کد خبر : 1255706 | 07 مرداد 1394 ساعت 10:55 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

ابارقی:

امکانات باشد در فینال المپیک هم می‌دوم

دونده سرعت تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: گرفتن سهمیه المپیک از ابتدا هم برای من هدف نبود. می دانم آنقدر توانایی دارم که در صورتی که امکانات باشد در فینال المپیک هم می‌توانم بدوم.

امکانات باشد در فینال المپیک هم می‌دوم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا محمد حسین، درباره کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، اظها‌ر کرد: خوشحالم که توانستم برای اولین بار در تاریخ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران سهمیه دوی 200 متر المپیک را کسب کنم. قطعا این موضوع رضایت بخش است. حضور در المپیک برای هر ورزشکاری افتخار بزرگی است و ر‌قا‌بت با بهترین‌های جهان در این بازی‌ها از هر نظر برای من خوب است.

ابارقی درباره سطح مسابقات کازانف قزاقستان گفت: مسابقات بسیار خوبی بود و شرایط حاکم بر ر‌قا‌بتها به گونه‌ای بود که توانستم با زمان خوب ورودی بگیرم. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا من در هیچ ر‌قا‌بت دیگری شرکت نکرده بودم و این مسابقات از هر لحاظ برای من محک خوبی بود و کمک زیادی به من کرد.

او در ادامه افزود: من موفق شدم در کازانف هم‌زمان با کسب ورودی المپیک رکورد دوی 200 متر ایران را که در اختیار خودم بود جابه جا کنم. رکورد قبلی‌ام 20.62 بود که 20 صدم ثانیه آن را بهبود بخشیدم. از این موضوع رضایت دارم و به دنبال این هستم رکوردم را بهتر کنم. بین مسابقه مقدماتی و فینال مسابقات تنها نیم ساعت زمان بود و فشار زیادی روی من وارد شد به همین دلیل نتوانستم رکورد بهتری بزنم. مربی هم کنار من نبود و قطعا حضور مربی می‌توانست کمک زیادی به من بکند و شرایطم را کنترل کند.

رکورددار روی 200 متر ایران درباره مسابقات جهانی چین هم، اظها‌ر کرد: من فقط به دنبال حضور در مسابقات جهانی نیستم و تمام فکرم این است که در مسابقات جهانی هم افتخارآفرینی کنم. مطمئن هستم و می دانم که توانایی بالایی دارم و می‌توانم رکورد بهتری را نیز بر جای بگذارم.

ابارقی با تاکید بر این که کسب سهمیه المپیک هدف اصلی نیست، اظها‌ر کرد: من از مدت‌ها پیش می دانستم این پتانسیل‌ را دارم که ورودی بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی را کسب کنم و گرفتن سهمیه برای من یک هدف نبود،‌ بلکه می‌خواهم به واسطه آن به موفقیت‌های بعدی برسم. می‌دانم که گرفتن مدال المپیک کار سختی است اما دور از دسترس نیست و من مطمئن هستم که توانایی رسیدن به آن را دارم.

او با تاکید بر این که اگر برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شود می‌تواند در فینال المپیک هم حاضر شود، گفت: مربی من یکسری برنامه‌ها را قبل از کسب سهمیه تنظیم کرد و فدراسیون هم بر‌نامه‌ریزی لازم را انجام داده است. اگر برنامه‌ها به درستی اجرا شود می‌توانم 200 متر را زیر 20 ثانیه بدوم و در فینال المپیک هم حاضر باشم. وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون قول‌هایی به ما داده‌اند و قرار است به مسابقات و اردوهای خارجی اعزام شویم. قطعا اجرایی شدن این موضوع برای د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران خیلی خوب است و حضور در میادین بزرگ کمک زیادی به پیشرفت ما می‌کند.

دیدگاه‌ها