کد خبر : 1256016 | 08 مرداد 1394 ساعت 14:04 | 36.5K بازدید | 6 دیدگاه

سیامند رحمان رکورد جهان را شکست

قوی‌ترین وزنه بردار معلول جهان با شکستن رکورد آسیا و جهان، مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان را بر گردن آویخت.

سیامند رحمان رکورد جهان را شکست
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان امروز (پنج‌شنبه) رقابت‌های دسته 107+ کیلوگرم با حضور سیامند رحمان و احمد‌ امین‌زاده، دو ملی‌پوش کشورمان و چهار وزنه‌بردار دیگر از کشورهای یونان، کره‌جنوبی، روسیه و آذربایجان برگزار شد.

در این رقابت سیامند رحمان به راحتی با اقتدار کامل با رکورد 295 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و ضمن شکست رکورد آسیا و جهان بر سکوی نخست ایستاد.

او در تلاش اول خود 270 کیلوگرم را بالای سر برد تا قهرمانی‌اش را تضمین کند، در تلاش دوم ضمن بالا بردن صحیح وزنه 293 کیلوگرمی رکورد جهان و آسیا را یک کیلوگرم ارتقا داد و در تلاش سوم نیز وزنه 295 کیلوگرمی را مهار کرد تا رکورد قبلی را باز هم ارتقا بدهد.

رحمان رکورد قبلی آسیا و جهان را که با 292 کیلوگرم در اختیار خودش بود، در سال 2014 و در اینچئون به ثبت رسانده بود.

همچنین در همین دسته احمد امین‌زاده با رکورد 231 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و پس از سیامند رحمان بر سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت. امین‌زاده به ترتیب وزنه‌های 210، 226 و 228 کیلوگرمی را مهار کرد و یک مدال نقره برای کشورمان به ارمغان آورد.

در دسته 107+ کیلوگرم پس از رحمان و امین‌زاده که مدال‌های طلا و نقره را به خود اختصاص دادند، وزنه‌بردار کره‌جنوبی سوم شد و نمایندگان یونان، روسیه و آذربایجان در رده های بعدی ایستادند.


دیدگاه‌ها