کد خبر : 1246644 | 25 خرداد 1394 ساعت 10:32 | 17K بازدید | 10 دیدگاه

خلیلیان: بودجه سپاهان دولتی نیست!

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: متاسفانه در فوتبال ایران به جای آنکه به فکر درآمد باشیم به فکر غلط گیری از همدیگر هستیم که این مسئله ما را از اصول دور می‌کند.

خلیلیان: بودجه سپاهان دولتی نیست!
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مهرزاد خلیلیان در گفت‌وگو با رادیو ورزش در خصوص اینکه سپاهان امسال چقدر تغییرات خواهد داشت گفت: باشگاه سپاهان نشان داده که در تثبیت شاکله تیم از نظر کادر فنی و بازیکن روند خوبی دارد و امسال هم با زخمت بچه‌ها و کادر فنی همین روش را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم در آسیا یک حرکت به یاد ماندنی انجام دهیم.

وی درباره اینکه سپاهان در فصلی که گذشت چقدر هزینه کرده بود گفت: بحث‌های مالی طبقه بندی شده است که البته سقفی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته بودند که 15 میلیارد تومان بود اما من با تاج صحبت کردم چرا که آن زمان ما در آسیا بودیم و برای ما سقف 18 میلیارد تومان را گذاشتند که با درصدی جزیی این کار را کردیم اما باید بدانید که باشگاه‌داری فقط فوتبال نیست و ما مسائل دیگری مثل زیرساخت‌ها ، تجهیز ورزشگاه نقش جهان و رشته‌هایی مثل هندبال ، دوچرخه سواری و .. هم مدنظر ما است اما ما توانستیم لیگ را با همان 18 میلیارد تومان تمام کنیم.

خلیلیان در خصوص اینکه گفته می‌شود استقلال و سپاهان بیشتر از سقف بودجه هزینه کردند و این اتهام گریبان آن‌ها را گرفته اظهار داشت: بهتر است نگوییم اتهام چون این مسئله یک مسئله حقوقی است و ممکن است تخلفی باشد اما وقتی مسئله غرور ملی به وسط می‌آید باید برخی مسائل اجرا شود. ما مثل برخی باشگاه‌ها نبودیم که این قوانین را دور بزنیم و شفاف کار کردیم و حتی نهادهایی مثل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... هم پرونده‌های ما را بررسی کردند. البته اگر بخواهیم بگویم در آسیا می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم این شرایط سخت خواهد بود، البته قبول دارم که تخلفاتی صورت گرفت اما آنرا اصلاح کردیم و مخفی‌کاری انجام ندادیم. هیچ گونه ابهامی هم در قراردادهای ما وجود ندارد و چند قراردادی نیستیم.

وی ادامه داد: البته فضایی حرفه‌ای نیست که بگوییم چقدر هزینه کردیم حتی برای محمدرضا خلعتبری آن‌قدر حاشیه و داستان درست شد که او مجبور شد جان مادرش را قسم بخورد! متاسفانه در ایران به جای آنکه به فکر درآمدزایی و عرض اندام در آسیا باشیم به فکر غلط گیری از یکدیگر هستیم و همین مسائل کوچک ما را از اصول دور می‌کند.در باره آیین نامه‌ها هم باید بگویم که این آیین نامه‌ها مرتب در حال تغییر هستند و خیلی از تیم‌ها، تیم‌های پایه ندارند اما ما که نمی‌توانیم از آنها شکایت کنیم بلکه باید فضا عاقلانه باشد. ما از سازمان لیگ چیزی نگرفته‌ایم اما باید برویم یقه چه کسی را بگیریم؟! ما حق پخش را نتوانستیم بگیریم و این حرفها را به چه کسی باید بگوییم؟

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اینکه سازمان لیگ قرارداد 160 میلیارد تومانی با اسپانسر بسته افزود: اعلام همین خبر هم محل اشکال بود چرا که همه به دنبال این پول بودند و خیلی ها می‌گفتند که این همه پول کجاست و سازمان لیگ را دچار اتهام کردند که البته این طور نیست. چرا باشگاههای بزرگ ما با مشکلات مالی و مالیاتی دست و پنجه نرم می‌کنند؟ متاسفانه حواشی فوتبال ما از اصل آن بیشتر است و باشگاه، مربی و بازیکن به حق و حقوق خود نمی‌رسند آنهم در حالی که مالیات گزاف می‌پردازند. بازیکن غرور ملی می‌آفریند و باید مثل یک دانشمند با او برخورد شود مثل بازیکنان والیبال که شب گذشته غرور ملی آفریدند بعد همه می‌گویند که چرا آنها این همه پول می‌گیرند!

خلیلیان در پاسخ به این سوال که آیا امسال هم مانند سال گذشته 7 بازیکن میلیاردی خواهید داشت یا نه اظهار داشت: هفت بازیکن نبودند و 4 بازیکن بودند فقط عبدالله کرمی و محمدرضا خلعتبری این طور بودند که البته وضعیت خلعتبری هم ویژه بود چرا که او خودش رضایتنامه‌اش را از باشگاه عجمان گرفت. پریرا هم که بازیکن خارجی بود و شجاع خلیل‌زاده هم در نیم فصل از ما جدا شد. احسان حاج صفی هم قراردادش از قبل بود که با کمک نویدکیا آن قرارداد بسته شده بود و هادی عقیلی هم به عنوان کاپیتان و هویت سپاهان قراردادش از قبل بود اما با این همه خوشحالم که سقف را رعایت کردم.

وی در مورد اینکه بودجه سپاهان امسال چقدر افزایش خواهد داشت افزود: امسال برای ما سال ریاضت اقتصادی است و باید صرفه جویی کنیم. شما شرایط اقتصادی مملکت را ببینید البته هنوز هم مصوبات کامل ما نیامده اما به هر حال شرایط ما ویژه است. ما به همین دلیل یکی دو تیم را کلا تعطیل کردیم تا بتوانیم حداقل‌ها را حفظ کنیم هرچند که باید به آسیا هم برویم. از طرف دیگر ژاوی با 15 میلیون دلار به السد قطر می‌پیوندد و ما باید در آسیا عرض اندام کنیم اما فکر نمی‌کنم بودجه ما امسال افزایش پیدا کند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اینکه بودجه باشگاه سپاهان دولتی است یا نه تصریح کرد: بودجه ما دولتی نیست و با بخش خصوصی هستیم! ما سهامدار داریم و در بورس قرار داریم و حداکثر تلاش و تعصب را در کار برای صرفه جویی به کار می‌بندیم اما مطمئن هستم که بودجه ما دولتی نیست!

وی درباره اینکه یعنی درآمدهای شما دولتی نیست اظهار داشت: کسب درآمد با بودجه فرق می‌کند ما اسپانسر داریم و با سه شرکت کار کردیم که آنها به تعهداتشان عمل نکردند البته هم اسپانسر، هم حق پخش و هم تبلیغات محیطی به تعهداتشان عمل نکردند اما سپاهان نشان داده که در شرایط بحرانی به خوبی می‌تواند تیم را جمع و جور کند.

خلیلیان در پاسخ به این سوال که بودجه باشگاه سپاهان دولتی هست یا نه گفت: ما از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم!

وی در پایان درباره اینکه با چه شاخصی به بازیکنان پول می‌دهید افزود: این مسئله درجه بندی دارد و ما با مدیر تیم و کادر فنی در این باره صحبت می‌کنیم. براساس تعداد بازی، کیفیت بازیکن، اخلاق بازیکن، حضور در تمرینات، آمادگی جسمانی و تعداد بازی این شاخص وجود دارد هرچند که گفته می‌شد براساس دقایق بازی این شاخص را لحاظ کنیم که کار را پیچیده می‌کرد. البته به دنبال این بودیم که پرداخت هفتگی مثل همه جای دنیا داشته باشیم که هنوز به آن نرسیده‌ایم.

دیدگاه‌ها