کد خبر : 1256079 | 08 مرداد 1394 ساعت 20:37 | 81.7K بازدید | 0 دیدگاه

اولین امتیاز آبی‎های اهواز در بازگشت به لیگ

صبا 0 ـ استقلال اهواز 0؛ شروع ضعیف

صبای قم در غیاب هواداران پرشور راهی به دروازه استقلال اهواز نیافت و به یک امتیاز این مسابقه قناعت کرد.

صبا 0 ـ استقلال اهواز 0؛ شروع ضعیف
به گزارش "ورزش سه"، شاگردان دایی در این مسابقه کمتر از حد انتظار نمایش دادند تا استقلال اهواز در بازگشت به لیگ اولین امتیاز خود را دشت کنند.

هفته اول لیگ برتر، ورزشگاه یادگار امام قم؛ تماشاگر: 700 نفر
داور:بیژن حیدری، کمک ها: رضا سخندان وعلیرضا ایلدروم

اخطار:سعیدقزل(13) اسماعیل نظری(45) محمد غلامی(72) از استقلال اهواز و ابوالفضل ابراهیمی(45)محمدامین ارام طبع(60)فیلیپه ماچادو(67) از صبا


صبا
حامد لک، مسعود حق جو، خوزه ماچادو، هاشم بیک زاده(سامان آقا زمانی 88) ، امین آرام طبع ،ابوالفضل ابراهیمی، رضا حقیقی(فرشید باقری 89)، ابوالقاسم دهنوی، جلال الدین علی محمدی، محمد اوسانی و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

استقلال اهواز
پرویز کریمی، محسن حمیدی، سعید سالارزاده،سعید قزل گچلی، مبین میر دورقی(میلاد جعفری 77)، صالح ریکانی،سید علی حسینی ، محمد اسماعیل نظری، فرزاد آشوبی(شاهین مجیدی 60)، عادل کلاه کج و محمد غلامی(حمزه خضیراوی86)

دقایق حساس:
*دقیقه 20 ضربه سر محمد قاضی به گوشه دروازه استقلال اهواز را پرویز کریمی با یک شیرجه بلند مهار کرد
*در محوطه جریمه استقلال اهواز در صحنه ای مشکوک توپ به دست مدافع این تیم برخورد کرد اما بیژن حیدری تشخیص داد بازی ادامه پیدا کند.
*دقیقه 27 شوت محسن حمیدی از پشت محوطه جریمه به آرامی از کنار دروازه صبا به بیرون رفت.
*دقیقه 30 جدی ترین موقعیت بازی روی شوت آشوبی به سمت دروازه صبا خلق شد که توپ او با اختلافی کم از بالای دروازه صبا بیرون رفت.
*دقیقه 31 توپ ریباند شده قاسم دهنوی را محمدقاضی در موقعیتی ایده ال که می توانست گل اوا صبا را رقم بزند از شش قدم به دستان پرویز کریمی زد.
*دقیقه 46 موقعیت اس اهواز حمیدی بعد از دریبل دو طرفه بیک زاده از فاصله 20 متری به سمت دروازه لک شوت زد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.
*دقیقه 48 موقعیت صبا قاضی بعد از دریبل سر پای بازیکن اس اهواز در محوطه جریمه در موقعیت تک به تک قرار گرفت که شوت او را کریمی دفع کرد.
*دقیقه 51 موقعیت اس اهواز ریکانی بعد از حمل توپ از میانه زمین تا پشت محوطه جریمه صبا قصد داشت با شوت دوازه لک را باز کند که این دروازه بان توپ او را به راحتی در اختیار گرفت.
*دقیقه 55 موقعیت صبا علی محمدی در موقعیت بسیار خویی مقابل دروازه استقلال بود اما تصمیم گرفت برگردد و توپ را به قاضی بسپارد که شوت مهاجم صبا از روی خط محوطه جریمه در آستانه ورود به دروازه استقلال بود که کریمی همانند نیمه نخست با یک شیرجه بلند مانع از به ثمر رسیدن گلزنی صبایی ها شد.
*دقیقه 71 : ضربه ایستگاهی بیک زاده با اختلاف کم از بالای دروازه اس اهواز به بیرون رفت.
*دقیقه 73 : محمد قاضی بود و پرویز کریمی . همه منتظر گل اول بازی برای صبا بودند که شوت بد مهاجم این تیم به راحتی در اختیار دروازه بان تیم اهوازی قرار گرفت.
*دقیقه 2+90 : ضربه سر ماچادو روی ارسال دهنوی را کریمی جمع کرد.

شرح بازی:
برخلاف بازی سیاه جامگان مقابل استقلال که هر دو تیم با نمایشی رو به جلو و تهاجمی هواداران را به وجد آوردند، نمایش دو تیم استقلال اهواز و صبا کسل کننده و کاملا غیرجذاب بود.
دو تیم که در هفته های آخر لیگ سروسامان گرفته اند و با کمترین تمرین وارد لیگ شده اند، در مسابقه امشب چیز چندانی برای نمایش نداشتند. اگرچه صبا سعی در گلزنی داشت و استقلال اهواز با دفاع به دنبال کسب اولین امتیاز در لیگ برتر. صبایی ها که چند موقعیت خود را نیز از دست دادند، هنوز برای تبدیل شدن به تیم مورد نظر علی دایی حسابی کار دارند و بدن های کند و سنگین بازیکنان این تیم به شلاقی بیش از این نیازمند است.
این مسابقه که با تساوی بدون گل به پایان رسید، یک استارت ضعیف برای هر دو تیم به خصوص صبا بود. البته برای سیاوش بختیاری زاده کسب یک امتیاز خارج از خانه امیدوارکننده است بخصوص که این تیم از 2 لیگ پایین تر در سطح اول فوتبال ایران بازی می کند.

1034090

بهترین بازیکن: پرویز کریمی با مهار موقعیت تک به تک با محمد قاضی دروازه تیم خود را از فروریختن نجات داد تا موثرترین بازیکن میدان باشد.

اتفاق ویژه: صبا در دقیقه 20 می توانست به یک پنالتی دست پیدا کند که داور با وجود نزدیکی به صحنه لحظه برخورد به دست مدافع استقلال اهواز را پنالتی تشخیص نداد.

در حاشیه:
* تماشاگران کم تعداد اهوازی پیش از شروع بازی به تشویق تیمشان پرداخته اند.
* هواداران صبا به محض ورود علی دایی به زمین از او خواستند به سمتشان برود.
* علی دایی و سایر اعضای کادر فنی صبا به استقبال سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز رفتند.
* اسکوربورد ورزشگاه یادگار امام قم همانند سال گذشته خاموش است.
*سعید سالارزاده، کلاه کج، مبین میردورقی و طالب ریکانی به سمت نیمکت صبا رفتند.
* از ورود جیمی جامپ قمی که سال گذشته در بازی با استقلال تهران به زمین بازی رفته بود به ورزشگاه جلوگیری شده است.
* محمد غلامی از دقیقه 31 با سری بانداژ شده به بازی ادامه داد.
*مصدومیت پرویز کریمی دروازه بان استقلال در دقیقه45 باعث متوقف شدن دقایقی از بازی شد.
* تماشاگران صبا که تعدادشان در اواخر نیمه اول بیشتر شده و به 500 نفر می رسد با شعار نه قرمز ، نه آبی فقط علی دایی سرمربی تیمشان را تشویق می کنند.
* تمام عکاسان پشت دروازه استقلال اهواز حضور داشتند.
*بختیاری زاده سرمربی اس اهواز چندین بار در طول نیمه دوم با فرستادن تدارکاتشان از آنالیزور سکونشینش مشورت گرفت.
* علی دایی و بختیاری زاده سرمربیان دو تیم در تمام دقایق بازی کنار زمین حضور داشتند.
* *دقیقه 72 : اعتراض شدید محمد غلامی بازیکن اس اهواز به اعلام خطای داور باعث شد او اخطار بگیرد.
*در پایان مسابقه چندتن از بازیکنان اس اهواز لباس های خود را به سمت تماشاگران پرتاب کردند

دیدگاه‌ها