کد خبر : 1256774 | 11 مرداد 1394 ساعت 12:31 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

انتخاب 12 نفر پایانی تصمیم سختی است

بائرمن: برای قهرمانی در آسیا تمرین کردیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: در تورنمنت چین، برای قهرمانی در آسیا تمرین کردیم.

بائرمن: برای قهرمانی در آسیا تمرین کردیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فدراسیون بسکتبال، درک بائرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران که تورنمنت اطلس اسپرت چین را با نایب قهرمانی پشت سرگذاشت در این خصوص گفت: روز خوبی را پشت سر نگذاشتیم، اما در عوض چینی‌ها هر چه زدند گل شد؛ درصد شوت‌های ما بسیار پایین بود.

ایران دیدار فینال را با نتیجه 54 بر 47 به چین، میزبان مسابقات، واگذار کرد.

وی با بیان اینکه برای قهرمانی در این تورنمنت نیامده بودند بلکه آمدند تا تیم را هماهنگ‌تر و برای قهرمانی در جام ملت‌ها آماده کند، گفت: فقط 8 روز تمرین کردیم. شرایط جسمانی بعد از این مدت تمرین نمی‌تواند ایده‌آل باشد. پنج بازی کردیم و در فینال واقعا از نظر ذهنی و بدنی سرحال نبودیم. ضمن اینکه چینی‌ها 2 ماه است که با یکدیگر کار کرده‌اند و بهترین شرایط زمانی و با هم هماهنگ‌تر شدن را داشتند، اما هدف ما در اینجا، قهرمانی نبود؛ پس بهتر است، اول از هر لحاظ بهتر شویم چرا که رقابت‌ها برای یک ماه و نیم دیگر است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا به شناخت بهتری از بازیکنان رسیده است گفت: وقتی بازیکن انتخاب می‌کنید در نیم ساعات پایانی که نیست. بازی کردیم، حالا عملکردمان را باید تحلیل کنیم. انتخاب 12 نفر پایانی تصمیم سختی است چرا که براحتی نمی‌توان شخص یا افرادی را خط زد. ما باید آنهایی را نگاه داریم که شانس بهتر برنده شدن را به ما می‌دهند، اما برای من نام این افراد هنوز معلوم نیست. همه را نگاه می داریم و با آنها به آلمان می‌رویم؛ من همه بازیکنان شما را می‌شناسم.

بائرمن درباره نقاط قوت یا ضعف تیم ملی گفت: تنها نقطه ضعفی که داریم این است که با هم تمرین زیادی نداشتیم. در این تورنمنت هم به اندازه‌ای بازی کردیم که تمرین داشتیم. پس نمی‌توان انتظار بالایی برای تیم در حال تمرین داشت. استعدادهای زیادی را می‌بینم؛ آنها شخصیت خوبی دارند و با اخلاق خوب همچنان اتحادشان را حفظ می‌کنند.

دیدگاه‌ها