کد خبر : 1252402 | 24 تیر 1394 ساعت 11:24 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوش بسکتبال: مشکل ما بی‌تجربگی بود

عبدالصمد سرودی عملکرد تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر تیم کم تجربه نبود جایگاه بهتری کسب می‌کرد.

ملی‌پوش بسکتبال: مشکل ما بی‌تجربگی بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا ملی‌پوش تیم بسکتبال جوانان ایران، درباره عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار کرد: بازی‌های بسیار خوبی بود و به نظرم تیم ملی در این تورنمنت توانست نمایش قابل قبولی داشته باشد. به غیر از رقابت با مصر نمایشمان خوب بود و در تمامی مسابقه‌ها حریف از پیش باخته نبودیم. با اینکه من از بازی سوم آسیب دیدم و نتوانستم در خدمت تیم باشم اما تلاش بازیکنان را دیدم و معتقدم تیم خوبی بودیم و توانستیم برابر حریفان نامداری عملکردی خوب داشته باشیم. با این حال معتقدم می‌توانستیم نتیجه‌ای بهتر هم کسب کنیم و در جایگاهی قرار بگیریم که در شان بسکتبال ایران و عملکرد تیم جوانان بود.

سرودی با اشاره به دیدار برابر مصر بیان کرد: متاسفانه در رقابتی که می‌توانستیم برنده باشیم تن به شکست دادیم. بازی بسیار بدی برابر مصر داشتیم و واقعا در اندازه خودمان نبودیم. همان شکست کارمان در کل رقابت‌ها را خراب کرد و باعث شد مسیری دشوار برای رسیدن به جمع هشت تیم برابر تیم قرار بگیرد. اگر برابر مصر برنده می‌شدیم در مرحله حذفی به مصاف اسپانیا می‌رفتیم که به مراتب از ترکیه سطح پایین‌تری داشت و می توانستیم آنها را شکست دهیم. همانطور که برابر ترکیه تا آستانه برد پیش رفتیم و می‌توانستیم نتیجه هم بگیریم که نشد. در مجموع معتقدم تیم ملی ایران می‌توانست جایگاهی بهتر از چهاردهمی کسب کند.

ملی‌پوش پست دو و سه تیم ملی بسکتبال جوانان در پاسخ به این سوال که دلیل باخت برابر مصر را در چه می‌بیند؟ تصریح کرد: من می‌گویم به بی‌تجربگی باختیم و دلیل اصلی همین است. خیلی بد شروع کردیم. شروع بد ما باعث شد تا اختلاف امتیازی زیاد شود و با اینکه در نیمه دوم صاحب توپ و میدان بودیم اما نتوانستیم آن اختلاف را جبران کنیم و بازی را واگذار کردیم. بی تجربگی کردیم و حریف را دست کم گرفتیم. شاید خیالمان راحت بود و فکر می‌کردیم برنده هستیم اما شروع بدی که داشتیم کار را خراب کرد.

او همچنین افزود: به نظرم بازی خوبی که برابر آمریکا داشتیم هم بر شرایط دیدار برابر مصر تاثیر گذاشت. برابر آمریکا خیلی خوب بودیم و شاید کسی انتظار آن بازی در نیمه نخست را از تیم ما نداشت. خود آمریکایی‌ها فکر می‌کردند خیلی راحت برنده می‌شوند اما به یکباره دیدند آنطور که فکر می‌کردند نیست. واقعا بازی خوبی برابرشان داشتیم اما برابر مصر آنچه باید انجام می‌شد انجام نشد. ما می‌توانستیم بهتر باشیم اما ریتم یکنواختی نداشتیم و مغلوب شدیم.

سرودی در پاسخ به این سوال که دلیل اختلاف زیاد برابر کرواسی چه بود؟ بیان کرد: بازی با کرواسی شرایط فرق داشت. اختلاف امتیاز از همان کوارتر دوم شروع شد و خیلی عقب افتادیم. مصدومیت من در جریان مسابقه، غیبت مهیار مهر و فشار روانی که روی تیم بود باعث شد نتوانیم برابر کرواسی کاری کنیم. کرواسی یکی از بهترین تیم‌های تورنمنت بود و ما بدترین بازی‌مان را برابر این کشور انجام دادیم. آنها فیزیک قدرتمندی داشتند و به نظرم فاصله زیادی با آمریکا نداشتند. در این بازی شوک سنگینی به تیم وارد شد و همه بازیکنان خالی شدند و این اختلاف زیاد شد.

ملی‌پوش فصل گذشته هفت الماس قزوین در ادامه به دیدار برابر ترکیه، صربستان و چین اشاره کرد و گفت: ما در مرحله حذفی به مصاف ترکیه رفتیم و واقعا خوب کار کردیم. می توانستیم برنده باشیم اما همان بی‌تجربگی بازهم کار دست ما داد. برابر صربستان هم خوب بودیم و پس از آن انتقام شکست فینال آسیا را از چین گرفتیم. در بازی با دومینیکن هم شاید دیگر برای تیم مهم نبود که برنده شویم. واقعا می‌توانستیم در جایگاه بهتری قرار بگیریم اما بی‌تجربگی به تیم ضربه زد. اگر بازی‌های تدارکاتی ما بیشتر می‌شد خیلی بهتر بود. به نظرم تیم ملی جوانان بعد از جام جهانی شرایط بسیار مطلوبی پیدا کرد و حالا می‌تواند با تجربه بهتری بازی کند اما حیف که رقابت‌ها تمام‌ شده‌است. باید قبل از این رویداد مهم چند بازی دوستانه با سطح بالا برگزار می‌کردیم.

او افزود: بازیکنان ما در این مسابقات هیچ استرس و ترسی نداشتند. شاید در بازی اول آن هم به دلیل تجربه نخست در جام جهانی استرس ایجاد شده بود اما پس از اولین رقابت ترس همه بازیکنان ریخت و بدون استرس کار می‌کردیم. اعتماد به نفس خوبی داشتیم و دیدید برابر حریفان چقدر خوب کار کردیم. به نظرم به دلیل کم بودن زمان تمرین‌ها و نداشتن اردوهای تدارکاتی تیم هماهنگ نبود و رفته رفته بهتر شد. ما روند خوبی نسبت به روزهای اول تمرین داشتیم اما خب زمان فشرده بود و نتوانستیم آنچنان که باید کار کنیم. از طرف دیگر تغییراتی در ترکیب داشتیم نیاز بود تا چند بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم تا هماهنگ شویم که این اتفاق نیفتاد. با این حال ما خیلی خوب رشد کردیم و واقعا شرایطمان نسبت به روز اول فوق‌العاده بهتر بود.

سرودی همچنین گفت: تیم ملی جوانان عملکرد خوبی در یونان داشت و اکنون بازیکنانش آماده هستند. ای کاش بازیکنان بیشتری به تیم ملی دعوت می‌شدند تا در کنار بزرگان بسکتبال باشند و تجربه کسب کنند. اکنون بازیکنان این تیم آماده بودند و می‌توانستند در اردو باشند.

او در پایان درباره مصدومیتش نیز بیان کرد: آسیب دیدگی مینیسک دارم و باید عمل کنم. البته هنوز نظر قطعی درباره مصدومیتم داده نشده و به زودی به تهران خواهم آمد و تحت نظر آقای دکتر کیهانی قرار می‌گیرم.

دیدگاه‌ها