کد خبر : 1255443 | 06 مرداد 1394 ساعت 11:51 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

پازاج: حذف سوریان یک تلنگر برای او بود

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی می‌گوید حذف حمید سوریان از مسابقات جهانی تلنگری برای او بود تا خودش را در فاصله اندک تا مسابقات جهانی جمع و جور کند.

پازاج: حذف سوریان یک تلنگر برای او بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا احد پازاج، درباره عملکرد فرنگی کاران ایران در تورنمنت لهستان که منجر به کسب یک مدال طلا توسط قاسم رضایی و حذف شش فرنگی کار دیگر شامل محسن حاجی پور، محمدعلی گرایی، مهدی زیدوند، مهدی نوری، شهاب قوره جیلی و مهدی علیاری شد، اظها‌ر کرد: متاسفانه برخی از کشتی‌گیر‌ان که از آنها انتظار بیشتری داشتیم و صاحب تجربه بودند نتوانستند در حد و اندازه‌های خود ظاهر شوند و با باخت مقابل رقبا از دور ر‌قا‌بتها کنار رفتند. البته این مسابقات یک تورنمنت جهت آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات جهانی بود و ان‌شا‌ء‌الله این نفرات بتوانند با رفع نقاط ضعف خود در مسابقات آینده موفق‌تر عمل کنند.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره حذف حمید سوریان، پر افتخارترین کشتی‌گیر ایران با باخت مقابل حریف روس در دور اول، گفت: سوریان اگر در شرایط یک مسابقه جدی و رسمی قرار گیرد، مطمئن باشید توانایی‌های خود را نشان خواهد داد. او در حال‌ حاضر جزو بهترین سبک‌ وزن های دنیا محسوب می‌شود و باید از لحاظ روحی و روانی نیز آمادگی لازم را داشته باشد تا بتواند شایستگی‌های خود را نشان دهد. البته نحوه داوری ر‌قا‌بت سوریان با حریف روسی نیز در باخت او موثر بود و با ناداوری نگذاشتند که او به حق خود برسد.

وی خاطر‌ نشان کرد: سوریان یکی از استثناهای کشتی دنیاست و اگر بتواند خودش را در شرایط مسابقه قرار دهد و انگیزه لازم را داشته باشد مطمئنا شانس اول قهرمانی در میان سبک وزن‌های دنیا است، چرا که فاصله او با نفرات دیگر بسیار زیاد است. البته این نتیجه‌ و حذف از این تورنمنت تلنگری برای او بود تا خودش را جمع و جور کند تا در فاصله اندک به مسابقات جهانی به خودش بیاید.

پازاج با ابراز نارضایتی از عملکرد محسن حاجی پور در این وزن نیز، تصریح کرد: حاجی پور متاسفانه در کشتی های خود نوسان‌ زیادی دارد و نمی توانیم روی او حساب کنیم، چرا که گاهی اوقات خوب عمل می‌کند و گاهی اوقات بسیار بد کشتی می‌گیرد که این یک ایراد بزرگ برای او محسوب می‌شود.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی با تمجید از عملکرد بسیار خوب قاسم رضایی و کسب مدال طلا توسط این کشتی‌گیر در وزن 98 کیلوگرم، یادآور شد: او واقعا با تجربه و مسلط به مبارزه با حریفان خود پرداخت و به جرات از بهترین‌های این وزن در دنیا محسوب می‌شود به گونه‌ای که همه حریفان روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. او توانست رقبای خود خصوصا حریف روس را بسیار راحت شکست دهد و زنگ خطر را برای رقبای خود در مسابقات جهانی از هم اینک به صدا در آورد.

پازاج با اشاره به عملکرد علیاری نیز افزود: او باید به تمرینات خود با جدیت بیشتری ادامه دهد و آمادگی خود را برای حضور در مسابقات رسمی بیش از پیش افزایش دهد. علیاری جوان است و از بهترین‌های کشتی ایران محسوب می‌شود منتهی ایراداتی دارد که باید با تمرین بیشتر و کسب تجربه آنها را برطرف کند تا به موفقیت‌های بیشتری برسد.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی درباره عملکرد زیدوند و گرایی در وزن 66 کیلوگرم، خاطر‌ نشان کرد: این دو کشتی‌گیر جوان هستند و با وجود این که این تورنمنت میدان سختی برای آنها محسوب می‌شد به اعتقاد من کشتی های خوبی گرفتند. سطح این تورنمنت بسیار بالا بود به گونه‌ای که اگر چند کشتی‌گیر دیگر هم در آن حاضر می‌شدند مانند مسابقات جهانی می‌شد. کشورهای مطرح کشتی دنیا از این تورنمنت برای انتخاب نفرات خود در مسابقات جهانی بهره بردند و همین امر باعث شد شاهد سطح بالای این ر‌قا‌بتها باشیم.

پازاج در پاسخ به این پرسش که از میان گرایی و زیدوند در وزن 66 کیلوگرم کدامیک در مسابقات جهانی حاضر خواهند شد؟ توضیح داد: این دو کشتی‌گیر از پشتوانه‌های خوب کشتی ایران محسوب می‌شوند و باید در این موضوع بررسی صورت گیرد تا در نهایت از میان آنها یک کشتی‌گیر برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شود.

وی در ادامه درباره احتمال حضور علیاری در سنگین وزن برای شرکت در مسابقات جهانی نیز، خاطر‌ نشان کرد: تمام این بحث‌هایی که مطرح می‌شود تنها گمانه‌زنی است و تاکنون هیچ چیز به طور قطع تعیین نشده است. ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا از همه پتانسیل‌ کشتی فرنگی ایران برای موفقیت در مسابقات جهانی استفاده کنیم. از رسانه‌ها هم می‌خواهم که دست از گمانه زنی ها بردارند و بدانند که ما بهترین تیم را جمع و جور خواهیم کرد تا به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در پایان با بیان این که نوری و قوره جیلی نیز در سنگین وزن نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند، گفت: آنها در حد انتظار ظاهر نشدند و ما باید در این وزن بررسی بیشتری صورت دهیم تا با انتخاب بهترین کشتی‌گیر بتوانیم در مسابقات جهانی موفق‌تر عمل کنیم.

دیدگاه‌ها