کد خبر : 1256847 | 11 مرداد 1394 ساعت 16:29 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

تکلیف فدراسیون‌های بدون رئیس باید مشخص شود

هاشمی: کسب سهمیه سخت‌تر شده است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در نشست‌هایی که با مسئولان وزارت ورزش داشتیم در خواست ما این بوده انتخابات فدراسیون‌هایی که سرپرست دارند زودتر برگزار شود.

هاشمی: کسب سهمیه سخت‌تر شده است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران درباره اینکه طبق اساسنامه شما باید یک سال قبل از المپیک سرپرست کاروان را انتخاب کنید گفت: در حال پیگیری هستیم. باید این موضوع در هیات اجرایی مطرح شود و بعد به شما بگوییم. البته هنوز تا این فرصت یک سال زمان باقی است.

وی درباره سهمیه‌هایی که تاکنون برای المپیک ریو کسب شده اظهار داشت: ما در ابتدای راه هستیم. البته در برخی از رشته‌ها عملا سهمیه المپیک را گرفته‌ایم. به عنوان مثال در تکواندو با توجه به اختلافات در دو وزن مشخص است که خیلی جلو هستیم. البته در برخی رشته‌ها کسب سهمیه سخت‌تر است و در برخی دیگر شیوه گرفتن سهمیه مانند گذشته نیست. به عنوان مثال در دومیدانی در گذشته در دو گروه سهمیه توزیع می‌شد. گروه A و B که الان گروه B را حذف کردند. با این شرایط ما در قزاقستان سهمیه گرفتیم.

هاشمی در ادامه درباره بودجه کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: بودجه کمیته در دو ردیف اصلی و متفرقه است. هزینه‌های جاری، حقوق کارکنان، مزایا، پشتیبانی، پارالمپیک و بخش کمی از بودجه فدراسیون‌ها در ردیف اصلی قرار می‌گیرد اما بودجه اصلی فدراسیون‌ها در ردیف متفرقه است. مبلغی از بودجه متفرقه که ابلاغ شده تا چند روز آینده به حساب ما واریز می‌شود و با توجه به اولویت‌هایی که برای فدراسیون‌های المپیکی دارد 10 تا 15 روز آینده 30-40 درصد به فدراسیون‌ها تخصیص پیدا می‌کند که امیدواریم تا شهریور آن را به 50 درصد برسانیم.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین درباره مشکلاتی که برخی از فدراسیون‌ها برای اعزام مسابقات دارند تصریح کرد: با توجه به اعزام‌ها و اردوهایی که رشته‌های مختلف دارند آنها را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کرده‌ایم. مثلا اگر فدراسیونی تا چند روز آینده اعزام داشته باشد بودجه آنها را زودتر از فدراسیونی می‌دهیم که چند هفته آینده اعزامی ندارد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید رئیس آکادمی ملی المپیک چه زمانی انتخاب می‌شود عنوان کرد: این موضوع در دستور کار هیات اجرایی قرار دارد. روی شاخص‌ها بحث شده که رئیس را در آینده معرفی خواهیم کرد.

وی همچنین درباره فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند گفت: در نشست‌هایی که داشتیم درخواست کردیم این فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شوند. درست است که فدراسیون پزشکی ورزشی المپیکی نیست اما پشتوانه فدراسیون‌های المپیکی است که فدراسیون‌ها باید بتوانند با ارتباطی که با فدراسیون‌های پزشکی ورزشی دارند مشکلاتشان را حل کنند. درخواست ما این بوده که انتخابات این فدراسیون‌ها زودتر برگزار شود.


دیدگاه‌ها