کد خبر : 1249510 | 09 تیر 1394 ساعت 09:51 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

نکونام، بهترین بازیکن خارجی اوساسونا

سایت vavel جواد نکونام را بهترین بازیکن خارجی اوساسونا نامید.

نکونام، بهترین بازیکن خارجی اوساسونا
جواد نکونام دو دوره در باشگاه اوساسونا فوتبال بازی کرده است. دوره نخست حضور او در پامپلونا از سال 2006 و درست پس از رقابت‌های جام جهانی آلمان آغاز شد. او به مدت 6 سال در این باشگاه اسپانیایی توپ زد و بسیار هم موفق بود. او سپس به لیگ فوتبال ایران بازگشت و پیراهن استقلال را به تن کرد. دوره کوتاهی را در الکویت گذراند و بار دیگر به اوساسونا رفت.

به گزارش ایسنا، دوره دوم حضور جواد نکونام در ایالت پامپلونا زیاد موفق نبود. او در بسیاری از بازی‌ها به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین می‌شد و در طول فصل 22 بازی برای این تیم انجام داد اما پنج گل هم به ثمر رساند.

سایت vavel در این مورد نوشت: «تابستان گذشته بود که پیتر واسیلیوچ، مدیر ورزشی باشگاه اوساسونا درست در روزهای پایانی نقل و انتقال‌های اروپایی چند بازیکن جدید را به اوساسونا آورد. شرایط باشگاه به هیچ وجه خوب نبود اما بازگشت جواد نکونام به ال‌سادار، بهترین بازیکن خارجی که تاکنون پیراهن اوساسونا را به تن کرده است و پادشاه پرشیا هواداران را امیدوار کرد.

با این شرایط اما اوساسونا باز هم نتوانست نمایش خوبی از خود نشان دهد و در طول فصل شکست‌های زیادی را متحمل شد و حتی یکی از گزینه‌های سقوط به شمار می‌رفت. هرچند که در هفته پایانی و با گل دقیقه‌های تلف شده، موفق به ماندن در دسته دوم شد.

اویر سنجورجو که مدافع باشگاه اوساسونا است، قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد. پس از آنکه مارتین مونرئال سرمربیگری در این باشگاه را به دست گرفت و برای فصل آینده نیز هدایت این تیم را به دست خواهد داشت، به تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد ورودی‌ها و خروجی‌های باشگاه بدل شده است.

اوساسونا که با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و در هفته پایانی فصلی که گذشت توانست خودش را در دسته دوم لیگ فوتبال اسپانیا حفظ کند، برای ادامه راه کار دشواری پیش‌رو دارد. با این شرایط، اوساسونا در حال تقویت باشگاه از نظر بازیکن است تا بتواند فصل آینده بهتر از فصلی که گذشته نتیجه بگیرد.

این تیم یک مهاجم و یک هافبک خریده است. الکس سانچس و آدرین کروز، بازیکنان جدید این تیم هستند. هشت بازیکن این تیم هم اعلام کرده‌اند با وجود شرایط کنونی در ال‌سادار می‌مانند. کنان کودرو، میکل مسا، خوان پرز، کیکه بارخا، خوزه گارسیا، آندر کانترو، الکس بورنگوئر و میگل اولاویده کسانی هستند که آینده‌شان را با باشگاه اوساسونا می‌بینند.

در این میان اما آینده برخی از بازیکنان باشگاه مشخص نیست. آسیر ریسگو، میگل فلانو، روبرتو تورس، کریم انصاری‌فرد، جواد نکونام و جک سیلوا. همه این بازیکنان با اوساسونا قرارداد دارند اما اگر می‌خواهند در این باشگاه بمانند باید دستمزدهای دریافتی‌شان را کاهش دهند. البته باشگاه اعلام کرده است سه بازیکن نخستی که از آنها نام برده شده است را نیز در فهرست فروش قرار داده است. از بازیکنان ایرانی اوساسونا هم خبری در دست نیست.»

دیدگاه‌ها