کد خبر : 1255621 | 06 مرداد 1394 ساعت 22:50 | 139K بازدید | 0 دیدگاه

آبی ها ١٤ سال جوان شدند

مقایسه استقلال مظلومی و قلعه نویی

48 ساعت دیگر می توانید استقلالی که مظلومی وعده داده بود را ببنید. زمانی که همه انتظار دارند استقلال جدید و البته متحول شده را ببینند.

مقایسه استقلال مظلومی و قلعه نویی
به گزارش "ورزش سه"، مظلومی روزی که با استقلال قرارداد امضا کرد ادعا کرد که استقلالش 10 سال روبه جلو حرکت می کند و البته عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات هم نشان می دهد که تیم او فرق های اساسی هم با تیم فصل گذشته قلعه نویی کرده است.

میانگین سنی

پرویز مظلومی به محض این که با استقلال قرارداد امضا کرد، لیست بازیکنان مورد نظرش را در اختیار باشگاه قرارداد دارد و ادعا کرد که می خواهد انقلاب جدیدی در تیم به وجود بیاورد که البته تا حدی هم موفق شده است. با توجه به بازیکنانی که استقلال جذب کرده است، این تیم 14 سال نسبت به تیم امیرقلعه نویی جوان تر شده است. میانگین سنی تیم امیر قلعه نویی 26 سال و 11 ماه بود و حالا میانگین سنی تیم مظلومی 26 سال و 2 ماه شده است که کاهش قابل توجهی است.

مظلومی فانتزی، امیر فیزیکی

اگر بخواهیم سبک مربیگری مظلومی را با امیرقلعه نویی مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که نگاه های این 2 مربی زمین تا آسمان با هم فرق کند. مظلومی بیشتر سبک بازی روی زمین را می پسندند و شاید به همین دلیل هم باشد بازیکنان فانتزی در تیم های او فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا می کنند. بازیکنانی مثل بهنام برزای، محسن کریمی، علیرضا رمضانی و البته جابر انصاری می توند امیدوارر باشند که امسال سال سال آنهاست.

اما برعکس قلعه نویی بیشتر بازیکنانی را می پسندد که خاصیت های فیزیکی داشته باشند. قلعه نویی در سه سال حضورش در استقلال بیشتر از بازیکنانی در خط هافبک و مهاجمان خود استفاده کرد که خاصیت فزیکی و البته تخریبی داشته اند. قلعه نویی خیلی به بازیکنان فانتزی و تکنیکی اعتقادی ندارد و شاید به همین دلیل باشد که در ابتدای ورودش به استقلال در لیگ دوازدهم غذر بازیکنانی مثل میداوودی و شریفات را خواست.

نوع رسیدن به گل

تیم های امیرقلعه نویی استفاده از ضربات آزاد را به بهترین شکل انجام می دهند. شگر قلعه نویی استفاده از موج سوم حمله است و طبیعی است که اگر تیمی جلوی تیم های این مربی کوچکترین اشتباهی در دفع ضربات آزاد بکند، به بدترین شکل مجازات می شود.

اما مظلومی فوتبال برزیلی و روی زمین را دوست دارد و ترجیح می دهد تیم هایش بیشتر در جریان بازی گل بزنند. در لیگ دهم و یازدهم که مظلومی در استقلال سرمربیگر می کرد، شریفات، میداوودی و فرهاد مجیدی پادشاه های تیمش در خط حمله بودند اما قلعه نویی در 3 سال حضورش در استقلال بیشتر ترجیح از بازیکنانی که مثل فرزاد حاتمی، محمدقاضی و سجاد شهباززاده که بیشتر خاصیت فیزیکی داشتند استفاده کند.

جدال زودهنگام مظلومی- قلعه نویی

جالب است که بدانید جدال دو تفکر مختلف خیلی طول نمی کشد و در هفته دوم استقلال با پرویز مظلومی باید به مصاف ملوان امیرقلعه نویی برود. جدالی که برای هر دو مربی اهمیت زیادی دارد. شاید خیلی از فوتبالی ها بخواهند بدانند که تفکرات قلعه نوی تفکر بهتری است یا مظلومی؟ برای جواب این سوال هفته دوم لیگ برتر را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها