کد خبر : 1252308 | 23 تیر 1394 ساعت 20:29 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

شمشیربازان سابر به المپیک نزدیک‎تر شدند

رده‎بندی نهایی چهار شمشیرباز اسلحه سابر ایران در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شد.

شمشیربازان سابر به المپیک نزدیک‎تر شدند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، در ادامه مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در روسیه، امروز سه شنبه در بخش اسلحه سابر و در جدول ۳۲ نفره علی پاکدامن در مصاف با نفر پنجم دنیا و قهرمان جهان از روسیه ۱۵ بر ۴ متحمل شکست شد. این شکست در حالی برای پاکدامن رقم خورد که این شمشیرباز در صورت برد سهمیه المپیکی خود را قطعی و نهایی می‎کرد هر چند با وجود این شکست خود پاکدامن به کسب سهمیه المپیک خیلی نزدیک‎تر شد. مجتبی عابدینی هم در جدول ۳۲ نفره مسابقات قهرمانی جهان مقابل نفره اول رنکینگ دنیا از کره‎جنوبی شکست خورد.

پاکدامن و عابدینی با متحمل این شکست از دور مسابقات قهرمانی جهان حذف شدند. پیش از این هم محمد رهبری و محمد فتوحی با شکست در جدول ۶۴ نفره به کار خود در این رقابت ها پایان داده بودند.

اما در نهایت رده‌بندی نهایی چهار شمشیرباز اسلحه سابر ایران در میان ۱۴۸ بازیکن شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شد. بر این اساس در پایان رقابت‌های اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان که با حضور ۱۴۸ بازیکن برگزار شد، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن هر یک ۱۰ امتیاز المپیکی گرفتند و به ترتیب در رده‌های ۲۷ و دنیا قرار گرفتند. محمد رهبری و محمد فتوحی نیز هر یک صاحب ۵ امتیاز المپیکی شدند و در رده های ۳۸ و ۶۲ قرار گرفتند.

اگرچه پاکدامن سهمیه مسلم المپیک خود را با شکستی که برابر نماینده روسیه متحمل شد، از دست داد اما در مجموع وی و عابدینی باکسب ۱۰ امتیاز، شرایط خوبی برای المپیکی شدن به دست آوردند.

دیدگاه‌ها