کد خبر : 1249888 | 10 تیر 1394 ساعت 19:57 | 32.5K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد مس برای برگزاری پلی‌اف مس و پیکان

با توجه به اینکه حکم صادره در رابطه با تیم راه‌آهن شرایط خاصی را برای فوتبال ایران پدید آورده است، نیاز می‌باشد که نحوه‌ی اجرای عادلانه‌ی این رای نیز به شکلی صحیح مدیریت و انجام شود.

پیشنهاد مس برای برگزاری پلی‌اف مس و پیکان
به گزارش "ورزش سه"، منطقا و قانونا با توجه به اینکه تیم رده‌ی چهاردهم جدول لیگ برتر تغییر پیدا کرده است، بازی پلی‌اف میان تیم این رده از جدول لیگ برتر و تیم سوم لیگ یک نیز باید مجددا انجام گیرد که در این میان نیاز است فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بدون مصلحت اندیشی حکم عادلانه را در این زمینه اجرا کنند.

شاید با توجه به تعطیلی طولانی مدت رقابت‌های فوتبال لیگ فصل قبل و زمان اندک باقی مانده به بازی‌های فصل پیش‌رو، نحوه و زمان برگزاری این بازی چالشی جدید برای فدراسیون فوتبال باشد که قطعا مدیریت و تصمیم منطقی در رابطه با آن می‌تواند این مشکل را رفع کند و مسلما عدم برگزاری بازی به این دلایل ناعادلانه‌ترین و بی‌منطق ترین واکنش ممکن می‌باشد.

از این رو باشگاه مس به عنوان یکی از پیشنهادات خود برای برگزاری این بازی اعلام می‌کند که بهتر است دو تیم با تیم‌های فصل بعد خود، پیش از رقابت‌های لیگ برتر فصل بعد به مصاف یکدیگر روند. بدین نحو که هر دو تیم در بازار نقل و انتقالات این فصل تیم‌های خود را برای فصل بعد تشکیل دهند و در مدت زمانی منتهی به رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده با تیم‌های جدید خود بازی پلی‌اف را برای حضور در لیگ برتر فصل بعد برگزار کنند.

از آنجا که هر دو تیم زمان یکسان برای جمع‌ کردن تیم خود و همچنین برگزاری تمرینات دارند، این تصمیم می‌تواند به عدالت برای هر دو تیم نزدیک‌تر باشد.

این اتفاق بی‌سابقه در فوتبال ایران نیست و در سال 85 و به دلیل شرایط خاصی که در آن زمان در فوتبال ایران حاکم بود، بازی فینال جام حذفی میان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان که حکم صعود به لیگ قهرمانان آسیا را نیز داشت، با تیم‌های سال 86 دو تیم برگزار شد و این فرصت به هر دو تیم داده شد که پس از شرکت در نقل و انتقالات و بستن تیم فصل بعد خود، فینال جام حذفی سال گذشته‌ی خود را برگزار کنند.

با توجه به شرایط خاصی نیز که از این حکم برای فوتبال ایران حاصل شده است، این تجربه می‌تواند برای دو تیم مس و پیکان نیز انجام گیرد و هر دو تیم با حضور در فصل نقل و انتقالات و انجام تمرینات پیش فصل، بازی پلی‌اف را در روزهای منتهی به لیگ برتر جدید با صلاحدید سازمان لیگ به صورت تک بازی و یا رفت و برگشت انجام دهند.

بهرشکل آنچه که مسلم است برگزاری این بازی که با توجه به حکم کمیته‌ی استیناف کاملا منطقی و قانونی است، توانایی انجام دارد و با مدیریت و تصمیم منطقی در رابطه با آن می‌توان عدالت را در رابطه با دو تیم کاملا اجرا کرد.

دیدگاه‌ها