کد خبر : 1250853 | 16 تیر 1394 ساعت 13:45 | 76.2K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی گفته که من در ذوب‌آهن میلیاردی گرفته‌ام

اکبر صادقی: رقم استقلال بالاتر از ذوب آهن بود

اکبر صادقی حالا به ذوب‌آهن پیوسته تا در غیاب قاسم دهنوی و اکبر ایمانی، فصلی پرشکوه را در تیم اصفهانی رقم بزند.

اکبر صادقی: رقم استقلال بالاتر از ذوب آهن بود
به گزارش "ورزش سه"، او در گفتگوی خود با ایمنا از دلایل پیوستنش به تیم اصفهانی تا شایعات مبنی بر قرارداد میلیاردی با ذوب‌آهن صحبت کرد.

گفتگوی ایمنا را با هافبک جدید تیم ذوب‌آهن اصفهان در ادامه می‌خوانید:

چه شد که به ذوب‌آهن پیوستی؟
من پیشنهاد خیلی خوبی از ذوب‌آهن داشتم و بعد از بررسی‌های لازم، راهی تیمی شدم که شهر خوب با آدم‌ها و مردم خوبی داشت و کادر فنی خوبی را به خود اختصاص داده است. در کنار آن، آسیایی بودن ذوب‌آهن و رتبه فصل گذشته این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر در کنار مشورت‌هایی که از دوستانم گرفتم، همه باعث شد که بین پیشنهادهایم ذوب‌آهن را انتخاب کنم و امیدوار هستم که امسال فصل خوبی داشته باشم.

به خاطر عملکرد خوبت با تیم پدیده در طول فصل گذشته، از استقلال هم پیشنهادی جدی داشتی اما در نهایت ذوب‌آهن را انتخاب کردی. چرا؟
من پارسال فصل خوبی در تیم پدیده داشتم و در مجموع پدیده به من کمک کرد که عملکرد خوبی داشته باشم و بتوانم برای این فصل مشتری‌هایی را برای خودم دست و پا کنم. به هر حال پیشنهاد استقلال خیلی جدی بود و رقم آن از پیشنهاد ذوب‌آهن هم بیشتر بود اما من سعی کردم که بین دو تیم خوب، تا جایی که می‌شود، تیم خوب‌تر را انتخاب کنم. امیدوار هستم در آینده هم این مسئله به من ثابت شود و به تیم و خودم کمک کنم و امسال فصل خوبی را برای یکدیگر رقم بزنیم.

برخی می‌گفتند به خاطر رقم بیشتر راهی ذوب‌آهن شدی. شایعه قرارداد میلیاردی تو با ذوب‌آهن چه بود؟ به نظر می‌رسید سعید آذری هم از مطرح شدن این شایعه بسیار متعجب بود.
نمی‌دانم چه کسی گفته که من در ذوب‌آهن میلیاردی گرفته‌ام اما باید بگویم استقلال با رقمی خیلی بیشتر از ذوب‌آهن به من پیشنهاد داد و این رقم خیلی بیشتر بود. به هر حال به دلیل شرایطی که در ذوب‌آهن وجود داشت، سبب شد که این تیم را به استقلال ترجیح دهم و با مشورتی که از دوستانم گرفتم، راهی این تیم شدم.

من با بازیکنانی که در استقلال بازی کرده‌اند، صحبت کردم و با استفاده از تجربیات آدم‌های بزرگی که در آن تیم‌ها بودند، ذوب‌آهن را انتخاب کردم و حالا که به این تیم آمده‌ام، کاری به رقم قرارداد و اینکه بقیه چقدر دریافت کرده‌اند یا مسائل گذشته ندارم و تمرکز من روی ادامه فصل است. از نظر فنی، باشگاه، ساختار و تشکیلات و همه جزو نکاتی بوده که سبب شد ذوب‌آهن را انتخاب کنم و مجموعه را به خوبی شناخته‌ام و با کمک بقیه به این تیم آمده‌ام.

البته استقلال هم باشگاه بزرگی است و هرکس آرزویش است که در این تیم‌ها بازی کند. به نظر من اگر کسی در کارنامه خود یک فصل حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را داشته باشد، سه یا چهار سال به عمر فوتبالش اضافه می‌شود، ضمن اینکه خانه و زندگی من در تهران است اما ذوب‌آهن هم حسن‌هایی داشت که سبب شد این باشگاه را انتخاب کنم.

درباره شرایط ذوب‌آهن صحبت کن. پس از دو فصل وحشتناک بالاخره ذوب‌آهن در یک سال قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز سهمیه کسب کرد. به نظرت این شرایط در فصل آینده هم تداوم دارد؟
به نظر من با توجه به اینکه ذوب‌آهن امسال آسیایی هم هست، مدیران این تیم، فکرهای بزرگی برای ذوب‌آهن دارند و برنامه‌ریزی دقیقی کرده و منابع خود را تأمین کرده‌اند. ما باید باید از جایگاه گذشته خود دفاع کنیم و این موضوع وظیفه‌مان را سنگین می‌کند. مسئولان تیم همه برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه داشته‌اند و فکر نمی‌کنم که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

من در صبا شاگرد آقایحیی بوده‌ام و او همیشه به من لطف داشته و با توجه به شناختی که از روحیات گل‌محمدی دارم، باید بگویم آدم‌های سالمی در اینجا دور هم جمع شده‌اند.

به نظرت ذوب‌آهن امسال مدعی قهرمانی هست؟
همه تلاش ما این است که با استفاده از جوانان و با تجربه‌ها، تیمی خوب و یکدست داشته باشیم و همه به هم احترام بگذاریم و در کنار آن نتیجه هم بگیریم. می‌خواهیم از ابتدای فصل محکم کار کنیم و مثل فصل گذشته نباشد که تا نیم‌فصل نتیجه نگیریم و از میانه‌های فصل نتیجه بگیریم، بنابراین می‌خواهیم حقمان را از ابتدا بگیریم.

ذوب‌آهن قرار است چند روزی دیگر با فنرباغچه بازی کند. درباره این بازی هم توضیح بده.
همان‌طور که گفتم با توجه به آسیایی بودن و قهرمانی ذوب‌آهن در جام حذفی، پشت این تیم فکرهای بزرگی وجود دارد. مسئولان تیم و کادر فنی صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را کرده‌اند که ذوب‌آهن در ادامه هم موفق باشد. بازی با فنرباغچه هم یک بازی بسیار خوب برای ما به شمار می‌رود و تیم در ترکیه هم مسیر رو به رشد خود را ادامه می‌دهد.

فنرباغچه تیم خوب، بزرگ و باسابقه و ریشه‌دار است و "نانی" و چند بازیکن بزرگ دنیا را جذب کرده است. این بازی می‌تواند خیلی به تیم ما کمک کند و تجربه بزرگی در زندگی همه بازیکنان ذوب‌آهن باشد. بدون شک مسابقه با فنرباغچه یک تجربه بین‌المللی برای همه ما به شمار می‌رود و حتی از چندین بازی ملی هم برای ما بهتر است چون خیلی به ما کمک می‌کند. امیدوار هستم که مقابل آنها یک بازی خیلی خوب به نمایش بگذاریم و حق خودمان را بگیریم. با توجه به تمریناتی که انجام داده‌ایم مقابل فنرباغچه دست و پا بسته نیستیم و امیدوار هستم که اردوی خوبی در ترکیه پشت سر بگذاریم.

به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟ می‌گویند بازیکنان ذوب‌آهن کمتر از سرخابی‌ها برای حضور در تیم ملی دیده می‌شوند.
به نظر من ذوب‌آهن سال گذشته باید نماینده‌های بیشتری در تیم ملی می‌داشت اما جدای از بحث فنی، بدون شک شرایطی بوده که مربی تیم ملی روی آنها اشراف داشته و دلایل مختلف سبب شده که بازیکنان کمتری از این تیم به تیم ملی دعوت شوند.

یکی از دلایل حضور من در ذوب‌آهن این بود که جزو تیم‌های بالای جدول باشم و بیشتر دیده شوم تا مربیان تیم ملی روی من نظر داشته باشند و بتوانم حقم را در تیم ملی نیز بگیرم. من در لیست تیم ملی بودم اما به خاطر شرایط خاصی در تیم ملی نبودم و امیدوار هستم که با تلاش، به تیم ملی دست پیدا کنم. امیدوارم که چندین بازیکن جوان از ذوب‌آهن به تیم ملی دعوت شوند چون ذوبی‌ها واقعا لیاقت حضور در تیم ملی دارند.

دیدگاه‌ها