کد خبر : 1255486 | 06 مرداد 1394 ساعت 13:33 | 44.7K بازدید | 2 دیدگاه

هشدار جدی به تراکتورسازی

تراکتور زیر بار حق رشد سزار نمی رود

باشگاه تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات موفق شده بازیکنان خوب خارجی را جذب کرده اما سزار برای باشگاه تراکتور دردسرساز شده است.

تراکتور زیر بار حق رشد سزار نمی رود
به گزارش "ورزش سه"، آگوستو سزار دوستانتوس موریرا یکی از بازیکنانی بود که در نقل و انتقالات جذب تراکتورسازی شد. این بازیکن متولد 6/8/1992 است و جزو سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شود.

این هافبک برزیلی که متولد پورتو آلگره است از سال 2011 به عضویت تیم اینترناسیونال در آمده و در این بین در یکی دو انتقال قرضی به تیم‌های چاپکوئنس، اسپورت رسیف و جوینویل پیوسته است.

باشگاه اینترناسیونال برزیل در آخرین انتقال قرضی این بازیکن را که مدنظر تونی اولیویرا قرار دارد به تراکتورسازی داد. این باشگاه اعتقاد دارد با توجه به رده سنی این بازیکن باشگاه تراکتورسازی باید حق رشد او را پرداخت کند.

طبق پیوست 4 قوانین نقل و انتقالات بین‌المللی در نقل و انتقال بازیکنان زیر 23 سال حق رشد، حق آموزس و ... به باشگاهی که بازیکن عضو آن بوده تعلق می‌گیرد.

کسرایی مسوول امور بین الملل فدراسیون فوتبال در این مورد گفت،صد در صد به قرارداد قرضی هم مثل قرارداد قطعی حق رشد تعلق می‌گیرد و قرارداد قرضی تمام مکانیزم‌ها و شرایط قرارداد قطعی را دارد.ما در سازمان لیگ و در کمیته نقل و انتقالات قبل از ثبت قرارداد این بازیکن هشدار لازم را دادیم. حتی در نامه رسمی که از سوی سازمان لیگ در تاریخ 13 تیر 94 به تمام باشگاه‌ها صادر شده اعلام کردیم که با توجه به پیوست 4 قوانین نقل و انتقالات بین‌المللی در انتقال‌های بازیکنان زیر 23 سال حق رشد، حق آموزش و ... به باشگاهی که بازیکن عضوش بوده تعلق می‌گیرد و این مسئله را به اطلاع همه آنها رساندیم.

اما عباسی مدیرعامل تراکتورسازی در این رابطه می گوید: در این باره پیگیری و به شخصه با مسئولان سازمان و وکلای مربوطه صحبت کرده‌ام. با توجه به نظرهایی که پرسیده‌ام حق رشد این بازیکن بر عهده ما نخواهد بود. ما این مسئله را حتی از برخی وکلای فیفا هم پرسیده‌ایم و آنها صحه گذاشته‌اند بر این مطلب که بازیکن قرضی مشمول حق رشد نمی‌شود.

حال باید دید در نهایت این مساله به ضرر باشگاه تراکتور می شود یا خیر؟ چراکه طبق قانون باشگاه تراکتور باید حق رشد این بازیکن که سهمیه زیر 23 سال می شود را پرداخت کند.

دیدگاه‌ها