کد خبر : 1255740 | 07 مرداد 1394 ساعت 12:21 | 33.7K بازدید | 2 دیدگاه

تکرار تاریخ به نحوی دیگر

صندلی ریاستی که شاید برای ایران خطرناک شود

رئیس فدراسیون فوتبال ایران به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد در حالیکه ما در این کمیته ترابیانی را داشتیم که سابقه 14 سال فعالیت داشت.

صندلی ریاستی که شاید برای ایران خطرناک شود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، انتخابات کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود و در این راستا روسا و اعضای کمیته‌های مختلف انتخاب می‌شوند. اخیرا هم در منامه بحرین انتخابات کمیته‌ها برگزار شد که اعضای و روسا معرفی شدند. نمایندگان ایران در 9 کمیته انتخاب شدند که شاید تلخ‌ترین و به نوعی بدترین انتخاب صورت گرفته حضور علی کفاشیان به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی بود، چرا که ما پیش از این عباس ترابیان را در این کمیته داشتیم که سابقه 14 سال حضور در آن را داشت.

طبق قوانین AFC در هر کمیته تنها یک نفر می‌تواند حضور داشته باشد، به همین دلیل پس از حضور کفاشیان در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی به صورت خودکار عباس ترابیان کنار گذاشته شد. شاید حضور نماینده ایرانی به عنوان رئیس در یک کمیته در نگاه اول مناسب باشد اما باید این را در نظر گرفت که سابقه و تجربه کاری در AFC شاید حرف اول را بزند. ترابیان بیشترین سابقه فعالیت را در این کمیته داشت و پس از او نمایندگانی بودند که سابقه 8 ساله داشتند و شاید این نفرات برای سال‌های آینده به این فکر باشند که خود را به صندلی ریاست کمیته نزدیک کنند و شاید این مسئله برای ایران خطرناک شود که این کرسی را از دست بدهد.

ای کاش علی کفاشیان که به عنوان یکی از اعضای کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا در امارات انتخاب شد، ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی را نمی‌پذیرفت و اجازه می‌داد تا ترابیان به کارش در این کمیته ادامه دهد و یا حداقل در کمیته‌ای دیگر رئیس می‌شد. ای کاش رئیس فدراسیون فوتبال از اتفاقات دوره گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا و لطمه‌ای که به فوتبال ما وارد شد درس عبرت می‌گرفت، جایی که در آن زمان علی سعیدلو به گفته خود کفاشیان کاری کرد که او مجبور شد از انتخابات هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا استعفا دهد و کرسی ایران از دست رفت.


دیدگاه‌ها