کد خبر : 1256459 | 10 مرداد 1394 ساعت 11:22 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

دنبال دو سهمیه دیگر هستیم

تیم ملی تکواندو به لانه زنبور رفته بود

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: رقابتهای بین المللی کره جنوبی در سطح فنی مناسبی برگزار شد و نمایندگان اعزامی کشورمان تجربه خوبی را از حضور در این مسابقات به دست آوردند.

تیم ملی تکواندو به لانه زنبور رفته بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر بیژن مغانلو بعد از پایان رقابتهای بین المللی کره جنوبی افزود: این رقابتها در کره جنوبی با حضور پرتعداد بازیکنان کره ای برگزار شد که جوانان ما به خوبی محک خورده و اکثر نفراتی که توفیقی نداشتند به اشتباهات و در دورهای سوم و چهارم نتیجه را رقبا واگذار کردند که امیدوارم در آینده از این تجربیات بهترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: در این مدت که اردونشینان تحت اختیار ما بودند نحوه عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفت و پس از بازنگری دقیق آنها که پتانسیل خوبی داشتند در اردو باقی مانده و به کار خود ادامه می دهند و سایر نفرات با کنار رفتن از اردوها در تیم های خود کار را دنبال می کنند. من همیشه اعلام کرده ام که خودباوری رمز اصلی موفقیت در میادین بزرگ است و انشاالله در آینده به این خودباوری برسند و سربلند از میادین خارج شوند.

سرمربی تیم ملی در مورد شکست برخی نفرات تی ملی گفت: این رقابتها سطح فنی بالایی داشت. اکثر تیم ها با نفرات اصلی خود به میدان آمده و خیلی از قهرمانان اروپا و چهره مطرح شکست خورده و از رسیدن به مدال محروم شدند. ما به لانه زنبور آمدیم تا نفرات ما به خوبی محک بخورند. ما معیارهایی را برای بازیکنان خود در نظر داشتیم که مهم ترسیم و ارزیابی کردیم که آیا نفرات می توانند در مدت زمان کم برای ما موثر باشند یا خیر.

سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان ، در خصوص نفرات دعوت شده و جدایی ۵ تن از تکواندوکاران از اردوهای تیم ملی گفت: باوجود میل باطنی، باتوجه به میزان عملکرد بازیکنان و پیشرفت نفرات در مدت زمان حضور در اردوهای تیم ملی، نزدیک بودن مسابقات گرندپریکس که تنها ۱۲ روز تا اعزام زمان باقی است، تمرکز کادر فنی برروی بازیکنان و همچنین بحث بودجه برای اردو و اعزامها، ۵ تکواندوکار از جمع اردونشینان کنار رفتند و ۱۱ نفر به دور جدید تمرینات تیم ملی دعوت شدند.

مغانلو افزود: به هرحال در زمان باقی مانده تا پایان ماراتن کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶، مسابقات گرندپریکس ها و تعدادی تورنمنت پیش روی ما است و برای همین حضور نفرات کمتر در اردوهای تیم ملی، باعث تمرکز بیشتر کادرفنی خواهد شد. ما هم اکنون در دو وزن سهمیه المپیک را برای خود قطعی کرده ایم اما همچنان در دو وزن دیگر مبارزه ادامه دارد. نفراتی هم که در کنار بازیکنان رنکینگ دار ما حضور دارند به منظور پشتوانه سازی هستند تا بتوانیم در هر وزن ضمن کسب سهمیه المپیک، نماینده دیگری هم در بین نفرات بیستم رنکینگ المپیک داشته باشیم.

تیم ملی تکواندو پس از کسب سه مدال طلا ، نقره و برنز در رقابتهای بین المللی کره جنوبی صبح چهارشنبه به تهران بازگشت و از روز جمعه تمرینات خود را پیگیری کرد.

دیدگاه‌ها