کد خبر : 1255203 | 05 مرداد 1394 ساعت 16:10 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

22.5 میلیارد مطالبه فصل قبل نیز باید پرداخت شود

تاج: تفاهمنامه حق پخش فوتبال مشارکتی است

رییس سازمان لیگ می گوید شیوه مدنظر در تفاهمنامه میان سازمان صدا و سیما و سازمان لیگ بسیار متفاوت از تفاهمنامه قبلی است و به شیوه مشارکتی خواهد بود.

تاج: تفاهمنامه حق پخش فوتبال مشارکتی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از  ایسنا، مهدی تاج با اشاره به نشست مشترکی که با حضور علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال و قائم مقام سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظها‌ر کرد: جلسه‌ای داشتیم که بسیار رو به رشد بود. صدا و سیما وارد مرحله ای شده که حقوق فو‌تبا‌ل را به رسمیت می‌شناسد و مهم‌تر‌ین مساله جلسه این بود که آنها نیز وارد موضوع مورد نظر شدند و قرار است حق پخش فو‌تبا‌ل را در مطالباتشان ببینند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: این که 100 درصد توافق انجام شده است یا خیر را نمی دانم اما نسبت به روز گذشته جلسه بسیار رو به جلوتری داشتیم امروز یا فردا تفاهمنامه ای در این زمینه امضا خواهد شد و در حال‌ حاضر کارشناسان سازمان لیگ و صدا و سیما درحال کار بر روی موضوع هستند و پس از پایان متن تفاهمنامه دو طرف آن را امضا خواهند کرد.

رییس سازمان لیگ با اشاره به این که شیوه مدنظر در توافق آتی با گذشته بسیار متفاوت است، بیا‌ن‌ کرد: باید باشگاه‌ها را دور یک دیگر جمع کنیم و با مدیران آنها جلسه بگذاریم، چرا که قراردادی که مدنظر قرار خواهد گرفت با گذشته بسیار متفاوت است.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا مطالبه 22.5 میلیاردی فصل قبل نیز باید توسط سازمان صدا و سیما به فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ پرداخت شود یا خیر؟ تصریح کرد: بله. این مطالبه باید پرداخت شود، چرا که این رقم بر ضمه سازمان صدا و سیما است.

رییس سازمان لیگ درباره شیوه مدنظر که با توجه به آن تفاهمنامه مورد نظر بین سازمان لیگ و سازمان صدا و سیما به امضا خواهد رسید، مطرح کرد: این شیوه، شیوه مشارکتی خواهد بود.

وی در ادامه درباره برگزاری مراسم جشن برترین‌ها و اتفاقاتی که پس از آن رخ داد، عنوان کرد: بسیار خوشحالم که این جشن به گونه‌ای مطلوب برگزار شد و در حال‌ حاضر به سمت استانداردها در حرکتیم. سازمان لیگ تنها شماره کننده آرا بود و در این زمینه تصمیم بر عهده او نبود. در همه جای دنیا روال همین گونه است و سلایق افراد با یکدیگر فرق می‌کند. شاید افراد متعدد دیگری بودند که صلاحیت انتخاب داشتند اما ما در این زمینه تصمیم گیرنده نبودیم و رای دهندگان به افراد دیگری رای دادند.

رییس سازمان لیگ درباره این که آیا قرار نیست آرای اخذ شده منتشر شود تا شائبه‌های پیش آمده از بین برود، گفت: اگر ما از قبل به افراد اعلام می کردیم که آرای آنها منتشر می‌شود این کار امکان پذیر بود. هر چند این نظری است که در سال آینده می‌توانیم آن را مدنظر قرار دهیم اما در حال‌ حاضر شاید افرادی نخواهند آرایشان منتشر شود، چرا که ما این موضوع را به آنها اعلام نکرده بودیم.

وی همچنین درباره صحبت‌های مطرح شده در خصوص این که برخی اعلام کرده‌اند بهتر است جشن برترین‌ها برگزار نشود و اعتبار آن را به داوران اختصاص دهند تا حقوق آنها را پرداخت کنند، بیا‌ن‌ کرد: هر چیزی باید در جای خودش قرار گیرد. پول داوران سر جای خودش و برگزاری مراسم‌های مختلف باید به جای خود برگزار شود. این که مراسم برترین‌ها برگزار شود یا خیر تصمیمی است که بر عهده سازمان لیگ است و در صلاحیت برخی از افراد نیست.

تاج ا‌دا‌مه‌ داد: درباره این که برخی نیز عنوان کرده‌اند که چرا داوران دعوت نشده بودند باید عنوان کنم که نمی‌شود از همه دعوت به عمل بیاوریم. ما تنها از داورانی دعوت کردیم که باید در این مراسم حضور می‌یافتند. اگر بنا بود که همه افراد حاضر در فو‌تبا‌ل را دعوت می‌شدند یک مکانی همچون ورزشگاه آزادی را باید مدنظر قرار می دادیم. هر چند که می‌شد تعداد دیگری از افراد دعوت شوند و قبول دارم که در این مراسم جای خیلی‌ها خالی بود.

رییس سازمان لیگ درباره این که قرار نیست تیم‌های بدهکار اجازه شرکت در ر‌قا‌بتهای پانزدهیمن دوره ر‌قا‌بتهای لیگ برتر ایران داشته باشند، تصریح کرد: کمیته‌ انضباطی در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد . هر چند ما با توجه به زمان پیش‌رو مجالی نداریم و اگر قرار باشد اجازه ندهند که تیم‌های بدهکار در لیگ شرکت کنند باید نتیجه‌ بازی‌ها سه بر صفر اعلام شود.


دیدگاه‌ها