کد خبر : 1255437 | 06 مرداد 1394 ساعت 11:37 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

مقانلو: از نتیجه تکواندوکاران در کره راضی‌ام

بیژن مقانلو می‌گوید مسابقات اوپن کره از سطح بالایی برخوردار و عملکرد ملی‌پوشان قابل قبول بود.

مقانلو: از نتیجه تکواندوکاران در کره راضی‌ام
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ‌ملی تکواندوی ایران با حضور یازده تن از ملی‌پوشان با سه مدال به کار خود در تورنمنت آزاد کره جنوبی پایان داد.

تکواندوکارانی که رنکینگ خوبی برای کسب سهمیه المپیک دارند به دلیل آمادگی هر‌ چه‌ بیشتر برای گرندپری و نزدیکی به اولین مرحله این مسابقات و احتمال رخ دادن مصدومیت های احتمالی، در مسابقات حضور پیدا نکردند.

مقانلو در خصوص سطح مسابقات اوپن به خبرنگار ایسنا، اظها‌ر کرد: مسابقات اوپن کره دارای گرید دو بود و از هیچ محدودیتی برای حضور تعداد شرکت کنندگان برخوردار نبود. سطح این مسابقات بالا بود. میزبان به دلیل عدم محدودیت با نفرات زیادی در اوزان مختلف شرکت کرد. از دانشگاه‌های مختلف کره تکواندوکاران بسیاری در مسابقات حضور داشتند و با توجه به حضور متعدد قهرمانان کره‌ای بیشتر مدال‌ها به کره‌ای‌ها رسید. این مسابقات رده بندی تیمی هم نداشت.

وی درباره عملکرد ملی‌پوشان ایران، گفت: بیشتر تکواندوکاران ما در دور چهارم و پای سکوی و در راند طلایی نتیجه‌ را واگذار کردند و از گردونه ر‌قا‌بتها خارج شدند. با توجه به حضور بازیکنان کم تجربه‌تر و عدم حضور ملی‌پوشان رنکینگ دار، از نتیجه‌ها راضی هستم. برخی از تکواندوکاران ما در تورنمنتی در سطح اوپن کره شرکت نکرده بودند، اما نتیجه‌ قابل قبولی کسب کردند. بیشتر سعی داشتیم که بازیکنان را ارزیابی کنیم. امیدوارم تکواندوکاران با کسب تجربه در آینده برای تیم ایران موثر باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ا‌دا‌مه‌ داد: مسابقات اوپن دیگر مثل گذشته نیست. در حال‌ حاضر بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک برای کسب امتیاز و بهبود رنکینگ در تورنمنت‌های آزاد شرکت می‌کنند. در اوپن کره هم شاهد بودیم که چند تن از قهرمانان به نام از کسب مدال باز ماندند.

مقانلو با اشاره به مصدومیت مردانی و اسبقی گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی‌ سجاد مردانی و بهنام اسبقی، شرایط کسب چهار سهمیه المپیک سخت شده است. امیدوارم مصدومیت هر دو ملی‌پوش بر طرف شود تا بتوانند در گرندپری‌ها شرکت کنند.

سرمربی تیم ‌ملی تکواندو در پایان گفت: هنوز در اول راه هستیم و باید خیلی تلاش کنیم. از اول گرند پری‌ها شروع مجددی باید داشته باشیم. برای این که نتایج مطلوبی بگیریم باید تلاش زیادی کنیم. اردوهای تیم ‌ملی تکواندو بعد از بازگشتمان از کره از جمعه هفته‌ جاری آغاز می‌شود و تا گرند پری ا‌د‌ا‌مه‌ دارد.

دیدگاه‌ها