کد خبر : 1253640 | 30 تیر 1394 ساعت 15:41 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

تعیین شیوه جدید قبل از لیگ

سرخابی‌ها با مزایده واگذار نمی‌شوند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این‌که شاید واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از طریق مزایده نباشد از تعیین شیوه این کار تا قبل از شروع لیگ برتر خبر داد.

سرخابی‌ها با مزایده واگذار نمی‌شوند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی با بیان این‌که در ابتدای مردادماه دو ماه تنفس واگذاری باشگاه‌های سرخآبی‌ها به پایان خواهد رسید، گفت: بزودی مهلت تعیین شده برای معلق ماندن مزایده به پایان می‌رسد و اگر دولت و مجلس شورای اسلامی مطلب خاصی دراین‌باره داشته باشند و در قالب قانون آن را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنند، انجام خواهیم داد، درغیر این صورت در راستای همان قانون سابق عمل می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: خصوصی‌سازی مصوبه مجلس و قانون رسمی کشور است که سازمان خصوصی‌سازی تاکنون به اجرای آن اقدام کرده و از این پس نیز همان روند را ادامه خواهد داد، با این حال اگر مقام مسئولی دستور دهد این قانون اجرا نشود، دستور وی برای سازمان خصوصی‌سازی حجت بود و انجام خواهیم داد.

پوری حسینی اظهار داشت: وظیفه قانونی سازمان خصوصی سازی، واگذاری استقلال و پرسپولیس و همه باشگاه‌های دولتی است مگر این که کسی این وظیفه را از دوش سازمان بردارد.

وی با تأکید براین‌که برنامه واگذاری با شروع مردادماه اعلام خواهد شد، گفت: شاید واگذاری این باشگاه‌ها از طریق مزایده نباشد و راه دیگری در پیش گرفته شود ولی به طور کلی تا قبل از شروع لیگ شیوه واگذاری اعلام خواهد شد. شیوه‌های واگذاری نیز در قانون گفته و به سازمان اذن داده شده تا یک راه را برای این امر برگزیند.

پوری حسینی درمورد طرح دوفوریتی که در دستور کار مجلس قرارگرفته بیان داشت: این طرح درخصوص تغییر نحوه واگذاری است ولی هنوز تصویب و قانون جدیدی به سازمان ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این‌که آیا سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری باشگاه‌ها از راه مذاکره با شرکت‌های دارای اهلیت اقدام خواهد کرد یا خیر گفت: ممنوعیتی برای واگذاری از طریق مذاکره وجود ندارد ولی سازمان تمایلی به این شیوه ندارد البته اگر روزی تصمیم به این کار گرفته شود غیرقانونی نیست ولی فعلا بنا براین کار نیست.

دیدگاه‌ها