کد خبر : 1250596 | 14 تیر 1394 ساعت 19:52 | 62.9K بازدید | 0 دیدگاه

معمای سپاهان در خط دفاعی

سپاهان برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با یک معمای بزرگ در خط دفاعی تیمش روبرو است.

معمای سپاهان در خط دفاعی
به گزارش "ورزش سه" حدود یکسال قبل و در همین روزها بود که سپاهان عبدالله کرمی را به عنوان یک مدافع از تیم فولاد خوزستان جذب کرد اما حضور با تاخیر این بازیکن بر سر تمرینات سپاهان این حاشیه را ایجاد کرد که بازیکن جدید سپاهان بر سر پست بازی با کرانچار به مشکل برخورده است. به هر حال در آن زمان سپاهان هادی عقیلی و شجاع خلیل زاده را به عنوان مدافعان میانی در اختیار داشت و از طرف دیگر امید ابراهیمی را هم از دست داده بود و به همین خاطر سرمربی کروات سپاهان علاقمند بود تا از کرمی در پست هافبک دفاعی استفاده کند که البته در نهایت این اتفاق نیفتاد و کرمی هم به ساختار مدافعان سپاهان اضافه شد تا کرانچار رو به استفاده از سیستم 3 دفاعه بیاورد و با این روش رضایت هر سه مدافع تیمش را بدست آورد.
این دفاع سه نفره در نهایت نتیجه لازم را بدست نیاورد و حسین فرکی که از هفته هشتم و از بازی مقابل پدیده به عنوان سرمربی سپاهان را هدایت کرد دوباره سیستم دفاعی تیمش را به 4 بازیکن تغییر داد و شجاع را به پست هافبک دفاعی آورد که البته این ترکیب همیشگی نبود و با مشکلاتی که برای شجاع بوجود آمد در نهایت جایگاه کرمی و عقیلی در خط دفاعی ثابت ماند.
اما امسال هم با جذب پادوانی به نوعی وضعیت سال گذشته برای حسین فرکی تکرار شده و او باید از جمع سه نفره عقیلی، کرمی و پادوانی فقط دو بازیکن را برای حضور در قلب خط دفاعی تیمش انتخاب کند. از طرف دیگر هیچکدام از این سه بازیکن علاقه‌ای برای بازی در پست هافبک دفاعی ندارند و در حقیقت کاری منطقی هم نیست که علی کریمی و فوضیل موسایف بر روی نیمکت بنشینند تا یک مدافع در پست هافبک دفاعی به میدان برود.
از طرف دیگر فرکی هم علاقه‌ای به سیستم سه دفاعه ندارد و در این میان فقط دو راه در مقابل سرمربی سپاهان قرار دارد تا چینش مدافعانش را تعیین کند. در حالت اول فرکی باید یکی از این سه مدافع را به عنوان دفاع راست و پشت سر وریا غفوری به بازی بگیرد که بعید به نظر می‌رسد هیچکدامشان با توجه به فیزیک بدنی و عدم توانایی در نفوذ و سانتر از جناحین علاقه‌ای برای بازی در پست دفاع راست داشته باشند. اما حالت دوم که البته کمی هم با حاشیه همراه است حسین فرکی را مجبور می‌کند تا از بین این سه مدافع میانی یک نفر را به روی نیمکت بنشاند . باید دید که فرکی چگونه معمامی خط دفاعی تیمش برای حضور در لیگ پانزدهم را حل می‌کند.

دیدگاه‌ها