کد خبر : 1252449 | 24 تیر 1394 ساعت 13:27 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

با سقوط هواپیما، جودو پتانسیل بزرگی را از دست داد

میراسماعیلی:جالی‌خالی آن عزیزان حس می‌شود

نایب‌رئیس فدراسیون جودو، گفت: سال 88 پس از سقوط هواپیما واقعا جودوی کشورمان پتانسیل بزرگی را از دست داد که حالا جای خالی آن عزیزان در تیم‌های ملی کاملا احساس می‌شود.

میراسماعیلی:جالی‌خالی آن عزیزان حس می‌شود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، 24 تیرماه 1388 بدون شک برای جامعه جودو روزی تاریک و تلخ به شمار می رود. روزی که پرواز شماره 7908 هواپیمایی کاسپین که از تهران عازم ایروان بود در ساعت 11و 38 دقیقه دچار سانحه شد و در حوالی قزوین سقوط کرد. در این سانحه هوایی هر 168 سرنشین هواپیما از جمله اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان جان خود را از دست دادند. در این روز دست سرنوشت جان 10 عضو تیم ملی نوجوانان را در سانحه سقوط هواپیما گرفت.

آرش میراسماعیلی، در مورد سالگرد سقوط هواپیما و کشته شدن تعدادی از اعضای تیم ملی جودوی جوانان، گفت: 24 تیرماه سال 88 روز بسیار تلخی برای جامعه ورزش ایران و به خصوص اعضای خانواده جودوی کشورمان است، اتفاقی که در آن مقطع رخ داد هیچگاه از ذهن مردم و جامعه ورزش خارج نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما در سقوط هواپیما واقعاً پتانسیل بسیار بزرگی را از دست دادیم که در حال حاضر جای خالی آن عزیزان در تیم‌های ملی کاملاً احساس می‌شود. متأسفانه در آن مقطع تعدادی از مربیان خوبمان را نیز از دست دادیم و درگذشت جودوکاران ما باعث شد آینده المپیک ایران نتواند تأمین شود.

میراسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: ضربه سنگینی به جودوی کشورمان وارد شد و تا سالیان سال این اتفاق غیر قابل جبران خواهد بود. یاد و خاطره این جودوکاران همیشه با ما خواهد بود و همیشه به یاد آنها خواهیم بود. به نوبه خودم به خانواده آن عزیزان و جامعه جودو تسلیت می‌گویم و امیدوارم که راه این عزیزان ادامه داشته باشد و ملی‌پوشان کشورمان با یاد آنها همیشه موفقیت‌های بزرگی را به ارمغان بیاورند.

مدیرفنی تیم‌های ملی در پایان گفت: در سانحه‌ای که سال 88 رخ داد سه نفر از جودوکاران لرستان و یک نفر از کارمندان اداره کل ورزش لرستان که از همشهریان خوب من بودند جان خود را از دست دادند. ما هجدهم تیرماه با حضور اعضای خانواده آن عزیزان مراسم تطهیری در لرستان برگزار کردیم.


دیدگاه‌ها