کد خبر : 1250328 | 13 تیر 1394 ساعت 15:54 | 25.4K بازدید | 10 دیدگاه

بررسی عملکرد بازیکنان تیم ملی در جدول بهترین ها؛

سرویس، توپگیری در برنامه های بعدی

آمار و ارقام در آخرین روز حضور ایران در لیگ جهانی 2015 نشان می دهد ایران تیمی با بازیکنان با کیفیت بود اما در چند تکنیک هنوز جهانی نیستیم.

سرویس، توپگیری در برنامه های بعدی
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران موفق نشد به دور نهایی لیگ جهانی صعود کند و در عین شایستگی باید این مسابقات را از گیرنده تماشا کند اما این یک ماه حضور درس های خوبی از نظر فنی برای کادر فنی داشت. تیم حالا باید در قدم های بعد برای جام جهانی و انتخابی المپیک هم بجنگد و این لیگ جهانی پایان کار نبود بلکه آغاز راهی طولانی برای کسب مدال در المپیک است.

لیگ جهانی در پایان به ما گفت ایران در اسپک، دفاع و پاس عالی است و اعدادی در حد جهانی را برای رکورد خود به جا گذاشته است اما هنوز در سرویس، توپگیری و دریافت کار داریم. تمام اسپکرهای ایران در مکان ها ابتدایی برترین های این پست قرار دارند به طوریکه محمودی، میرزاجانپور و عبادی پور در رتبه های دوم، چهارم و هفتم ایستاده اند و این موضوع یعنی ایران در اسپک جزو بهترین ها است و با حضور موسوی و معروف در دفاع و پاس هم بی نقص هستیم اما مشکل به جایی دیگر برمی گردد. این موضوع را همه به آن آگاهند که ایران تیمی در حال پیشرفت است و هنوز به قدرت مطلق دنیا تبدیل نشده است و قاعدتا ایراداتی هنوز در کار وجود دارد که به مرور زمان رفع خواهد شد. یکی از این تکنیک ها سرویس است که ما هنوز مثل یک تیم تاپ در آن مهارت نداریم. اولین نماینده ایران در جمع بهترین زنندگان سرویس شهرام محمودی است که عنوان پانزدهم را به خود اختصاص داده و این یکی از برنامه های تیم ملی برای مسابقات آینده خواهد بود.

بهترین توپگیر ایران سعید معروف است که چنین وظیفه ای در الویت شرح وظایفش نیست و با این حال او در مکان هشتم ایستاده است و دریافت هم که معضل همیشگی والیبال ایران بوده و هست. البته اگر بخواهیم تمام این اعداد را از سال گذشته استخراج کرده و با این لیگ جهانی مقایسه کنیم به مراتب پیشرفت خوبی داشته ایم اما برای رفتن روی سکوی جهانی و المپیک باید سرعت پیشرفت در این 3 فاکتور کمی بیشتر شود.

دیدگاه‌ها