کد خبر : 1256075 | 08 مرداد 1394 ساعت 20:25 | 108.2K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان 1 ـ استقلال خوزستان 0 / با گل شریفی

آمار صدرصدی سپاهان مقابل اس خوزستان

سپاهان سنت شکنی نکرد و باز هم مثل همه بازی های قبلی استقلال خوزستان را شکست داد.

آمار صدرصدی سپاهان مقابل اس خوزستان
به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که انتظار می رفت تیم سپاهان نمایشی تهاجمی و روبه جلو داشته باشد، آنها در مسابقه مقابل حریف نه چندان قدرتمند خود در حد انتظار نشان ندادند. با این حال کسب 3 امتیاز برای شاگردان فرکی مطلوب بود. تک گل سپاهان در این مسابقه توسط مهدی شریفی به ثمر رسید.
 
هفته اول لیگ پانزدهم،ورزشگاه فولاد شهر
داور:حسن اکرمی، کمک ها: سعید علی نژادیان و قهرمان نجفی

سپاهان:
شهاب گردان ، وریا غفوری، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، حبیب گردانی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک(75رسول نویدکیا)، علی کریمی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری (وحید نجفی) و مهدی شریفی
سرمربی: حسین فرکی

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، میثم دورقی، محمد طیبی، دانیال ماهینی،موسی کولیبالی، پیمان شیرزادی، عبدالهادی خنیفر(عاشوری 64)، رحیم زهیوی، سعید سالاروند، سعید بیت سعید و فرشاد جانفدا(سیف الهی 76)
سرمربی : عبدالله ویسی

اخطار: عبدالهادی خنیفر (46) دورقی (51) - رحیم زهیوی (88) از استقلال خوزستان - عبدالله کرمی(63) و خلعتبری (79) -  از سپاهان

شرح گل: 1 ـ صفر (سپاهان): سانتر احسان حاج‌صفی و ضربه سر تماشایی شریفی تبدیل به اولین گل بازی شد.شریفی بعد از گل شادی گل ویژه ای را به همراه رحمان احمدی دروازه‌بان ذخیره سپاهان به نمایش گذاشت.

شرح بازی:
سپاهان بر خلاف آنچه در هفته‌های پایانی فصل گذشته نمایش می‌داد این بازی را چندان خوب آغاز نکرد و این استقلال خوزستان بود که دقایق اولیه بازی را مال خود کرده بود و حتی نزدیک بود با چند اشتباه مدافعان سپاهان به گل هم برسد اما تیزهوشی شهاب گردان مانع باز شدن دروازه میزبان شد. در ادامه کم کم سپاهان به خود آمد و بازی را در دست گرفت. شاگردان فرکی تا پایان نیمه نخست دو- سه موقعیت بسیار خوب توسط مهدی شریفی و احسان حاج صفی داشتند اما هیچ کدام راهی به دروازه پیدا نکرد تا مدافع عنوان قهرمانی نیمه نخست را با تساوی بدون گل به پایان رسانده باشد.
فرکی نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و آن هم عوض کردن جای پاپی و حاج صفی در دو سمت زمین بود. حاج صفی که برای اولین بار به عنوان وینگر راست بازی می‌کرد فقط 20 دقیقه زمان می‌خواست تا اولین پاس گل فصلش را ثبت کند. ارسال او و ضربه تمام کننده شریفی لحظه سرنوشت بازی را رقم زد تا طلسم سپاهان در این بازی هم از بین برود.
سپاهان پس از گل تقریباً تا دقایق پایانی بازی توانست بازی را کنترل کند و البته چندین موقعیت خوب برای دو برابر کردن اختلافش داشت اما در نهایت قهرمان فصل گذشته با همان تک گل اواسط نیمه دوم فصل را آغاز کرد.

بهترین بازیکن: مهدی شریفی با گل تماشایی اش در این مسابقه موثرترین بازیکن زمین لقب گرفت. شهاب گردان نیز با دو واکنش خوب دروازه سپاهان را از فروریختن نجات داد تا این تیم به گل برسد. البته گردان یک اشتباه عجیب هم انجام داد که می توانست منجر به فروریختن تیمش بشود.

اتفاق ویژه: 3 بازیکن خارجی سپاهان در این بازی غیبت داشتند؛ پریرا و پادووانی به دلیل مصدومیت و موسی اوف با تصمیم فنی فرکی. اتفاقی که شاید در بازی نه چندان خوب سپاهان بی تاثیر نبود.

دقایق حساس:
*دقیقه 4:بیت سعید روی پاس جانفدا وارد محوطه جریمه سپاهان شد اما شوت او با فاصله کمی به اوت رفت.
*دقیقه 7:شریفی روی پاس عمقی حاج صفی با شوتی سر ضرب قصد داشت دروازه را باز کند که ضربه اش به بیرون رفت.
*دقیقه11:پاس در عمق سالاروند در محوطه جریمه جانفدا را در موقعیت تک به تک قرار داد اما شهاب گردان از دروازه بیرون امد با تکلی خطرناک دروازه را نجات داد.
*دقیقه20:روی پاس عالی حاج صفی قصد داشت در موقعیتی تک به تک چیپ بزند که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
*دقیقه 30:حاج صفی این بار خودش پا به توپ شد و با شوتی از فاصله دور موقعیت خطرنامی را ساخت اما توپ با فاصله کمی به اوت رفت.
*دقیقه 46:روی یک ضربه ایستگاهی حاج صفی ضربه ای رونالدویی زد که دروازه بان به سختی توانست توپ را مهار کند.
*موقعیت حساس: هادی عقیلی روی یک کرنر با ضربه سر دروازه بان استقلال خوزستان را به زحمت انداخت اما توپ به بیرون رفت.
*دقیقه 68:عاشوری پا به توپ پیش رفت و با شوتی قصد بازکردن دروازه را داشت که گردان با واکنش عالی توپ را دفع کرد.

شرح بازی:
بازی در نیمه اول پایاپای بود و شاگردان عبدالله ویسی هم در نیمه نخست موقعیت هایی داشتند و با دوندگی شان سپاهانی را به دردسر انداختند. اما در ادامه سپاهان با نفوذهای حاج صفی جان گرفت و موقعیت های خوبی برای گلزنی مهیا شد که در نهایت دو تیم بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم سپاهان حملاتش را بیشتر کرد و روی یک کار ترکیبی که از دروازه گردان آغاز شد و با تیزهوشی حاج صفی همراه بود با ضربه نهایی شریفی به گل رسید. خوزستانی در اواخر بازی یکی، دو فرصت داشتند اما به هدف شان نرسیدند و سپاهان اولین برد را در لیگ پانزدهم دشت کرد.

حاشیه های بازی:
*بازیکنان گمنام بسیاری در استقلال خوزستان به میدان رفتند که ویسی اعتقاد دارد با همین بازیکنان تیم خوبی بسته است.
*بر خلاف انتظار فرکی به میلاد سرلک به جای رسول نویدکیا بازی داده و کریمی هم از ابتدا در ترکیب حضور دارد و شیمبا روی نیمکت است.
*هواداران سپاهان پیش از آغاز بازی در ورزشگاه 2 بنر در دست داشتند که عکس حسین فرکی بهترین سرمربی و وریا غفوری بهترین مدافع لیگ چهاردم روی آن نقش بسته بود.
* عبدالله کرمی و غفوری بازیکنان سپاهان قبل از شروع مسابقه سمت عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان رفتند.
* مهدی زهیوی بازیکن استقلال خوزستان به سمت حسین فرکی سرمربی سپاهان رفت.
* شهاب گردان که امروز به عنوان دروازه‌بان سپاهان در میدان حاضر شده همانند فصل قبل پیراهن شماره 35 را به تن کرده است.
* قبل از شروع بازی اعضای دو تیم یک دقیقه به خاطر درگذشت مصطفی داوودی اولین رئیس سازمان تربیت بدنی سکوت کردند.
*بعد از تعویض خنیفر کاپیتان استقلال خوزستان، محمد طیبی بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست.

دیدگاه‌ها