کد خبر : 1247251 | 28 خرداد 1394 ساعت 14:18 | 144.4K بازدید | 9 دیدگاه

خریدی رویایی برای سال 2016

گزارشی ویژه از انتقال احتمالی پوگبا به بارسلونا

پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس، به هدف اول بارسلونا برای تقویت خط میانی این تیم تبدیل شده است. موندودپورتیوو، نشریه نزدیک به بارسلونا، به بررسی آخرین تحولات پرونده جذب پوگبا پرداخته است.

گزارشی ویژه از انتقال احتمالی پوگبا به بارسلونا
به گزارش "ورزش سه"، با جدایی ژاوی از بارسلونا و رفتن او به السد، بارسلونا سخت در پی جذب یک هافبک طراز اول جهانی است و برای این منظور، ابتدا روی پوگبا و سپس روی وراتی نظر مثبت دارد. با علم به این موضوع که این انتقال، برای فصل آتی میسر نخواهد بود. بارسلونا تا ژانویه 2016 از خرید بازیکن جدید محروم است.

انتقالی برای سال 2016

پوگبای 22 ساله، تصمیم خود برای ماندن در یوونتوس حداقل تا تابستان سال آینده را گرفته است. او به خوبی می داند که برای حفظ جایگاه ثابتش در تیم ملی فرانسه برای تورنمنت حساس یورو 2016، یک انتقال ریسکی به باشگاهی دیگر تا چه اندازه می تواند به او لطمه بزند.
او این مساله را به اطلاع مدیربرنامه هایش"مینو رایولا" و نیز مدیران یوونتوس رسانده است. بارسلونا نیز از طریق آریدو برائیدا، مدیر ورزشی بین المللی باشگاه از این موضوع مطلع شده است.پوگبا دوست ندارد بخاطر پوشیدن پیراهن بارسلونا، یک سال مانده به یورو 2016، یک نیم فصل به دور از میادین بماند و از ژانویه برای تیم جدیدش به میدان برود پس، ماندن در یوونتوسی که به خوبی با فضای آن آشناست و جایگاهی ثابت در آن دارد را به هر انتقال دیگری در تابستان جاری ترجیح می دهد.

تنها دو پیشنهاد رسمی برای پوگبا

چنانچه موندودپورتیوو مطلع شده است، روز سه شنبه در میلان، ملاقات دیگری بین برائیدا و ماروتا (مدیر داخلی یوونتوس) صورت گرفت. این دو در هتلی در میلان با یکدیگر ناهار خوردند و ماروتا به اطلاع برائیدا رساند که یوونتوس برای پوگبا تنها دو پیشنهاد رسمی دریافت کرده است. از بارسلونا و منچسترسیتی. او ادعای آگوستی بندیتو، یکی از کاندیداهای ریاست بارسلونا مبنی بر مذاکره وی با آنیلی بر سر پوگبا را نیز تکذیب کرد.

معضلی به نام مینو رایولا

بارسلونا پیشنهاد رسمی خود برای پوگبا را به یوونتوس داده و پوگبا نیز با شرایط بارسلونا موافق است اما هنوز چیزی تمام شده نیست و هر احتمالی را می توان متصور بود. مشکل اصلی، در مدیربرنامه های متوقع پوگباست. کسی که مایل است پوگبا با قیمتی خارج از عرف از یوونتوس جدا شود.
او برای انتقال پوگبا، به دنبال بهترین و بالاترین پیشنهاد ممکن است و در این راه، پاری سن ژرمن(هرچند هنوز پیشنهاد رسمی نداده است) و منچسترسیتی، دست بالا را دارند. رایولا به پوگبا فشار آورده است که به بالاترین پیشنهاد ممکن جواب مثبت دهد.
بارسلونا در عوض به اطلاع رایولا و مدیران یوونتوس رسانده است که برای جذب پوگبا، قصد پرداخت مبالغ نجومی را ندارد. هدف اول بارسا، امضای قرارداد غیررسمی با پوگبا و سپس قرض دادن او به یوونتوس به مدت یک فصل بود. یوونتوسی ها با این پیشنهاد مخالفت کرده اند. آنها مایل نیستند بازیکنی چون پوگبا که سال ها برایشان بازی می کرده را بصورت قرضی در اختیار داشته باشند.
به همین منظور بارسلونا راه دیگری را برگزیده است. امضای قراردادی اختصاصی با یوونتوس برای سال آینده. طبق این قرارداد، پوگبا همچنان بازیکن یوونتوس باقی خواهد ماند ولی فصل بعد، بارسلونا می تواند با پرداخت مبلغ موردنظر، این بازیکن را جذب کند. در واقع بارسلونا برای به خدمت گرفتن پوگبا، ارجح تر از هر باشگاهی برای یوونتوسی ها خواهد بود.
تنها مشکل موجود بر سر امضای این قرارداد، در پیش بودن انتخابات ریاست باشگاه بارسلوناست که قرار است 18 جولای برگزار شود.در حال حاضر، باشگاه بدون رئیس است. پوگبا در شرایط عادی،60 میلیون یورو قیمت دارد اما این مبلغ می تواند تا 80 میلیون یورو نیز افزایش یابد. با وجود همه علاقه لوئیس انریکه و مدیریت سابق باشگاه برای به خدمت گرفتن پوگبا، هنوز باید تا پایان یافتن انتخابات و روی کار آمدن رئیس جدید صبر کرد.

امتیازات ویژه بارسلونا

بارسلونا باشگاه بزرگی است و این مساله بر کسی پوشیده نیست. پوگبا نیز به خوبی با این مساله آشناست و می داند که نمی تواند برای باشگاهی چون بارسلونا شرایط خاصی را برای امضای قرارداد در نظر بگیرد. بارسلونا قصد ندارد برای پوگبا حقوق سالیانه در حد 12 میلیون یورو در نظر بگیرد. پوگبا در صورت پیوستن به بارسا، بدون تردید دستمزدی پایین تر از مسی و نیمار دریافت خواهد کرد.

مسی و دیگر ستارگان بارسا، دلیلی بزرگ برای متقاعد شدن پوگبا

پوگبا در فینال لیگ قهرمانان بیش از همیشه دریافت که بارسلونا چه قدرتی دارد. او همانطور که در یکی از مصاحبه های خود عنوان کرده است، شیفته بازی بارسلونا و بخصوص مسی است. او خیلی خوب می داند که در اوج جوانی، با پیوستن به تیمی باکیفیت و پرستاره چون بارسلونا، چه قدم بزرگی در بالابردن سطح بازی خود برخواهد داشت. همین علاقه در میان انریکه و تیم فنی او نیز در مورد پوگبا وجود دارد. این علاقه دو طرفه، می تواند سرانجام خوشی برای هر دو طرف داستان داشته باشد.

دیدگاه‌ها