کد خبر : 1249617 | 09 تیر 1394 ساعت 15:56 | 116.1K بازدید | 15 دیدگاه

کوبیاک، مغضوب و محبوب

خشم مقدس کاپیتان تیم ملی لهستان

کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان که به دلیل مشکلات شخصی با آنتیگا مدت ها از تیم ملی دور بود حالا بازگشتی موفق به تیم ملی داشته است.

خشم مقدس کاپیتان تیم ملی لهستان
به گزارش "ورزش سه"، بدون تردید مایکل کوبیاک را بسیاری از علاقه مندان به والیبال اصلی ترین عامل پیروزی لهستان مقابل ایران می دانند. مردی که با دریافت، حمله، دفاع و سرویس کمک فنی بسیاری به تیم کرد و از آن طرف تمامی مسولیت جنگ های روانی با داور و تیم مقابل را یک تنه به دوش می کشید. جنگجویی و تلاش را در تک تک حرکات او می شد حس کرد و عملکردش داور و بازیکنان ایران را تحت تاثیر قرار داده بود. بازیکنان دوست داشتند با او کل کل کنند و اوقاتی از ذهن خود را درگیر کوبیاک کرده بودند و این همان موضوعی بود که کاپیتان لهستانی ها می خواست. از طرفی دیگر داور کاملا مطیع او شده بود و فقط می خواست تا کوبیاک به پای سکوی داوری نیاید و او را مورد اعتراض قرار ندهد. او با این شدت خشم کاپیتانی مهربان و دلسور بود و ذره از خشم خود را به تیم منتقل نکرد و بازیکنان زمین به او اعتماد داشتند. بعد از بازی هم با تمام بازیکنان ایرانی دست داد و با معروف خوش و بشی مفصل کرد.

1031893

اما خشم کوبیاک کاملا ذاتی است و او به تازگی موفق شده است تا کنترل این غریضه را به دست بگیرد. او تا سال 2008 بازیکن والیبال ساحلی بوده است و برای اولین بار در سال 2011 توسط آناستازی به تیم ملی دعوت شد تا والیبال سالنی در سطح ملی را هم تجربه کند اما رفتار او تا حدی منجر کننده بود که وقتی استفان آنتیگا، سرمربی وقت لهستانی سکان هدایت این تیم را به دست گرفت در اولین اقدام خود کوبیاک را از تیم ملی حذف کرد و او را « عصبی و مغرور» توصیف کرد. او در لیست 22 نفره لهستان برای لیگ جهانی سال پیش حضور داشت اما هیچ وقت فرصتی برای بازی کردن نداشت تا اینکه با درخواست مردم از سرمربی، کوبیاک یک بار دیگر به تیم ملی بازگشت و این بار با اخلاقی جدید اما با همان خلق و خو. آنتیگا او را کاپیتان تیم خودش کرد و با اعتماد به نفسی که به کوبیاک بخشید حالا او تبدیل به یکی از کامل ترین بازیکنان جهان شده است، چه از نظر فنی چه از نظر اخلاقی. عصبانیت و اعتراض همیشه جزوی از ورزش بوده و هست اما نمونه هایی مثل کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان نادر هستند که به این شدت خشونت را به داوری و تیم حریف منتقل کنند در حالیکه تیم خودشان در آرامش کامل به سر می برد.

دیدگاه‌ها