کد خبر : 1256192 | 09 مرداد 1394 ساعت 12:24 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

تاج: بازیها با مصوبه شورای تامین برگزار شد

رییس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران می‌گوید که تیم‌های سایپا،‌ نفت تهران،‌ سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد خوزستان،‌ استقلال خوزستان، گسترش فولاد تبریز،‌ پدیده و سیاه‌جامگان پیش از آغاز لیگ بدهی خود را تسویه کردند.

تاج: بازیها با مصوبه شورای تامین برگزار شد
به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، مهدی تاج با اشاره به اینکه پیش از شروع لیگ نامه‌ای توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال زده شد تا از حضور تیم‌های بدهکار در پانزدهمین دوره لیگ برتر جلوگیری شود، افزود: بر این اساس تا چند ساعت قبل از شروع رقابت‌ها درگیر این بودیم که هفته اول رقابت‌ها آغاز شود یا خیر.

وی ادامه داد: در مورد تیم‌ها استقلال و پرسپولیس هم شورای تامین مصوبه‌ای داشت که عنوان می‌کرد با توجه به وضعیت خاص برای این دو تیم، راهکارها تدوین و بخشی از بدهی‌ها پرداخت شود تا بازی‌ها این دو تیم نیز برگزار شود.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به این‌که تا شب گذشته اعلام شده بود تیم‌های بدهکار حق شرکت در رقابت‌های لیگ برتر را ندارند، اظهار کرد: کمیته انضباطی اسامی تیم‌های بدهکار را اعلام کرد و به سازمان لیگ نامه زدند تا رقابت‌های آنها برگزار نشود. پس از آن برخی تیم‌ها بدهی خود را تسویه کردند و در مورد تیم‌های بدهکار همچون پرسپولیس و استقلال شورای تأمین مصوبه‌ای داشت که عنوان می‌کرد با توجه به وضعیت خاص این دو تیم راهکاری تدوین شود تا بخشی از بدهی‌ها پرداخت و بازی‌ها انجام شود.

وی عنوان کرد: ما بررسی کردیم و دیدیدم که نمی‌شود تنها این موضوع را در ارتباط با استقلال و پرسپولیس در نظر بگیریم و بقیه تیم‌ها نادیده گرفته شوند. کفاشیان به من نامه زد و گفت که با توجه به مصوبه شورای تأمین و لزوم برگزاری منظم بازی‌ها، رقابت‌ها را برگزار کنید ولی از محل درآمدها بخشی از اعتبارات بلوکه شود تا به عنوان پرداخت بدهی مدنظر قرار گیرد.

به گفته رئیس سازمان لیگ تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، صبا، راه‌آهن، ملوان و پیکان هنوز دارای بدهی هستند.

تاج درباره مراسم برترین‌ها چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر و مباحث مطرح شده در ارتباط با هزینه این رقابت‌ها گفت: صددرصد هزینه‌ها توسط اسپانسر تأمین و سازمان لیگ مبلغی را دریافت کرد. مراسم شامل دو بخش اجرا و انتخاب بود. در بخش اجرا سازمان لیگ عملکرد مطلوبی داشت اما بخش انتخاب دارای اشکالاتی بود. ما از مربیان تیم، مدیرعامل‌ها، کاپیتان‌ها، مربیان سه دوره پایانی لیگ، سردبیر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های ورزشی، کارشناسان و روسای قبلی فدراسیون درخواست کردیم تا نظرات خود را در این‌ رابطه اعلام کنند. اما نکته قابل توجه این بود که در بخش داوران انتخابات توسط کمیته داوران انجام و آنها برترین داوران لیگ چهاردهم را انتخاب کردند.

تاج همچنین درباره تفاهمنامه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درباره حق پخش تلویزیونی رقابت‌های فوتبال،‌ بیان کرد: در مجموع تفاهم‌نامه‌ای به عنوان تلویزیون تعاملی (IPTV) در نظر گرفته شده است که صداوسیما و فدراسیون فوتبال در آن شریک هستند. در همین راستا خدماتی اضافی به بینندگان همچون شرایط رختکن، شرایط بیرون رختکن، زندگی بازیکنان ارائه می‌شود و پول اضافی در این زمینه دریافت می‌گردد.

رئیس سازمان لیگ هم‌چنین درباره این‌که عنوان می‌شود هیأت رئیسه سازمان لیگ غیرقانونی است، اظهارکرد: اساسنامه سازمان لیگ می‌گوید سه نفر از مدیران ورزشی رشته فوتبال در هیأت مدیره سازمان لیگ حضور داشته باشند، بنابراین این‌که آنها مشغول باشند یا خیر در این اساسنامه عنوان نشده است.

وی در ادامه هم‌چنین به تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب قراردادی بالای 18 میلیارد تومان بسته نشده بود اما در سال جاری قراردادی به میزان 60 میلیارد تومان بسته شد که تاکنون 41 میلیارد تومان آن وصول شد و 19 میلیارد تومان آن نیز به دلیل راه ندادن دوربین‌ها، تعطیلی 50 روزه لیگ کم شد. ما از این رقم حدود 1 میلیارد و 900 میلیون تومان به سپاهان، 2 میلیارد و 200 میلیون تومان به تراکتورسازی و همین‌طور مبالغی را به سایر باشگاه‌ها پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ همچنین درباره این‌که عنوان می‌شود قرار است بلیت‌های تماشای رقابت‌های لیگ برتر ارزان شود، خاطرنشان کرد: احتمالا بلیت‌های طبقه اول یکسان و هر کسی که زودتر آمد می‌تواند در محل مورد نظر بنشیند که البته در این زمینه ابتدا پیشانی سکوها و بعد گوشواره‌ها پر می‌شوند.

تاج همچنین از ورود ایتالیایی‌ها به کشور از روز یک شنبه خبر داد و گفت: آنها مدرسانی هستند که در مورد بازاریابی و صدور مجوز حرفه‌ای تدریس خواهند کرد. صدور مجوز حرفه‌ای نیز باید بر اساس قوانین AFC در لیگ برتر و لیگ یک مدنظر قرار گیرند که در رابطه با استاندارد ورزشگاه‌ها و برنامه‌های یکساله است.

دیدگاه‌ها