کد خبر : 1244454 | 13 خرداد 1394 ساعت 14:19 | 174.5K بازدید | 5 دیدگاه

گزارش روز:

از کیروش تا پیگرینی؛چک چندمیلیونی برای بنیتس؟

فلورنتنیو پرز امروز دهمین مربی از زمان شروع ریاستش در باشگاه رئال مادرید را منصوب و رافا بنیتس را جایگزین کارلو آنچلوتی کرد.

از کیروش تا پیگرینی؛چک چندمیلیونی برای بنیتس؟
به گزارش "ورزش سه"، رئیس باشگاه رئال مادرید در دو مقطع، ریاست این باشگاه بزرگ را بر عهده داشته و در این مدت 800 میلیون یورو در اختیار مربیانی گذاشته که فصل اول حضورشان در رئال را پشت سر می گذاشتند.متوسط 114 میلیون برای هر مربی.

 از میان 10 مربی ای که پرز بر راس کار رئال گذاشته، 8 مربی از ابتدای فصل کارشان را در این تیم آغاز کرده اند. دل بوسکه، کیروش، کاماچو، لوکزامبورگو، پیگرینی، مورینیو و آنچلوتی. از امروز به این جمع، رافا بنیتس نیز اضافه خواهد شد.

پرز از آن دسته مدیرانی است که همواره سعی کرده مربیان تیمش از لحاظ افتصادی دغدغه ای احساس نکنند و هرگز شاهد این نبوده ایم که هیچیک از مربیان رئال در دوران ریاست پرز، به لحاظ بودجه مالی باشگاه برای خرید بازیکنان جدید، گلایه ای کرده باشند. با پایان یافتن عصر یک مربی و هنگام شروع دوره ای جدید در رئال با یک مربی جدید، پرز در کشیدن چک های میلیونی برای آوردن ستارگان جدید هرگز کوتاهی نکرده است. حال باید دید که چه میزان بودجه برای شروع دوران جدید در اختیار رافا بنیتس قرار خواهد گرفت.

بد نیست نگاهی بیندازیم به مبالغی که پرز در هنگام شروع کار 7 مربی ذکر شده در بالا برای رئال هزینه کرده است.
سال 2000، پرز برای اولین بار به ریاست باشگاه رئال مادرید برگزیده شد. دل بوسکه در آن مقطع سرمربی رئال بود و موفقیت های او برای پرز دغدغه ای همچون تغییر مربی را ایجاد نمی کرد. او 118 میلیون یورو در اولین سال ریاستش برای رئال هزینه کرد. پرز اولین ستاره کهکشانی رئال یعنی لوئیس فیگو را از چنگ بارسلونا خارج کرد و در اختیار دل بوسکه گذاشت.

سال 2003 با اخراج دل بوسکه، کارلوس کیروش سرمربی حال حاضر تیم ملی ایران، سرمربی رئال مادرید شد. تا به امروز، برای کیروش در میان 7 مربی دیگر، کمترین میزان بودجه در نظر گرفته شده است. از سوی پرز تنها 37 میلیون یورو برای خرید بازیکن جدید هزینه شد. دیوید بکهام با رقم 35 میلیون یورو به رئال آمد و او تنها ستاره ای بود که در اختیار کیروش قرار داده شد. با این حال تیم کیروش، ستاره هایی چون زیدان، فیگو و رونالدوی برزیلی را در خود می دید.

پس از کیروش نوبت به کاماچو رسید. این مربی از پرز تقاضای دو مدافع مرکزی کرده بود. ساموئل و وودگیت به همین منظور جذب رئال شدند. اوون هم در همین سال به رئال ملحق شد. مبلغی که پرز بخاطر کاماچو در بازار هزینه کرد، 57 میلیون یورو بود.

هدیه پرز برای مربی بعدی یعنی لوکزامبورگو، بیشتر از کاماچو و کیروش بود. آقای رئیس، 90 میلیون یورو خرج جذب بازیکنانی چون روبینیو، باپیتیستا و سرخیو راموس و... کرد. با لوکزامبورگو، اولین دوره ریاست پرز در رئال هم به اتمام رسید و او تا سال 2009 از باشگاه به دور ماند.

پس از بازگشت دوباره پرز به رئال، او پیگیرنی را برای نیمکت مربیگری رئال انتخاب کرد و با هزینه ای 254 میلیون یورویی، ستارگانی چون رونالدو، بنزما و کاکا را به رئال اضافه کرد. پرز برای هیچ مربی ای چنین بذل و بخششی تاکنون انجام نداده است. این همه پول برای غلبه رئال بر بهترین بارسلونای تاریخ هزینه شد. پیگرینی پس از یک فصل اخراج شد تا مورینیو به رئال بیاید.

در اولین سال حضور مورینیو در رئال، پرز 73 میلیون برای خرید بازیکن جدید هزینه کرد. با کنار رفتن مورینیو پس از سه سال، کارلو آنچلوتی به رئال آمد و پرز در اولین سال حضور این مربی ایتالیایی،172.5 میلیون بودجه برای خرید بازیکن جدید کنار گذاشت.

از امروز، دوران مربیگری رافا بنیتس در رئال آغاز خواهد شد و همه منتظرند ببینند که پرز در اولین فصل حضور این مربی، چه میزان یورو، خرج خرید بازیکنان جدید خواهد کرد. تا بدینجا که کمترین بذل و بخشش از سوی پرز نصیب کیروش شده و بیشترین نصیب پیگرینی. چک رافا بنیتس چند میلیونی خواهد بود؟

دیدگاه‌ها