کد خبر : 1252342 | 24 تیر 1394 ساعت 08:56 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

دلایل عدم دعوت نفرات اول کشتی فرنگی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان دلایل عدم دعوت از نفرات اول اوزان50 و 120 کیلوگرم انتخابی تیم ملی به اردوی جهانی را توضیح داد.

دلایل عدم دعوت نفرات اول  کشتی فرنگی
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس رضا سیم‌‌خواه، درباره دلیل عدم دعوت از نفرات اوزان 50 و 120 کیلوگرم انتخابی تیم ملی به اردوی مسابقات جهانی گفت: در سنگین‌وزن کشتی‌گیر ما کشتی‌های بسیار بدی گرفت و در 3 تورنمنتی که به میدان رفتند تنها 4 کشتی گرفته است بیش از اعزام هم به او هشدار داده بودم که در صورت عدم نتیجه‌گیری در آسیا شانسی برای حضور در مسابقات جهانی نخواهد داشت. از طرفی وی سال آخرش در رده سنی جوانان است و عملاً در سال آینده به کارمان نمی‌آید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در خصوص علت کنار گذاشته شدن کارگر با وجود کسب مدال برنز در آسیا گفت: در وزن 50 کیلوگرم نمی‌خواستیم کشتی‌گیر را اعزام کنیم اما با توجه به زحماتی که کارگر در این مدت کشیده بود برای اینکه آینده‌اش به خطر نیفتد به او میدان دادیم تا مزد زحماتش را بگیرد. این کشتی‌گیر وزن بدنش خیلی زیاد است و چیزی حدود 9 کیلوگرم وزن کم می‌کند ضمن اینکه در این مدت 2 بار وزن کم کرده است و دیگر به صلاح نبود که برای بار سوم این کار را بکند. نگران سلامتی او بودیم و به همین دلیل به اردوی جهانی دعوت نشد چون از نظر علمی صحیح نبود که در یک ماه یک بار دیگر این همه وزن کم کند.

وی ادامه داد: صادقانه می‌گویم کارگر با این وزن نباید در 50 کیلو کشتی بگیرد اما دلم برای او سوخت و وقتی دیدم که 2 بار در این مدت متحمل وزن کم کردن شده است گفتیم حداقل با کسب نتیجه در مسابقات آسیایی مزد زحماتش را بگیرد که خوشبختانه همین‌طور هم شد اما بیش از این سلامتی‌اش به خطر می‌افتاد.

سیم‌خواه درباره ادعای برخی از کشتی‌گیران مبنی براینکه وزن زیادی کم می‌کند یا برعکس و از این نظر در اوزانی که سرمربی تیم ملی می‌خواهد توان کشتی گرفتن را ندارند، گفت: پرونده تمام کشتی‌گیران در فدراسیون موجود است و هیچ حرفی را از خودم نمی‌زنم اما برخی از کشتی‌گیران موضوع را وارونه جلوه می‌دهند ما باید از سرمایه‌هایمان درست استفاده کنیم وقتی می‌بنیم کشتی‌گیری امسال سال آخرش است و در سال آینده نمی‌تواند تیم جوانان را همراهی کند فردی را اعزام می‌کنیم و سال آینده هم شانس حضور در تیم ملی را داشته باشد و حداقل در مسابقات امسال کسب تجربه کند.


دیدگاه‌ها