کد خبر : 1252424 | 24 تیر 1394 ساعت 12:28 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

مشحون: بازیکنی را به اجبار ملی‎پوش نمی‏‌کنیم

رئیس فدراسیون بسکتبال درمورد وضعیت بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی که ایران نیستند، گفت:هرگز پیگیر نیستیم که این بازیکنان به اردو می‎آیند یا نه چون نمی‎خواهیم هیچ بازیکنی را به اجبار ملی‎پوش کنیم.

مشحون: بازیکنی را به اجبار ملی‎پوش نمی‏‌کنیم
محمود مشحون با یادآوری دعوت از ۲۸ بازیکن به اردوی تیم ملی بسکتبال، ضمن بیات مطلب فوق اظهار کرد: فدراسیون این وظیفه را داشت تمام بهترین‌های بسکتبال ایران را به اردوی آماده‎سازی و تمرینی تیم ملی دعوت کند تا همه بازیکنان در شرایط یکسان و همزمان توسط سرمربی و دیگر اعضای کادرفنی تیم ملی برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی تیم ملی ارزیابی شوند. بر همین اساس هم فهرست ۲۸ نفره مورد نظر را انتخاب و اعلام کردیم.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: از نظر ما تمام این بازیکنان خوب هستند و قابلیت‎های فنی لازم را برای ملی‎پوش شدن دارند اما اینکه بتوانند در ترکیب نهایی تیم ملی قرار بگیرند به خودشان بستگی دارد، توانایی‎هایی که باید بروز دهند و البته معیارهای درک باورمن به عنوان سرمربی و تصمیم گیرنده اصلی.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد غیبت احتمالی برخی بازیکنان در آغاز اردوهای تمرینی تیم ملی و اینکه فدراسیون چه تصمیمی در قبال آنها اتخاذ خواهد کرد، یادآور شد: زمان زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا نداریم و باید از حداقل فرصت باقی مانده بیشترین استفاده را ببریم. بنابراین مسائلی مانند غیبت معنایی نخواهد داشت. اصلا بازیکنان دعوت شده برای تمرین کردن و اثبات توانایی‌های‎شان به سرمربی چقدر فرصت دارند که بخواهند غیبت هم داشته باشند؟ هر ۲۸ بازیکن باید در ساعت و زمان مقرر آغاز تمرینات، در محل تمرین حاضر شوند.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: علی ایحال بازیکنانی که غیبت‎شان هماهنگ شده با مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی باشد، مشکلی نخواهند داشت و می‎توانند طبق هماهنگی صورت گرفته در میانه تمرینات، به اردو اضافه شوند اما در مورد بازیکنانی که بدون اطلاع و هماهنگی غیبت دارند، سرمربی تصمیم خواهد گرفت. فکر هم نمی‎کنم این بازیکنان فرصتی برای بازگشت پیدا کنند.

مشحون در پاسخ به این پرسش که چهار بازیکن خارج از ایران به سر می‎برند یعنی ارسلان کاظمی، فربد فرمان، یونس لاله‎زاده و سورن دربوغوسیان؛ وضعیت این بازیکنان به چه صورت است؟ آیا به اردو می‌آیند؟، یادآور شد: به هر یک از این چهار بازیکن موضوع دعوت شدن‌شان به اردوی تیم ملی جداگانه اعلام شده است تا از برنامه باخبر باشند و بتوانند به موقع در تمرینات حاضر شوند اما نمی‌دانم چه تصمیمی گرفته‎اند چون پاسخی به ما نداده‎اند.

وی در این مورد که آیا پیگیری بابت حضور قطعی این بازیکنان در اردو داشته‎اید یا نه؟، تاکید کرد: اگرچه فاصله میان اعلام فهرست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی تا زمان آغاز تمرینات خیلی زیاد نبود اما وظیفه ما بود بهترین‎های بسکتبال را چه ایران باشند و چه نباشند به اردو دعوت کنیم اما هرگز پیگیری نمی‎کنیم که بازیکنی به اردو می‎آید یا نه؛ پیراهن تیم ملی مقدس است و پوشیدن آن بالاترین افتخار برای هر بازیکنی است. البته خود بازیکن باید برای آن تلاش کند نه اینکه ما اصرار داشته باشیم. در کل هیچ بازیکنی را به زور و اجبار به اردو و تیم ملی نمی‎آوریم حتی اگر بهترین باشد.

مشحون در پایان با اشاره به انتخاب هادی زال‎زاده به عنوان بدنساز تیم ملی، به این پرسش که آیا به جز مهران شاهین‎طبع، مربی دیگری در کنار درک باورن قرار داده خواهد شد؟، پاسخ منفی داد.

تیم ملی بسکتبال باید برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شود که اول تا یازدهم مهرماه در چین برگزار می‎شود. ملی‎پوشان ایران در مرحله گروهی این رقابت‎ها به مصاف ژاپن، مالزی و نماینده جنوب آسیا می‎روند. تیم نخست مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا صاحب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها