کد خبر : 1256448 | 10 مرداد 1394 ساعت 10:52 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

امینی: امیدوارم برای نخستین بار سهمیه بگیریم

رئیس فدراسیون قایقرانی ابراز امیدواری کرد که قایقرانان ایران بتوانند در مسابقات جهانی کسب سهمیه کنند.

امینی: امیدوارم برای نخستین بار سهمیه بگیریم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم غلامرضا امینی در خصوص شرایط تیم‌های ملی قایقرانی ایران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک، اظهار داشت: تیم‌های ملی آب‌های آرام کشورمان در حال آماده‌سازی خود جهت حضور قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی جهان ایتالیا هستند. این مسابقات در ماه جاری برگزار می‌شود و ما خیلی دوست داریم که در این پیکارها کسب سهمیه کنیم.

وی ادامه داد: تا به حال نتوانسته‌ایم در رقابت‌های جهانی، سهمیه المپیک را بگیریم اما در این دوره کمی امیدوار هستیم. تیم دو نفره سعید فضل اولا و علی میرزایی در رشته کایاک دو نفره و عادل مجللی در کانوی تک نفره از شانس نسبتا خوبی برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک در این رقابت‌ها برخوردار هستند.

رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: تا به حال در تاریخ قایقرانی کشور موفق نشده‎ایم در مسابقات جهانی کسب سهمیه کنیم و خیلی خوب می‌شود اگر این اتفاق رخ بدهد. اگر چنین اتفاقی رخ نداد، مسابقات قهرمانی آسیای اندونزی را هم پیش‌رو داریم و می‌توانیم ماننده دوره قبل بازی‌های المپیک در این مسابقات کسب سهمیه کنیم.

وی با اشاره به شرایط رشته کانوپولو گفت: 50 ورزشکار در اردوی این رشته ورزشی هستند و خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که قرار است مهر ماه در هنگ کنگ برگزار شود، آماده می‌کنند.

امینی در مورد شرایط تیم‌های روئینگ یادآور شد: اردوی ملی‌پوشان روئینگ پسران و دختران به ترتیب در میانه و ابهر در حال برگزاری است. این تیم‌ها خود را برای مسابقات کسب سهمیه که قرار است اردیبهشت ماه سال 95 برگزار شود، آماده می‎کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص شرایط اسلالوم، خاطرنشان کرد: تیم اسلالوم دختران در فرانسه دختران اردو برپا کرده است و تیم پسران هم در ترکیه تمریناتش را پیگیری می‌کند. به زودی تیم ملی پسران جهت حضور در مسابقات جهانی راهی انگلستان خواهند شد اما می‌دانیم که ورزشکاران کشورمان توان کسب سهمیه در این رشته را ندارند. به هر حال ورزشکاران اسلالوم باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا در آینده شاهد پیشرفت این افراد باشیم. به همین سبب حضورمان در مسابقات انگلستان خیلی مهم است.

وی با اشاره به این موضوع که بیش از 170 ورزشکار در اردوهای تیم ملی حضور دارند، در خصوص رشته بادبانی عنوان کرد: ما تنها یک ورزشکار در رشته بادبانی داریم که آن هم احمدی است. او با حمایت اسپانسرهای مالی و فدراسیون در مسابقات مختلف شرکت می‌کند.

امینی در خصوص عدم بازگشت یکی از ملی‌پوشان قایقرانی به ایران و اینکه تکلیف چنین موضوعی چیست؟، گفت: پیش از اعزام هر تیم به مسابقات تضمین‌های کافی را از خانواده‌های ورزشکاران می‌گیریم. خانواده این ورزشکار از ما خواسته بود که یکی دو هفته در این خصوص صبر کنیم و تضمین‌ها را به حالت اجرایی در نیاوریم. مدت زمان درخواستی این خانواده به اتمام رسیده و در این هفته ما اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهیم داد.

دیدگاه‌ها