کد خبر : 1255213 | 05 مرداد 1394 ساعت 16:32 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

بهروان: می‌خواهیم لیگ یک پدیده‌پرور باشد

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد که هفته اول مسابقات لیگ برتر طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود.

بهروان: می‌خواهیم لیگ یک پدیده‌پرور باشد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، غلامرضا بهروان در خصوص برگزاری قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور اظهار داشت: ما در سازمان لیگ تلاش فراوانی کردیم تا بتوانیم لیگ یک را در یک گروه 20 تیمی برگزار کنیم. البته این مسئله می‌تواند معایب و محاسن خود را داشته باشد که من می‌خواهم ابتدا از معایب آن صحبت کنم.

وی ادامه داد: وقتی مسابقات در یک گروه 20 تیمی برگزار می‌شود، یعنی اینکه تعداد بازی‌های هر تیم زیاد می‌شود و تیم‌ها باید امکانات بیشتری داشته باشند. حتی بازیکنان هم باید توان زیادی داشته باشند و بتوانند به غیر از جام حذفی در 38 بازی لیگ به میدان بروند. به خاطر همین می‌گویم مسابقات این فصل لیگ یک دشوار خواهد بود من می‌توانم به شما قول بدهم تا قبل از هفته سی‌ام خیلی از تیم‌ها دیگر شانسی برای صعود ندارند و برای سقوط نکردن می‌جنگند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: البته 20 تیمی شدن لیگ یک محاسن خودش را هم دارد. دیگر کسی نمی‌گوید فلان گروه ضعیف‌تر و یا قوی‌تر از گروه دیگر است. دیگر بازی پلی‌آف نداریم تا حقی خورده نشود. مثلاً تا این فصل ممکن بود یک تیم لیگ برتری با 20 میلیون هزینه به پلی‌آف سقوط کند آن وقت باید با تیمی بازی می‌کرد که از نظر قدرت با آن یکی نبود. همین امسال دیدار رفت‌وبرگشت پلی‌آف لیگ برتر برگزار شد که در مجموع دو بازی رفت و برگشت سه گل رد و بدل شد. نکته جالب اینجا بود که هر سه گل تیم لیگ برتری را بازیکن خارجی به ثمر رساند، این در شرایطی است که ما در لیگ یک به هیچ عنوان به تیم‌ها اجازه جذب بازیکن خارجی نمی‌دهیم.

بهروان تصریح کرد: الان شرایط طوری شده که تیم‌ها به‌صورت مستقیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند و پنج تیم به دسته دوم سقوط می‌کنند تا فصل آینده مسابقات لیگ یک با 18 تیم برگزار شود. البته برای فصل آینده تعداد تیم‌ها و مسابقات کمتر می‌شود، اما ما در کل می‌توانیم فضای لیگ یک را به سمتی ببریم که پدیده‌پرور باشد و نخبه‌های لیگ یک به لیگ برتر بیایند، چیزی که در گذشته بسیار نادر بود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ یک امسال 26 مرداد آغاز می‌شود و 22 اردیبهشت 95 هم به اتمام می‌رسد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره مبلغ ورودیه تیم‌ها به لیگ یک گفت: با توجه به اینکه تعداد بازی‌ها زیاد است هر تیم حدود 70 میلیون تومان ورودی مسابقات را پرداخت خواهد کرد.

بهروان در پایان تأکید کرد: هفته اول مسابقات لیگ برتر طبق برنامه قبلی و از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها