کد خبر : 1250516 | 14 تیر 1394 ساعت 14:24 | 38.4K بازدید | 6 دیدگاه

در مقایسه با لیگ جهانی 2014؛

کارنامه قبولی در دست والیبال

با اینکه تیم ملی والیبال ایران موفق به صعود به دور نهایی لیگ جهانی نشد اما عملکرد تیم نسبت به سال گذشته شرایطی بهتر داشت.

کارنامه قبولی در دست والیبال
به گزارش "ورزش سه"، در پایان کار تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی، شاگردان کواچ با 18 امتیاز در رده سوم گروه B ایستادند و بالاتر از روسیه به حضور خود پایان دادند. با حضور تیم هایی چون آمریکا، لهستان و روسیه کارشناسان به این گروه لقب فرامرگ را دادند و کمترین شانس را حتی برای درخشش به ایران می دادند اما شرایط کاملا طبیعی پیگیری شد و ایران به مانند حضور در یک گروه معمولی نتیجه گرفت.

سال گذشته شاگردان کواچ با برزیل نا آماده، ایتالیا میزبان که انگیزه زیادی برای دور مقدماتی نداشت و لهستانی در یک گروه قرار داشت که لیگ جهانی را الویت خود قرار نداده بود و برای قهرمانی جهان تلاش می کرد. با آن وضعیت ایران از 12 بازی 6 برد و 6 باخت را به دست آورد که در نهایت با 19 امتیاز به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کرد. امسال هم شرایط کاملا به همین شکل دنبال شد و حاصل 12 بازی 6 برد و 6 باخت بود که می شد در بازی آخر این کارنامه بهتر هم شود اما تفاوت اینجاست که کیفیت تیم های امسال با سال گذشته قابل قیاس نیست. حضور نه چندان قدرتمند روسیه تمام معادلات گروهی را بر هم زد و تیم ها در نهایت 22،27 و 18 امتیاز کسب کردند و تیم آخر تنها موفق شد 5 امتیاز را برای خود کند در حالیکه سال گذشته دو تیم اول با 19 و تیم های سوم و چهارم 17 امتیاز کسب کردند.

حالا در پایان لیگ جهانی امسال ایران نتایجی تقریبا شبیه به سال گذشته را کسب کرد اما شرایط گروهی به طوری بود که این مقدار امتیاز برای صعود کافی نبود. 18 امتیاز لیگ 2015 به این دلیل ارزشمندتر بود که به احتمال زیاد دو تیم اول این گروه به نیمه نهایی صعود کنند و امسال در اوج هستند اما سال گذشته هم گروه های ایران قدرت های مطلق والیبال محسوب نمی شدند. با این حال با کنار هم گذاشتن نتایج امسال و سال گذشته لیگ جهانی می توان به این نتیجه رسید که ایران در مسیر پیشرفت روندی صعودی داشته است و همین مساله امیدها را برای جام جهانی و لیگ جهانی سال آینده به تیم ملی بیشتر می کند.

دیدگاه‌ها