کد خبر : 1243473 | 08 خرداد 1394 ساعت 19:23 | 83.4K بازدید | 0 دیدگاه

گفت و گو با هومن افاضلی

چرا نفت صعود کرد و پرسپولیس حذف شد؟

مربی سابق تیم ملی فوتبال معتقد است مدیریت خبره و با برنامه تیم نفت تهران مهمترین دلیل موفقیت این تیم و صعود آنها به جمع هشت تیم برتر آسیا بود.

چرا نفت صعود کرد و پرسپولیس حذف شد؟
به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی در رابطه با بازی اخیر تیم نفت و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت:

نفتی ها فداکارانه بازی کردند
بازی در عربستان همیشه سخت است اما نفتی ها در این بازی بسیار فداکارانه بازی کردند، یک بازی کاملا نزدیک و پایاپای را از دو تیم دیدیم، هر دو تیم موقعیت های خوبی داشتند اما باید باید بپذیریم که نفت کار بزرگی کرد و توانست از سد حریف سخت کوش خود بگذرد. در بین چهار تیم ایرانی حاضر در این رقابت ها، کمترین توقع از تیم نفت می رفت چرا که تاکنون تجربه حضور در بازی های آسیایی را نداشت اما آنها نتیجه درخشانی گرفتند.

مدیریت صحیح، بزرگترین امتیاز نفت
علاوه بر کادر فنی خوب و بازیکنان سختکوش و در خدمت تیم، بزگترین امتیاز تیم نفت تهران مدیریت خبره این باشگاه است که بزرگترین امتیاز را برای این تیم آورده است، این تیم با حداقل هزینه توانسته است با هزینه کمتر اما با حساب و کتاب تر از تیم های دیگر، در مدت زمان کمی خود را در بین مدعیان لیگ برتر قرار دهد.

سه فاکتور مهم موفقیت نفت
چند فاکتور در این تیم به شدت به چشم می آید و عوامل اصلی موفقیت این تیم محسوب می شود، عامل اول این است که این تیم هرسال بهتر از سال قبل نتیجه گرفته است و در رتبه بهتری در جدول رده بندی قرار گرفته است، به طور مثال آنها پارسال هم سوم شده بودند اما امسال هم در جام حذفی به فینال رسیدند و هم در لیگ قهرمان به جمع هشت تیم نهایی صعود کردند. عامل دوم این است که نفتی ها هرسال سعی می کنند پتانسیل نفری بهتری نسبت به سال قبلشان اضافه می کنند و عامل سوم هم این است که از بازیکنان جوان خود به خوبی استفاده می کنند، آنها در استفاده کردن از بازیکنان جوان آکادمی خودشان حتی از سپاهان و فولاد هم جلوتر هستند و دیدیم که همان بازیکنان جوان چطور می توانند در شرایط سخت به کمک تیم بیایند.

پرسپولیس فراتر از انتظار بود
پرسپولیس در بازی رفت هم از اقبال کمتری نسبت به الهلالی ها برخوردار بود اما توانست آن را بازی را ببرد، به نظر من با توجه به شرایطی که پرسپولیسی ها داشتند بالا آمدن از گروه هم برای این تیم خوب بود، بهرحال باید قبول کنیم که الهلال هم تیم بسیار قوی است که امثال هم مانند پاسال لیاقت حضور در فینال مسابقات را دارد.

برانکو کارش را انجام داد
بنده سال ها با برانکو کار کرده ام و شاید بتوانم بگویم که یکی از بهترین دوستان من است، حتی زمانی که وی ایران نبود چند بار مهمان ایشان در باشگاه هایی که بود بودم، ارتباط ما با یکدیگر بسیار ریشه دارو قوی است و بدون شک بهترین مربی است که با وی کار کرده ام، در زمانی که او پرسپولیس را در اختیار داشت خوب عمل کرد، او نسبت به مربیان دیگر این تیم استفاده بهتری از جوانان پرسپولیس داشت، در ضمن نباید فراموش کنیم او تیمی را در اختیار گرفت که از لحاظ روحی و ذهنی بسیار خسته بود و در تمام بازی ها در 30 دقیقه آخر از نظر توان بدنی افت می کرد.

پرسپولیس خوب یارگیری نکرد
اگر این مربی با تیمی همچون پرسپولیس فعلی نمی تواند در مقابل الهلال نتیجه بگیرد به این دلیل است که آنها خیلی خوب هستند، وگرنه برانکو کارهایی که باید با تیم می کرد را انجام داد، پرسپولیس باید امسال خوب یارگیری کند، آنها در ابتدای فصل به خاطر مشکلاتی که هیت مدیره با آقای دایی داشتند بازیکنان مورد قبول او را نگرفتند و به همین دلیل این تیم یارگیری خوبی انجام نداد.

تمایلی به کمک مربی بودن ندارم

از سال 87 که از تیم ملی فوتبال ایران جدا شدم دیگر در هیچ تیمی به عنوان کمک مربی فعالیت نکردم و هرجایی که حضور داشتم به عنوان سرمربی بود، بنابراین دوست دارم در جایی کار کنم که مطابق با روش کارم به عنوان سرمربی، کارم را انجام دهم. ضمن اینکه کتمان هم نمی کنم که اگر قرار باشد روزی بازهم به عنوان کمک در خدمت یک مربی باشم آن مربی قطعا برانکو ایوانکوویچ است.

همکاری من و پرسپولیس، سخت است اتفاق بیفتد
پرسپولیس تیم بزرگی است که فعالیت در آن برای هرکسی افتخار است اما فکر می کنم شرایط همکاری من در این تیم خیلی سخت اتفاق بیفتد، اول اینکه من در حال حاضر آمادگی این کار را ندارم و در طول این سال ها تمام تمرکزم روی سرمربی بودن بود و دو هم اینکه شاید شرایطش را نداشته باشم، اصولا آن هایی که روی نیمکت این تیم می نشینند، بیشترشان یک زمانی در پرسپولیس بازی کرده اند و پیشکسوت این تیم هستند که برای من این اتفاق نیفتاده است.

دیدگاه‌ها