کد خبر : 1256989 | 12 مرداد 1394 ساعت 11:07 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

برای رسیدن به اندونزی تمرکز کرده‌ام

قلی‌پور: انتخابی نهایی حائز اهمیت است

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: انتخابی مرحله اول تیم ملی از لحاظ فنی در شرایط خوبی برگزار شد، اما انتخابی نهایی برای همه ما حائز اهمیت است.

قلی‌پور: انتخابی نهایی حائز اهمیت است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس،‌ دور نخست رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی ووشو روز شنبه در بخش مردان در آکادمی ووشو برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند. البته طبق تصمیم مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی، 25 مردادماه سه مبارزه بین سانداکاران هر وزن برگزار خواهد شد و هر فردی که به دو پیروزی دست یابد به عنوان نفر فیکس وزن خود انتخاب می شود.

حمید قلی‌پور، در مورد برگزاری انتخابی مرحله اول تیم ملی ووشو، اظهار داشت: مرحله اول انتخابی تیم ملی از شرایط فنی خوبی برخوردار بود و همه حاضرین در این رقابت‌ها برای کسب نتیجه آمده بودند. خوشبختانه در طول مدتی که اردوها برگزار شد، مربیان خیلی روی نفرات حاضر در اردوها فشار نمی‌آوردند. تمرینات در اردوها طوری پیگیری می‌شد که اردونشینان از شرایط آرمانی دور نباشند. به هر حال با تمریناتی که داشتم توانستم در مرحله اول عملکرد خوبی داشته باشم، اما هنوز به اوج آمادگی کامل نرسیده‌‌ام. البته در طول تمریناتم، برای رسیدن به مسابقات جهانی اندونزی تمرکز کرده‌ام.

وی در ادامه افزود: در پایان مسابقات انتخابی‌ طبق اظهار نظر کادرفنی، عملکرد نفرات حاضر در مسابقات راضی کننده بود. به هر حال مرحله نهایی انتخابی‌ها که 25 مردادماه قرار است برگزار شود خیلی برای ما حائز اهمیت است، چرا که کدام از ووشوکاران حریفان خود را شکست دهند به عنوان نفرات فیکس تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در اردوها باقی خواهند ماند.

قلی‌پور در ادامه صحبت‌های خود در مورد شرایط آمادگی نفرات حاضر در انتخابی‌ها عنوان کرد: اکثر ووشوکاران شرایط خوبی داشتند. به عنوان مثال در وزن 60 کیلوگرم ظفری در مسابقات قهرمانی کشور مقابل سلیمی برنده شد، اما در انتخابی‌ها شاهد بودیم که سلیمی در سه راند ظفری را شکست داد و این نشان می‌دهد که همه ملی‌پوشان برای فیکس شدن در تیم ملی برنامه‌ریزی دقیقی داشته‌اند.

دارنده چندین مدال طلای مسابقات جهانی در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال در مبارزه‌ای که بین امیر فضلی و معین تقوی برگزار شد، تقوی تا 5 ثانیه آخر با اختلاف از حریف خود پیش افتاده بود، اما در 5 ثانیه آخر فضلی با یک ضربه روی سر تقوی حریف خود را ناک‌اوت کرد. با اتفاقاتی که در مسابقات انتخابی رخ داد، مشخص بود که سطح فنی همه نفرات حاضر در مسابقات در یک حد و اندازه است. سجاد عباسی و جواد آقایی نفراتی بودند که در طول این سال‌ها تجربیات زیادی را کسب کردند و در انتخابی‌ها نیز با اکتفا به تجربیاتشان عملکرد خوبی داشتند.


دیدگاه‌ها