کد خبر : 1256229 | 09 مرداد 1394 ساعت 15:16 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی والیبال آسیا از امروز در تهران؛

جدال نان و نمک خورده ها

قهرمانی والیبال آسیا در حالی از امروز در تهران شروع می شود که تعدادی از مربیان تیم های حریف کار خود را از نیمکت ایران شروع کردند و حالا مقابل کشورمان قرار دارند.

جدال نان و نمک خورده ها
به گزارش "ورزش سه"، رقابت های قهرمانی والیبال آسیا از امروز در تهران آغاز می‌ شود. تیم‌ملی والیبال ایران در اولین بازی تیم‌ملی والیبال ایران شاگردان پیمان اکبری از ساعت 19 مقابل کویت قرار می‌ گیرند.

حمزه زرینی(کاپیتان)، پوریا فیاضی، مصطفی شریفات، فرهاد سالافزون، علی حسینی، مسعود غلامی، مجتبی قلی زاده، رحمان داوودی، علی شفیعی، رضا صفایی، فرهاد پیروت پور و محمدطاهر وادی نفرات تشکیل دهنده تیم‌ملی والیبال ایران در این رقابت ها بودند.

بعد از تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر عدم شرکت تیم اصلی در این مسابقات این نفرات با هدایت پیمان اکبری باید از دو عنوان پیاپی قهرمانی ایران در آسیا دفاع کنند. در این مسابقات ضمن حضور تیم های قدرتمند که همیشه ایران برای آنها حریف سرسختی بوده است، انگیزه های دیگری هم برای عده ای وجود دارد.

خووان سیچلو که در زمان سرمربیگری ولاسکو در تیم‌ملی والیبال دستیار او بود، حالا خودش سرمربی قطری ها است و با کوله باری از انگیزه در مسابقات تهران حاضر شده است. او با چند بازی ای که همراه تیمش در تهران انجام داد، رگه هایی از تغییر در والیبال قطر را به معرض نمایش گذاشت و نشان داد قطر تیمی قدرتمند در سال های آینده خواهد شد و احتمال اینکه در همین مسابقات هم برای بسیاری از تیم ها مشکل آفرین باشد.

پارک کی وون سرمربی اسبق تیم‌ملی والیبال ایران حالا به عنوان سرپرست تیم‌ملی کره جنوبی به تهران آمده است تا او هم در جایی که سال ها در آن زحمت کشیده، خودی نشان دهد. کره در چند سال اخیر تیم قدرتمند در آسیا نشان داده است و این مسابقات اهمیت خاصی برای آنها خواهد داشت چراکه قهرمانی در این مسابقات ضمن پایان دادن به روند ناکامی آنها در آسیا می‌ توانند بلیت انتخابی مسابقات المپیک را برای آنها به همراه داشته باشد.

تیم‌ملی والیبال ژاپن هم احمد مساجدی بازیکن و مربی اسبق تیم‌ملی والیبال را در کادرفنی خود می‌ بیند. مساجدی که سال ها به عنوان مترجم و مربی در تیم‌ملی والیبال ایران فعالیت می‌ کرد، حالا یکی از اصلی ترین نفرات نیمکت ژاپن است و تجارب چندین ساله خود مقابل مربیان بزرگ ایرانی را به ژاپن برده است. مساجدی در ابتدای انتخابش در این پست وعده روزی را داده بود که ژاپن مقابل والیبال ایران قد علم کند و این مسابقات اولین تورنمنتی است که مساجدی مقابل ایران قرار می‌ گیرد.

مسابقات قهرمانی والیبال آسیا در دو دوره گذشته فقط یک قهرمان داشت و آن هم ایران بود اما حالا با عدم اعزام تیم اصلی ایران به مسابقات سایر تیم ها امید بیشتری برای قهرمانی دارند و مهمتر از همه اینکه کسانی حالا سرمربی تیم های آسیایی هستند که کار خود را در ایران شروع کرده اند و این مسابقات مکان مناسبی برای اثبات بسیاری از ادعاهاست.

دیدگاه‌ها