کد خبر : 1256592 | 10 مرداد 1394 ساعت 16:50 | 38.3K بازدید | 1 دیدگاه

سکانس متفاوت حق‌وردی و قلعه نویی

همه جنجال های حق‌وردی

ذوبی ها به اشتباه تورج حق وردی و اعلام ضربه پنالتی به سود ملوان و به ضرر تیمشان معترضند. اعتراضی که از سوی گل محمدی مطرح شده و بحث های فراوانی را بوجود آورده است.

همه جنجال های حق‌وردی
به گزارش "ورزش سه" اگر بخواهیم چند قضاوت بحث برانگیز تورج حق وردی در یکی دو فصل اخیر را بررسی کنیم بدون شک به چند دیدار جنجالی می رسیم. نخستین دیدار در اواخر بهمن ماه 1393 و دیدار استقلال مقابل پیکان. گل سالم پیکان توسط حق وردی مردود اعلام شد تا استقلال در ددقایق پایانی به برد با حداقل اختلاف دست یابد. باشگاه پیکان در تاریخ 20 بهمن 93 شکایتی تنظیم کرد و آن را به کمیته داوران فرستاد اما امتیازی دستش را نگرفت. نکته جالب اینکه سرمربی استقلال در آن روز کسی نبود جز امیر قلعه نویی!

جنجال بعدی اما دو ماه پس از بازی استقلال- پیکان رقم خورد. در تاریخ 22 فروردین ماه 94 و بازی استقلال مقابل ذوب آهن. حق وردی قضاوت این بازی حساس را بر عهده داشت. او یک پنالتی مشکوک به سود استقلال اعلام کرد تا امید ابراهیمی آن را تبدیل به گل کند. حق وردی در اقدامی عجیب و وقتی ابراهیمی پای خود را به پای کاوه رضایی گیر داد، سوت خود را به نشانه ضربه پنالتی به صدا در آورد تا صدای اعتراض یحیی گل محمدی و مدیران ذوب آهن بلند شود. اعتراض آنها اما پاسخی نداشت. نکته اینکه باز هم امیر قلعه نویی یک طرف ماجرا قرار داشت و سرمربی استقلال بود!

جنجال بعدی حق وردی در دربی هشتاد رقم خورد. او که به عنوان داور بازی استقلال- پرسپولیس انتخاب شده بود، این بار به ضرر استقلال سوت زد. او در حالی که بهنام برزای در حالتی تک به تک با دروازه بان پرسپولیس قرار داشت ، در سوت خود به نشانه خطای مدافع پرسپولیس دمید تا استقلال از رسیدن به گل محروم شود. امیر قلعه نویی اما بعد از بازی سراغ حق وردی رفت و او را مورد انتقاد قرار داد. قلعه نویی وقتی تورج حق وردی را دید، رو به او گفت: «بزرگوار برو فیلم بازی رو ببین تا متوجه بشی با ما چیکار کردی!» منظور سرمربی استقلال این بود که حق وردی با دیدن فیلم بازی می تواند متوجه اشتباهاتش علیه استقلال شود.

تازه ترین جنجال حق وردی اما باز هم در دیداری رقم خورد که یک طرفش امیر قلعه نویی است. بازی ملوان مقابل ذوب آهن و اعلام یک پنالتی مشکوک به سود ملوان. آرش افشین در حالی متوقف شد و روی زمین افتاد که به اعتقاد خیلی از کارشناسان و حتی یحیی گل محمدی هیچ برخوردی با مدافع ذوب آهن نداشت. حق وردی اما این پنالتی را به سود ملوان گرفت تا این تیم از همین راه به گل برتری و سه امتیاز برسد.

همین اشتباه های حق وردی باعث شده تا او هدف گمانه زنی هایی قرار بگیرد. گمانه زنی هایی که برخی هایشان اغراق آمیز است و برخی دیگر کمی منطقی. نکته جالب اما سکوتی است که که کمیته داوران اتخاذ کرده. سکوتی که به ابهام ها د امن می زند.

دیدگاه‌ها