کد خبر : 1243428 | 08 خرداد 1394 ساعت 15:41 | 83.7K بازدید | 0 دیدگاه

این اشتباه را دیگر در زندگی ام تکرار نمی کنم

حرفهای‌مرفاوی درباره‌قرارداد رحمتی و دلایل‌سقوط

سرمربی پیکان اعتقاد دارد که در باشگاه پیکان مشکلی وجود دارد که هرسال این تیم به لیگ‌برتر می‌آید و خیلی سریع سقوط می‌کند.

حرفهای‌مرفاوی درباره‌قرارداد رحمتی و دلایل‌سقوط
به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی که مدت‌هاست سکوت کرده و حاضر نشده در مورد اتفاق‌های پیکان و سقوط این تیم به لیگ یک گفت‌وگویی با رسانه‌ها انجام بدهد، این بار در گفت‌وگو با "ورزش سه" سکوت خود را شکست و مطالب جالبی را در مورد دلیل نتایج ضعیف این تیم به زبان آورد، گفت‌وگویی که در ادامه آن را می‌خوانید:

* بعد از نیم‌فصل رویایی که با صبا  داشتید، در پیکان نتوانستید نتایج خوبی بگیرید. دلیل این موضوع چیست؟
من وقتی صبا را گرفتم این اولین سالی بود که این تیم به قم انتقال پیداکرده بود و درواقع در این شهر تمرین می‌کرد. با توجه بازیکنان جوانی که گرفتیم و انگیزه بالایی که آنها داشتند، شرایط خوبی داشتیم. ما در نیم‌فصل اول با 23 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفتیم و فقط 4، 5 و یا 6 امتیاز با صدرجدول فاصله داشتیم که این نتایج بسیار خوبی بود.

* چه اتفاقی افتاد که این تیم را ترک کردید؟
در آنجا شرایط خوب نبود و فکر می‌کنم حتی مسوولان خود تیم هم به این امر واقف هستند. از قبل می‌دانستیم که تیم‌هایی مثل پاس که به همدان منتقل شد یا پیکان که به قزوین رفت با چه مشکلاتی روبه‌رو بودند. به همین دلیل می‌دانستیم باید در نیم‌فصل اول کار را تمام کنیم و امتیازهای زیادی جمع کنیم. در این تیم بازیکنان باتجربه و جوان خیلی کمک کردند که ما بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

* پشیمان نیستید که این تیم را رها کردید و به پیکان رفتید؟
به‌هرحال در صبا رفت‌وآمد برای من خیلی مشکل بود. 7 ماه از تهران به قم می‌رفتم و تیم را تمرین می‌دادم و واقعا شرایط سخت شده بود. البته برای بازیکنان هم همین بود. قرار بود مدیران صبا برای بازیکنان در قم خانه تهیه کنند ولی با این اتفاق نیفتاد و با توجه به اینکه خیلی از بازیکنان ما وضع مالی خوبی نداشتند، هرروز از تهران به قم می‌رفتند. البته من از رفتن از صبا پشیمان نیستم. تقدیر باعث شد که من از این تیم جدا شوم و به پیکان بروم.

* پیکان چه مشکلی داشت که نتوانست بااین‌همه بازیکن در لیگ‌برتر بماند؟
من تنها یک کلمه می‌توانم در مورد مشکلات پیکان بگویم و آن‌هم این است که تفکرات مادی بر تفکرات فنی غلبه داشت. البته این مشکل فقط مربوط به امسال نمی‌شود و در سال‎های گذشته هم همین تفکر در این تیم وجود داشته است.

* منظور شما بازیکنان است و آنها بودند که برای پول بازی می‌کردند؟
 نه. منظور من کل ارکان باشگاه است از بالا تا پایین به نظر من همین مشکل وجود داشت.

* در مورد پیکان گفته می‌شود که سلیقه مهدی رحمتی در جذب بازیکنان خیلی موثر بوده است. این مساله را تایید می‌کنید؟
حقیقتش من اول فصل نبودم که بدانم چه کسی بازیکنان تیم را جذب کرده است. به همین دلیل دراین‌باره نظر ندهم خیلی بهتر است. این نکته را باید بگویم که من دوست ندارم خدایی نکرده حرفی بزنم که همکاران قدیمی من در این تیم ناراحت بشوند. بااین‌حال من اصلا نمی‌دانم این تیم چطور بسته‌شده و اولین بار که بازیکنان این تیم را دیدم در اردوی پیش فصل در سرعین بود که ما با صبا در آنجا اردو زده بودیم و پیکان هم آنجا تمرین می‌کرد.

* اما شایعه دیگری که درباره رحمتی وجود دارد این است که گفته می‌شود بابت هر کلین شیت 15 میلیون تومان پاداش دریافت کرده و به همین دلیل اجازه نمی‌ داده مدافعان پیکان برای گلزنی جلو بیایند. این موضوع را هم تکذیب می‌ کنید؟
شاید باور نکنید ولی من از قرارداد هیچ کدام از بازیکنان خبر ندارم چون این تیم را من نبستم که بدانم هر کسی چه مبلغی پول دریافت کرده و در قراردادش چه آپشن هایی وجود دارد. حتی صبا که خودم بسته بودم تا مدت‌ها نمی‌دانستم هر بازیکن چقدر پول گرفته. به‌هرحال این‌ها مسائلی است که به‌زودی برای من مشخص می‌شود و شاید بعدا بتوانم دراین‌باره حرفی بزنم.

* ولی اینکه گفته می‌شود رحمتی اجازه نمی‌داده مدافعان این تیم جلو بیایند تا تیم کمتر گل بخورد، یک مساله کاملا فنی است و شما باید دراین‌باره اظهارنظر کنید.
من فقط این را می‌توانم بگویم که تیم پیکان ازنظر ضد حمله و شروع حملات سرعتی مشکل داشت. این مساله هم در نیم‌فصل اول و هم در نیم‌فصل دوم مشهود بود چون ما مهاجم سرعتی در تیممان نداشتیم.

* قبول داری ستاره‌هایی که پیکان در این فصل جمع کرد ازنظر عملکرد در حد نام خودشان نبودند؟
من نمی‌توانم این صحبت را قبول کنم. هر بازیکنی برای خودش شخصیتی دارد و نمی‌شود دراین‌باره صحبت کرد. این بازیکنان ممکن است سال‌های بعد بخواهند در تیم‌های دیگر بازی کنند و من در این مورد صحبت نکنم بهتر است.

* نیم‌فصلی که در پیکان بودید را می‌توان بدترین دوره مربیگری شما نامید؟
این اولین باری بود که تیم تحت هدایت من به لیگ یک سقوط می‌کرد. طبیعتا این دوره برای من خیلی تلخ بود ولی تجربه خوبی برای من داشت. شاید من شایسته این نبودم که مقصر این ماجرا نامیده شوم. اما به‌هرحال این تیم حتما مشکلاتی داشته که به این روز افتاده است.

* این مشکلات را چه کسی برای پیکان به وجود آورده است؟
فکر می‌کنم کل مجموعه در این ماجرا مقصر هستند. بالاخره تیم پیکان هرسال به لیگ‌برتر می‌آید و خیلی زود سقوط می‌کند. تنها من که در این تیم مربیگری نکرده‌ام و نمی‌شود گفت همه مربی‌هایی که در این باشگاه بوده‌اند، مربیان کوچکی بوده‌اند.

* از اینکه در نیم‌فصل دوم سرمربیگری پیکان را قبول کردید، پشیمان نیستید؟
قبول دارم که در یک مناسباتی اشتباه کرده‌ام ولی نیاز نیست که به عقب برگردم. این اشتباه برای من تجربه شد و شاید دیگر هیچ‌وقت این اشتباه را در دوره مربیگری‌ام تکرار نکنم.

* اما برسیم به ماجرای موتومبا که باشگاه پیکان را کمی به بقا در لیگ‌برتر امیدوار کرده است. فکر می‌کنید نتیجه بازی پیکان ـ راه‌آهن برمی‌گردد؟
به‌هرحال بازیکن حریف تخلفی کرده است و اتفاقا این ماجرا در بازی مستقیم ما با راه‌آهن هم تاثیراتی گذاشته است اما من اطلاعاتم درباره این ماجرا در حد مطالبی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. طبیعتا باشگاه مدیر دارد و دراین‌باره آنها تصمیم می‌گیرند.

* و سوال آخر؛ چقدر خودتان را در نتایج این فصل پیکان مقصر می‌دانید؟
به‌هرحال وقتی در یک باشگاه نتایج بد و شکستی ایجاد می‌شود، همه ارکان آن باشگاه مقصر هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند از بار مسوولیت شانه خالی کند. من هم به‌اندازه خودم در نتایج این تیم مقصر هستم.

دیدگاه‌ها