کد خبر : 1256509 | 10 مرداد 1394 ساعت 13:00 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

میلیاردها ریال در بخش فوتبال پایه و جوانان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم

استعدادیابی درست نباشد لطمه می خوریم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: میلیاردها ریال در بخش فوتبال پایه و جوانان سرمایه گذاری کرده ایم و اگر بازیکنان از روی اصول و گزینش دقیق انتخاب شوند.

استعدادیابی درست نباشد لطمه می خوریم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در سمینار مسئولین کمیته جوانان استانها اظهار داشت: تلاش و همکاری شما عزیزان باعث می شود تا فوتبال کشور رشد کند. بدون شک با حمایتها و همکاری شما مسئولین استانها، روند رو به رشدی را در عرصه فوتبال جوانان و پایه شاهد هستیم.
وی ادامه داد: معتقدم با برنامه ریزی وسازماندهی فعالیتهای مختلف در عرصه جوانان، می توان به موفقیت و رشد در این رده سنی و در نهایت فوتبال کشور امیدوار بود. باید برنامه ریزی در مسابقات را به شکلی به مرحله اجرا برسانیم که توانمندی های ورزشکاران ایران آنطور که هست، نمایان شود. یکی از بحث های مهم در بخش جوانان، تشکیل تیم های مناطق و انجام فعالیتهای فوتبال است که اگر به طور صحیح استعدادیابی صورت بگیرد، بازیکنان به صورت دقیق و با قابلیت هایی که دارند برای تیم های فوتبال انتخاب می شوند.
رئیس فدراسیون ادامه داد: این روزها علاقه مندان زیادی برای حضور در فوتبال درخواستهای مختلفی را مطرح می کنند. از شما که به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون هستید می خواهم دقت لازم را در این زمینه داشته باشید و انتخاب بازیکنان را بر عهده مربیان، استعدادیاب ها و مسئولان فنی تیم ها بگذارید. باید گزینش بازیکنان به صورت دقیق باشد تا تحت ضوابط و شرایط درست انتخاب شوند. بدون شک زمانی که چند استعدادیاب بر روی یک بازیکن کار می کنند تا وی را از تمامی جهات ارزیابی کنند، می توان شاهد بروز بازیکنان مستعد در آینده فوتبال بود اما اگر بازیکنان سفارشی به تیمها راه یابند، کار به جایی نخواهیم برد.
کفاشیان خاطرنشان کرد: میلیاردها ریال در بخش فوتبال پایه و جوانان سرمایه گذاری کرده ایم و اگر بازیکنان از روی اصول و گزینش دقیق انتخاب شوند، سرمایه گذاری ما جواب خواهد داد در غیر اینصورت تمامی پول و هزینه ها از بین می رود. از شما می خواهم که در این زمینه دقت بسیار بالایی داشته باشید.
رئیس فدراسیون تصریح کرد: اگر استعدادیابی در زمینه فوتبال پایه به درستی صورت نگیرد، لطمه سنگینی به فوتبال وارد می شود. ما سرمایه گذاری های بسیار خوبی در این زمینه انجام داده ایم و بودجه های مختلفی را به هیاتها اختصاص داده ایم. از شما به خاطر حضورتان در این نشست و اهمیتی که برای فوتبال پایه قائل هستید، تشکر می کنم. امیدوارم با همکاری کمیته های جوانان استانها بتوانیم حرکت خوبی در جهت فوتبال پایه به صورت اصولی و فنی داشته باشیم.

فریدون معینی نیز خاطرنشان کرد: با کمک و تلاش یکدیگر باید کارها را به نحوی پیش ببریم که بتوان به آینده فوتبال در بخش جوانان و فوتبال پایه امیدوار بود. ارتباط کمیته های استانها با کمیته جوانان فدراسیون باید به صورت مستمر و پر رنگ باشد تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم و در نهایت با برنامه ریزی به اهداف خود برسیم.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه فوتبال بخش آموزش، فوتبال پایه و سیستم مسابقاتی بسیار مهم و حائز اهمیت است و معتقدم در رشد فوتبال نقش اساسی دارد. بررسی طرح های استعدادیابی و اجرای آن به صورت دقیق در استانها باعث می شود تا بستر رشد و گسترش فوتبال فراهم شود. ما باید با همکاری یکدیگر برنامه های خود را به صورت کامل به مرحله اجرا برسانیم تا به اهداف خود که همانا توسعه فوتبال است، برسیم

دیدگاه‌ها