کد خبر : 1255658 | 07 مرداد 1394 ساعت 08:54 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

هاشم‌پور:

امیدوارم منتقدان نگویند چرا قهرمان شدید

مربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان می‌گوید که شاید این بار هم یکی دو نفر منتقد بگویند چرا این تیم در جام دوستی بلاروس قهرمان شده است.

امیدوارم منتقدان نگویند چرا قهرمان شدید
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، عباس هاشم‌پور در خصوص قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در تورنمنت دوستی بلاروس عنوان کرد: بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی پرتغال، برخی مسائل حاشیه‌ای به وجود آمد و صحبت‌هایی انجام شد که در شأن تیم ملی نبود.

وی افزود: توقعی ایجاد شده که تیم ملی فوتبال ساحلی در هر تورنمنتی باید قهرمان شود و این برای ما جای خوشحالی دارد اما باید توقع به اندازه باشد. اینکه ما باید به جام جهانی برویم و قهرمان شویم، کمی توقع زیادی است و دیدید که تیم قدرتمندی مانند برزیل که سابقه بارها قهرمانی در جام جهانی را دارد، پنجم شد و ما ششم شدیم. همین عنوان هم افتخاری بود که نصیب فوتبال ساحلی ایران شد و بین 16 تیم قدرتمند دنیا ما عنوان ششمی را کسب کردیم. در این چند سال اتفاقات خوبی برای فوتبال ساحلی ایران رخ داده و در رنکینگ جهانی نیز توانسته‌ایم رتبه بسیار خوبی کسب کنیم.

مربی تیم ملی ساحلی در پاسخ به این سؤال که آیا مسائل حاشیه‌ای تمرکز این تیم را به هم نریخت، گفت: ما توجهی به مسائل حاشیه‌ای نکردیم و دو سه روز بعد از بازگشت از پرتغال هم به بلاروس اعزام شدیم. اینجا هم به حواشی کاری نداشتیم و تمرکزمان روی کارمان بود. شرایط میزبانی بلاروسی‌ها خوب بود و با تیم‌های استونی، بلاروس و ترکیه که جزو تیم‌های خوب اروپایی هستند بازی کردیم و قهرمان شدیم.

هاشم‌پور ادامه داد: در تورنمنت دوستی بلاروس بیشتر از بازیکنان جوان و ‌آنهایی که از تیم «ب» به تیم «الف» آمده بودند، استفاده کردیم و به بازیکنان اصلی استراحت دادیم. این پشتوانه‌سازی در تیم ملی به ثمر رسیده و جوانان هم نشان دادند که بسیار آینده‌دار هستند. باید از فدراسیون فوتبال تشکر کرد که اردوهای خوبی را برای تیم ملی فوتبال ساحلی برگزار کرد و کفاشیان و اسدی حمایت لازم را انجام دادند. تشکری ویژه هم باید از خانم شهریاری داشته باشیم که در فوتبال ساحلی یک مسئول بسیار پیگیر است و باعث موفقیت‌های این تیم شده است. امیدوارم یکی دو نفری هم که انتقاد کردند و می‌کنند، این بار انتقاد نکنند که چرا تیم ملی فوتبال ساحلی در بلاروس قهرمان شده است.

وی با بیان اینکه توانایی فوتبال ساحلی ایران بالاست خاطرنشان کرد: تا زمانی که ما به همراه اوکتاویو در تیم ملی باشیم بدون توجه به حواشی کارمان را انجام می‌دهیم تا روز به روز فوتبال ساحلی ایران شرایط بهتری داشته باشد. سطح بچه‌های ما هم بسیار بالاست و امیدوارم در آینده حمایت ویژه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت بگیرد. فدراسیون فوتبال به اندازه توانش کمک کرده و به بازیکنان هم پاداش می‌دهد اما از وزیر ورزش انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به فوتبال ساحلی داشته باشد تا شرایط بهتر شود و این بار بتوانیم در رده اول تا چهارم جام جهانی قرار بگیریم.

مربی تیم ملی فوتبال ساحلی با بیان اینکه به بازیکنان این تیم می‌نازد چون آنها لیاقت بالاترین مقام‌ها را دارند، گفت: امیدوارم بازهم بتوانیم برای ایران افتخار آفرینی کنیم. ما در جام جهانی هم بدشانس بودیم که نتوانستیم به نیمه نهایی صعود کنیم و به تیم تاهیتی باختیم که دور قبلی جام جهانی دوم شده بودند و این بار نایب قهرمان شدند. ورزش اصلی تاهیتی رشته‌های ساحلی است و باید به این نکته هم توجه داشت. ضمن اینکه درباره نتایج ما هم گفته بودند ایران در مرحله گروهی با اسپانیا که هشتم شد و برزیل که پنجم مصاف داد و از گروهش صعود کرد اما باید گفت که توانایی ما بالا رفته و اسپانیا و برزیل تیم‌های ضعیفی نیستند.

دیدگاه‌ها