و پنجم: راه‌آهن، هفته بیست و ششم: راه‌آهن، هفته بیست و هفتم: راه‌آهن، هفته بیست و هشتم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته بیست و نهم: نفت‌مسجدسلیمان، هفته سی ام: نفت‌مسجدسلیمان

* راه‌آهن از هفته بیستم به بعد 8 هفته قعرنشین بود اما بالاتر از نفت‌مسجدسلیمان، پیکان، استقلال‌خوزستان و ملوان در لیگ ماندنی شد.

دیدگاه‌ها