کد خبر : 1255159 | 05 مرداد 1394 ساعت 14:27 | 99K بازدید | 18 دیدگاه

با پایان نقل و انتقالات فوتبال

گرما در فصل نقل و انتقالات والیبال

در فاصله گذشت 10 روز از شروع فصل نقل و انتقالات والیبال تیم های لیگ برتری تا حدودی ترکیب خود را سر و شکل دادند.

گرما در فصل نقل و انتقالات والیبال
به گزارش "ورزش سه"، از اوایل آبانماه سال جاری لیگ‌برتر والیبال یک بار دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد و ستاره های ملی‌پوش که این روزها تعداد آنها کم هم نیست، در حال مذاکره با تیم های پیشنهاددهنده هستند. در این بین بانک سرمایه، شهرداری ارومیه و پیکان پیشگامان بازار نقل و انتقالات بوده اند و سایر تیم ها هم جسته و گریخته به جذب بازیکن می‌ پردازند.

اما تا اینجای بازار نقل و انتقالات که مدت زیادی هم از آن نگذشته است، تکلیف بسیاری از بازیکنان ملی‌پوش مشخص شد که ستاره ها مثل چند سال اخیر در تیم های مدعی پخش شده اند. حالا نگاهی می‌ اندازیم به روند نقل و انتقال بازیکنان والیبال تا به اینجای سال:

شهرداری ارومیه

این تیم سال گذشته ملی‌پوشان زیادی را جذب خود کرد که در نهایت منجر به حضور آنها در فینال لیگ‌برتر والیبال شد. اما برای شروع لیگ امسال اکثر بازیکنان سال گذشته شهرداری ارومیه مورد توجه تیم های مدعی بوده اند. براین اساس تا به اینجای کار جدایی پوریا فیاضی و شهرام محمودی از این تیم قطعی شده است و فرهاد پیروت پور، عبدالرضا علیزاده و میلاد عبادی پور با این تیم قرارداد خود را تمدید کرده اند. سعید معروف، حامد رضایی و جواد محمدنژاد 3 بازیکن بومی این تیم هم در حال مذاکره برای تمدید قراردادهایشان هستند.

شهرداری تبریز

پدیده فصل گذشته لیگ‌برتر والیبال بدون شک شهرداری تبریز بود که با جمع آوری تیمی بدون ستاره توانست از جمع مدعیان عبور کرده و مدال برنز لیگ را به دست بیاورد. آنها پدیده های زیادی به لیگ معرفی کرده اند که از دل آنها حسن صنوبر و مهدی مرندی به تیم‌ملی بزرگسالان راه پیدا کردند و اکبر ولایی هم در تیم نوجوانان مشغول کار است. آنها برای لیگ امسال دست به تغییرات زیادی زده است و ستاره های فصل گذشته خود را کنار گذاشته و با بازیکنانی جدید قصد شروع لیگ 94 را دارند. جدایی میکائیل تاجر، سعید مصطفی‏وند، علی بهبودی و علیرضا جلالی از این تیم قطعی است و مسوولان تبریزی در حال جلب رضایت صنوبر و مرندی برای تمدید قرارداد هستند. از آن طرف محمدطاهر وادی، علی مباشری، امین علوی و محمدرضا آصفی قراردادی جدید با این تیم امضا کرده اند و برای لیگ جاری پیراهن تیم شهرداری تبریز را خواهند پوشید.

بانک سرمایه

یکی دیگر از تیم های وابسته به بخش خصوصی امسال قرار است وارد لیگ‌برتر والیبال شود و مثل سایرین هزینه هایی را برعهده گرفته است. این تیم با هدایت مصطفی کارخانه قرارداد بازیکنانی چون مهدی مهدوی، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، مهدی بازارگرد، فرهاد ظریف و پوریا فیاضی را قطعی کرده و به دنبال جذب چند بازیکن خارجی است. البته قرارداد این بازیکنان به صورت داخلی امضا شده است و هنوز رسمی نشده و احتمال تغییراتی در این بین وجود دارد.

پیکان

پیکان قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر والیبال بعد از 5 سال دوری از قهرمانی یک بار دیگر توانست این عنوان را به دست بیاورد. آنها با استفاده از بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه موفق شده اند در لیگی دشوار عنوان قهرمانی را به دست بیاورند. از بین بازیکنان فصل پیش فقط احتمال جدایی سیدمحمد موسوی وجود دارد که این بازیکن توافقاتی را با بانک سرمایه صورت داده است. فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور قرارداد خود را با این تیم تمدید کرده و سایر بازیکنان فصل گذشته هم در این تیم ماندنی هستند. قطعا دو بازیکن بلغاری به پیکان اضافه خواهند شد.

کاله مازندران

قهرمان اسبق لیگ‌برتر والیبال بعد از یک سال غیبت در این مسابقات قصد دارد سال جدید به میدان بازگردد و در اولین اقدام مربی محبوب آملی ها را به این تیم بازگرداند. در حال حاضر بهروز عطایی هدایت کاله را برعهده دارد و گفته می‌ شود او با نیکو فرینکس پاسور هلندی اسبق تیم خودش قراردادی را به امضا رسانده است و سعید شیرود به همراه علی شفیعی دیگر گزینه های مدنظر این مربی هستند.

نماینده گیلان در این بین برای حضور در لیگ‌برتر والیبال اعلام آمادگی کرده و انحلال میزان خراسان و متین ورامین قطعی است. ملی‌پوشان والیبال تا به اینجای کار به صورت تقریبا مساوی بین تیم های مدعی تقسیم شده اند و گویا امسال هم لیگی جذاب را والیبال به خود خواهد دید.

دیدگاه‌ها