کد خبر : 1255330 | 05 مرداد 1394 ساعت 22:31 | 40K بازدید | 0 دیدگاه

هشدار بیرهوف درباره تکرار اشتباه 1990

مدیر تیم‌های ملی آلمان با یاداوری مثالی تاریخی، درمورد روند پیشرفت این روزهای تیم ملی آلمان هشدار داد.

هشدار بیرهوف درباره تکرار اشتباه 1990
به گزارش "ورزش سه"، الیور بیرهوف در مورد مغرور شدن تیم ملی آلمان بعد از کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل ابراز نگرانی کرد.
او به "اسکای اسپورت نیوز" گفت:" ما نباید اشتباه سال 1990 را تکرار کنیم. آن زمان ما در جام جهانی ایتالیا قهرمان شدیم. آلمان شرقی هم دروازه‌هایشان را گشوده بود و بازیکنان بسیار خوبی از آن طرف هم به جمع ما اضافه شدند. فرانتس بکن‌بائر اعتقاد داشت ما با این تیم دیگر تا سال‌ها شکست‌ناپذیریم.
تا ده سال این جمله را باورمان شده بود و در باد تکبر و نخوت گرفتار بودیم تا اینکه بیدار شدیم و دیدیم خیلی‌ها از ما جلو زده‌اند. عقیده من این است که فوتبال آلمان در سال‌های اخیر روی دو جنبه بیش از حد تمرکز کرده است: از سویی تاکتیک‌های تیمی به جایی رسیده که فرد به خودی خود به عنصری مجهول تبدیل شده و فقط روی کار تیمی زوم می‌کنیم که این مسئله باعث کم‌رنگ شدن جایگاه بازیکنان کلیدی در مقایسه با بازیکنان تازه کار و جویای نام شده، از سویی دیگر هم خیلی زیاد روی لذت و خوشی بعد از هر قهرمانی مانور می‌دهیم و دیگر موقعیت‌های پیش رو را جدی نمی‌گیریم.
ما در حال حاضر بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار داریم که متاسفانه در بعضی شرایط جدیتی از آنان مشاهده نمی‌کنیم و بازیگوشی می‌کنند. قرار نیست این وضعیت را امروز و فردا درست کنیم اما بیایید هشیار باشیم، این نشانه‌ها را جدی بگیریم و در دراز مدت فکری برایش بکنیم."

دیدگاه‌ها