کد خبر : 1255517 | 06 مرداد 1394 ساعت 15:04 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

بیانیه باشگاه ذوب آهن به کمیته انضباطی

باشگاه ذوب آهن در تحلیل اظهارات رییس محترم کمیته انضباطی بیانیه ای را صادر کرد.

بیانیه باشگاه ذوب آهن به کمیته انضباطی
به گزارش "ورزش سه"، خبری که صبح امروز به نقل از رییس محترم کمیته انضباطی منتشر شد برای باشگاه ذوب آهن به عنوان باشگاهی اخلاق مدار،‌ منضبط و قانونمند تعجب آور بود. باشگاه ذوب آهن که همواره جزو متعهدترین باشگاههای کشور در مباحث مالی بوده است ,همواره سعی کرده است در اجرای تعهدهای مالی خود با نهایت دقت نظر عمل کرده و حتی اگر در سالهای گذشته با مشکلات مالی هم روبرو شده است بخش اعظمی از بدهکاریهای فصول گذشته خود را در طی یکی دو سال اخیر پرداخت کرده است.

انجام تعهدهای مالی نه فقط به خاطر دوری از مشکلات و محرومیتهای احتمالی ,بلکه در مرحله اول به جهت اخلاق مدار بودن این باشگاه ریشه دار و بزرگ و ایجاد رضایتمندی برای کسانی است که برای این باشگاه زحمت کشیده اند.

او در صحبتهای خود از بدهی بیست میلیارد ریالی باشگاه ذوب آهن صحبت به میان آورده اند. این در حالی است که باشگاه ذوب آهن در رابطه با آرایی که کمیته محترم انضباطی صادر نموده اند با نهایت تعهد وارد عمل شده است و بخش اعظمی از مطالبات پرونده های شکایت را که مربوط به گذشته بوده تسویه نموده است.

نباید فراموش کرد که باشگاه ذوب آهن در مورد تمامی پرونده ها و طلبکاران به خصوص در موارد ,که کمیته انضباطی حکم صادر کرده است، خود را موظف می داند که با طلبکاران تسویه حساب کرده و یا اعتراض خود به حکم را در قالبهای قانونی ارائه نماید. ( در صورت لزوم نام افراد، ‌شماره و تاریخ نامه ذکر خواهد شد).

البته در صورتی که حضرتعالی نگاهی به نامه های اعتراضی باشگاه ذوب آهن به برخی پرونده های انضباطی انداخته و پاسخی روشن در قالبهای قانونی به صورت رسمی برای باشگاه ذوب آهن ارسال نمایید(موضوعی که چندین بار مورد درخواست باشگاه ذوب آهن بوده است)، قطعاً‌ از طریق حرفه ای و قانونی روند اجرای فرامین کمیته انضباطی هموار خواهد شد.

باشگاه ذوب آهن چندین پرونده در خصوص دریافت 20 درصد حق باشگاه مبدا در کمیته انضباطی دارد که متاسفانه اقدامی در خصوص اعتراض باشگاه ذوب آهن صورت نگرفته است. در صورتی که ذوب‌آهن به حق خود در این پرونده ها دست یابد عملاً‌ بخش مهمی از مطالبات طلبکاران احراز شده خود را می تواند پرداخت نماید.

نکته دیگری که جناب آقای حسن زاده نباید از نظر دور نگه دارند توجه به مطالبات باشگاه ذوب آهن از سازمان محترم لیگ است که در صورتی که این مطالبات از محل حق پخش تلویزیونی،‌ تبلیغات محیطی و ... در اختیار باشگاه ذوب ‌آهن یا طبکاران قرار گیرد عملاً‌ می توان باشگاه ذوب آهن را جزو باشگاههایی تلقی کرد که بهترین رفتار مالی را در ارتباط با طرفین قرارداد خود داشته است. در واقع اگر کمیته انضباطی همان جدیتی که به یکباره در تقابل با باشگاههای ورزشی کشور داشت را در گرفتن حق و حقوق این باشگاهها نیز به خرج می داد, اکنون باشگاههای ایرانی و در راستای آن باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن در وضع به مراتب بهتری از حیث تمکن مالی برخوردار می بود. نبایستی فراموش کرد که سازمان محترم لیگ علیرغم تمام تلاشهایی که با حمایت همه باشگاههای لیگ برتری برای حق پخش و تبلیغات محیطی انجام داده است به دلیل محدودیتها و مشکلات موجود هنوز موفق نشده است حق فوتبال را گرفته و آن را به باشگاهها ارائه کند.

در پایان بایستی بر این نکته تاکید کنیم برای باشگاه ذوب آ‌هن جای تعجب دارد که جناب آقای حسن زاده از بین انبوه باشگاههای بدهکار تنها نام باشگاه ذوب آهن را ذکر کرده اند،‌ باشگاهی که همواره سعی کرده است نهایت تعهد را در موارد انضباطی و مالی در پیش گیرد. البته قاطعیت در استیفای حقوق فوتبال در تمام حوزه ها مطالبه اصلی فوتبال برای دستیابی به رشدی همگون است که امیدواریم فدراسیون محترم فوتبال در این مسیر با مستحکم گام بردارد.

پی نوشت: باشگاه ذوب آهن بار دیگر تاکید می کند این باشگاه آمادگی لازم را دارد تا در مورد تمامی طبلکاران و لیست احتمالی که مد نظر کمیته انضباطی است پاسخگو بوده و برگه های تسویه حساب تمامی افرادی که با آنها به توافق دست یافته است بار دیگر برای آن کمیته محترم ارسال نماید.

دیدگاه‌ها