کد خبر : 1243292 | 07 خرداد 1394 ساعت 18:30 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

دولت استقلال و پرسپولیس را منحل کند

هاشمی‌طبا: این اهلیت هم چیز جدیدی است

رییس سابق سازمان تربیت بدنی عنوان می‌کند دو باشگاه سرخابی پایتخت شرایط واگذاری را ندارند.

هاشمی‌طبا: این اهلیت هم چیز جدیدی است
به گزارش "ورزش سه"، مصطفی هاشمی‌طبا، معاون سابق رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی درباره بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اینطور توضیح می‌‌دهد: این دو باشگاه طبق ماده 141 قانون تجارت، ورشکسته هستند و باید منحل شوند. اگر منحل نمی‌شوند، دولت باید این قدر برای‌شان افزایش سرمایه داشته باشد تا تمام بدهی‌شان را صاف کنند. آن وقت تازه واگذاری استقلال و پرسپولیس قانونی می‌شود. الان حضور این دو باشگاه در بخش خصوصی و واگذاری‌شان، غیرقانونی است.

وی ادامه داد: یک بار می‌گویند در بورس واگذار می‌شوند، یک بار می‌گویند فرابورس، بعد می‌گویند مزایده دوم، سپس می‌گویند مزایده‌های سوم و چهارم. ببینید این ناواردی، بیشتر از هر چیز موضوع را دچار مشکل کرده است. قانون باید رعایت شود. وزارت اقتصاد و دارایی باید قانوناً این دو باشگاه را ورشکسته اعلام کند.

هاشمی‌طبا درباره بی‌سرانجام ماندن واگذاری این دو باشگاه گفت: از طرفی می‌گویند این دو باشگاه طرفدار دارند و نمی‌شود این کار را کرد. بعد مزایده می‌گذارند و می‌گویند باید اهلیت‌ها را شناسایی کنیم. اصلاً این اهلیت یک چیز جدیدی است که آمده است. کسی که بخواهد سرمایه‌گذاری کند، این مشکلات برایش ایجاد می‌شود. آخر قصه گفته‌اند دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.

رییس سازمان تربیت بدنی در ادامه نیز گفت: دولت هر وقت توانست این دو باشگاه را از شمول ماده 141 خارج کند، می‌توانیم بگوییم اراده لازم را برای واگذاری آنها دارد. شرکت ورشکسته را که نمی‌شود به مزایده گذاشت. باید تمام رویه‌های قانونی درست طی شود. می‌گویند می‌خواهیم برندشان را بفروشیم. این یعنی چه؟ به قول شاعر این خانه از پای‌بست ویران است و خواجه در بند نقش ایوان است. اگر بتوانند مشکلات را رفع کنند و واگذاری قانونی شود، آن وقت از خصوصی‌سازی این دو باشگاه بگویند، نه حالا که مشکلات وجود دارد. تا موانع برطرف نشود، این مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند.

هاشمی طبا درباره بلاتکلیفی دو باشگاه و ضربه‌ای که هواداران استقلال و پرسپولیس از این بابت خورده‌اند نیز اینطور پاسخ داد: ببینید استقلال و پرسپولیس که تنها مسئله ورزش نیستند ولی الان فکر و ذهن وزارت ورزش و مملکت ایران را مشغول کرده‌اند. برای هر دو باشگاه هر کاری هم بکنند، هیچ تأثیری در ورزش ندارد. الان مسئولان سرگرم یک بازی شده‌اند؛ بازی‌ای به نام استقلال و پرسپولیس و باشگاه سرخابی‌ها. چند وزارتخانه و مطبوعات هم درگیر همین بازی شده‌اند. به نظر من دولت با اعلام ورشکستگی و انحلال این دو باشگاه، خیال همه را راحت کند تا مسئولان دنبال ورزش مملکت بروند. الان واقعاً بازی بدی شده است و به ورزش ما لطمه می‌زند.

دیدگاه‌ها