کد خبر : 1256438 | 10 مرداد 1394 ساعت 10:37 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی:لیگ‌برتر از کیفیت خوبی برخوردار نیست

هادی طباطبایی دروزاه بان سابق تیم ملی از کیفیت لیگ برتر راضی نیست .

طباطبایی:لیگ‌برتر از کیفیت خوبی برخوردار نیست
به گزارش "ورزش سه"، هادی طباطبایی دروازه بان اسبق تیم ملی در باره روند لیگ برتر گفت: در سال های اخیر نتوانسته ایم بازیکنان شاخصی را به فوتبال معرفی کنیم ؛ اگر بتوانیم روی استعداد های فوتبالی مان سرمایه گذاری کنیم شاهد شکوفایی فوتبال خواهیم بود . باید سرمایه گذاری بیشتری در زمینه پایه ها داشته باشیم و تیم ها آکادمی قوی تری داشته باشند . در سال های اخیر جز یکی دو تیم ، سایر تیم ها در بحث پایه ها خوب کار نکردند و به زبان ساده تر آکادمی خوبی نداشتند . همین قضیه باعث شده است که سازمان لیگ با قوانینی که وضع کرده است ، تیم ها را مجاب به جوانگرایی نماید اتفاقی که باید پیش از این توسط خود باشگاه های مان رخ می داد .

وی همچنین گفت: متاسفانه افت کیفی محسوسی را شاهد بودیم و لیگ از کیفیت خوبی برخوردار نبودند اما با این حال در هفته های پایانی شاهد رقابت خوبی بین تیم ها بودیم .

طباطبایی در پاسخ به اینکه لیگ برتر در چند استان محدود شده بیان داشت: مسلما این واقعیت فوتبال ما نیست و فکر نمی کنم این قضیه به رشد فوتبال کشورمان و بالا بردن سطح کیفی فوتبال مان کمک کند . البته نباید از این قضیه غافل شویم که تعداد بالای تیم های لیگ برتری در هر استان نشان دهنده این است که سرمایه گذاری و همچنین برنامه ریزی خوبی در آن منطقه صورت گرفته است ؛ این نکته را باید در نظر بگیریم که در خیلی از استان های مان نظیر گیلان این ظرفیت را داریم که دو تیم قدرتمند در لیگ برتر داشته باشیم . خیلی از استان های کشورمان بدلیل نداشتن منابع مالی پایدار نتوانسته اند فوتبال خود را بخوبی توسعه دهند و به نوعی از قافله عقب مانده اند .

طباطبایی در مورد اوضاع و احوال این روزهای تیم سابقش داماش گفت: ببنید من در تیم ملی امید مسئولیت دارم ولی با این حال هر کمکی که از دستم بر بیاید حاضرم انجام بدهم . شاید مسولین نتوانستند تیم را بفروش برسانند آن وقت تکلیف چیست .

ما باید تیمی در خور شان و شخصیت هواداران مان ببندیم و آماده مسابقات ش کنیم . تنها سه هفته به شروع بازی ها مانده است و کار خیلی سخت است ولی با توجه به استعدادهای پرشماری که در استان مان داریم این کار شدنی است .مطمئن باشید اگر تیم خوبی را تشکیل بدهیم آن وقت خریداران رغبت بیشتری برای در اختیار گرفتن این تیم خواهند داشت و با انگیزه بیشتری پا به این عرصه می گذارند.

دیدگاه‌ها